BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Haziran 2018 Cumhurbaşkanlığı ve Meclis

Seçim sonuçlarını görmek için tıklayın.
Anasayfa > Haber > ABD’li Ford, Otosan’la kamyon pazarına döndü

ABD’li Ford, Otosan’la kamyon pazarına döndü

Yıllar önce kamyon birimini İtalyanlara satıp sahadan çekilen Ford, Koç Grubu’nun ikna çalışmaları sonucu Otosan’ın ürettiği yeni Cargo’yla pazara döndü



Yıllar önce kamyon birimini Iveco’ya satarak pazardan çekilen Ford Motor Company, Otosan mühendisleri tarafından geliştirilip İnönü fabrikalarında üretilecek yeni Cargo modeli 1846T ile yollara geri dönüyor. Koç Holding çatısındaki Otosan’ın geçtiğimiz sene Ford yönetimini ikna etmesi sonucu, yeni Cargo üretimi One Ford’ (Tek Ford) stratejisine dahil edilmiş ve bu görev Otosan’a verilmişti. Ford’un “One Ford-Tek Ford” Stratejisinin ilk ürünü olan yeni Ford Cargo yıl sonuna doğru, başta Türkiye ve Brezilya olmak üzere 80 ülkede satışa sunulacak. Geçtiğimiz şubat ayında kalp krizi sonucu vefat eden Otosan’ın merhum Genel Müdürü Nuri Otay, 2011’de yaptığı açıklamada, “Uzun uğraşlar sonucunda ABD’li otomotiv devini yeni Cargo üretimi için ikna ettik. Buna göre Brezilya’yla birlikte yeni Cargo’yu ve ardından bütün dünya için yeni modelleri geliştireceğiz” sözlerini kullanmıştı. Ford Otosan’ın üretime başladığı 1960 yılından günümüze toplam 180 bin adet kamyon ürettiğini söyleyen Ford Otosan Genel Müdürü Haydar Yenigün de, “Türkiye ve Brezilya satış rakamlarına baktığımızda, her iki ülkede de satılan 4 kamyondan birinin Ford Cargo olduğunu görüyoruz. Bu başarıyı ihracat pazarlarımıza taşımak istiyoruz. Ford Cargo’lar, Türkiye ve Brezilya coğrafyalarında şu an 30 pazarda satılıyor. Büyüme stratejimiz doğrultusunda ise 80 ülke pazarını hedefliyoruz. İhracat stratejimizi Rusya, Doğu Avrupa, Türk Cumhuriyetleri, Kuzey Afrika ve Orta Doğu başta olmak üzere, Türkiye çevresinde gelişmekte olan ülkelerdeki artan ağır ticari araç potansiyelini karşılamak üzere kurguluyoruz” diye konuştu. 317 bin euroluk yeni Maserati’ye gelmeden 2 sipariş Maserati GranTurismo modelinin 460 HP’lik en güçlü versiyonu olan GranTurismo Sport Türkiye’de satışa sunuldu. 317 bin eurodan başlayan fiyata sahip olan GranTurismo Sport’a ilk etapta 2 sipariş geldi. FerMas Satış ve Pazarlama Müdürü Ferhat Albayrak, yılın ilk 6 ayında 8 adet Maserati satışı gerçekleştirdiklerini söyledi. Maserati GranTurismo Sport’un kaputu altında görev yapan 460 HP güç ve 520 Nm tork üreten 4.7 litrelik V8 motor, 6 ileri vitesli 2 ayrı otomatik şanzıman ile kombine edilebiliyor. Elektronik MC Shift vites kutusuyla daha hızlı vites geçişi sağlamasıyla (100 milisaniye kadar) dikkat çeken Maserati GranTurismo Sport, 0-100 km/s hızlanmasını 4.7 sn’de tamamlarken, 300 km/s’lik maksimum hıza erişebiliyor. Yeni GranTurismo Sport’ta, yolcu konforunu iyileştirirken otomobilin tepkilerini daha da keskinleştiren ve sürüşü daha da eğlenceli kılan devamlı amortisör sistemi kontrolünün geliştirilmiş hali olan Sport Skyhook sistemine yer veriliyor. HİBRİT DİZEL teknolojisi Peugeot’dan soruluyor Dizel hibritin öncüsü konumunda bulunan Peugeot, 3008 HYbrid4, 508 HYbrid4 ve 508 RXH olmak üzere 3 hibrit modelinden oluşan kapsamlı bir dizel hibrit ürün yelpazesi sunan tek marka oldu. Peugeot HYbrid4 ürün gamı; teknolojik bir SUV olan 3008, lüks bir sedan olan 508 ve cüsseli bir SW SUV (all road wagon) olan 508 RXH’ten oluşuyor. HYbrid4 terimi, 27 kW (37 hp) maksimum kapasiteli elektrik motoru ile 120 kW (163 hp) gücünde 2.0 l HDi FAP içten yanmalı dizel motorun melezlenmesi anlamına geliyor. Dizel ve elektriğin verimli birleşimi şu özellikleri sağlıyor:”4 tekerlekten çekiş. Toplam 200 HP güç. Bir tanesi %100 elektrikli seçenek olmak üzere 4 farklı sürüş modu. Yüzde 35 yakıt tasarrufu...” Audi A1 Sportback’e 1.6 litre DİZEL MOTOR Sene başında yollara çıkan A1’in geçtiğimiz günlerde satışa sunulan 5 kapılı versiyonu Sportback, 1.6 litrelik TDI motor ve S tronic şanzıman seçeneğine de kavuştu. Yeni dizel motor 100 km’de ortalama olarak sadece 3.8 litre yakıt tütemi değerine ve km’de 99 g CO2 emisyonuna sahip. Gücün tekerleklere aktarımını sağlayan 7 ileri S tronic şanzıman, A1 Sportback’in, sınıfında üstlendiği liderlik rolünün altını çizerken, bu çift kavramalı şanzıman, sarsıntısız, son derece seri bir şekilde vites değişimine ve kesintisiz bir güç akışına imkân tanıyor. Son derece geniş ve aydınlık bir iç mekana sahip Audi A1 Sportback’in kademeli ön kısmı ile gösterge paneli bir uçağın kanadını andırıyor; yuvarlak hava menfezleri jet motorlarının izlerini taşıyor. Standart olarak klima ve elektrikli camlarla sunulan A1 Sportback, Attraction ve Ambition donanımın yanısıra, bir dizi sportif, şık, ayrıcalıklı unsurların yer aldığı paket de mevcut. İhracat AB krizine çarptı Avrupa’daki kriz, otomotiv endüstrisi ihracatını da daraltıyor. Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği’nin (OİB) hazırladığı temmuz ayı ihracat raporuna göre sektör, bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 22 daralarak bir milyar 465 milyon dolarlık ihracata imza attı. OİB Başkanı Orhan Sabuncu, AB ülkelerindeki daralmaya karşın Türk Cumhuriyetleri, Orta Doğu ve Afrika ülkelerinde ihracat artışı yaşandığını hatırlatarak, “Bu bölgelerin pazar büyüklüğü AB boyutlarında olmadığı için yansıması rakamlarımızda büyük değişikliklere neden olmuyor. Amacımız AB’nin ihracat ağırlığını bütün bölgelere yaymak” dedi. Pazar daraldı, SKODA satışlarını ikiye katladı Skoda geçtiğimiz temmuz ayında gerçekleştirdiği satışla dikkatleri üzerine çekti. Gerçekleştirdiği 1.004 adetlik satış ile Skoda, geçen yılın aynı dönemine göre satışlarını yaklaşık yüzde 99 arttırdı. 2012 yılının ilk 7 ayını toplam 4 bin 908 adetlik satışla tamamlayan Skoda, pazar payını yüzde 1.70’e çıkarttı. Skoda Yüce Auto Genel Müdürü Mahmut Kadirbeyoğlu, “Pazara sunduğumuz yeni modellerin de ivme kazandırdığı satış performansı ile bir önceki yıla göre yüzde 13 oranında daralan pazarda yüzde 11 büyüme başarısı gösterdik ve Skoda en çok satan markalar sıralamasında 15. sırada yer aldı” diye konuştu. Hyundai’lere özel kredi TEB Cetelem’le anlaşan Hyundai, Türkiye’de satılan bütün modellerinde özel avantajlar sunulacak. “Hyundai Kredi” sayesinde Hyundai’ye özel kredili ürünler tasarlanabilecek ve işlemler çok daha kısa sürede bitirilebilecek. Hyundai müşterilerine avantaj sağlayacak olan “Hyundai Kredi” sayesinde önümüzdeki dönemlerde Avrupa ve Amerika’da uygulanmakta olan belirli taşıt kredisi ürünlerinin Türkiye pazarına uygun hale getirilmesi de planlanıyor.
 
 
 
 
 
 
 
Reklamı Geç
KAPAT