BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Aile ısrarıyla Konya’da kaldı şeyhlerin ofisine uzandı

Aile ısrarıyla Konya’da kaldı şeyhlerin ofisine uzandı

Afrika yerine Konya’da kurulan Bürotime bugün 35 ülkeye ihraç yapan sektörün önde gelen firmalarından oldu.



Krizde rotasını Afrika’ya çeviren ancak aile ve yakınlarının ısrarıyla Konya’da Bürotime’ı kuran Hüseyin Tosunoğlu bugün 35 ülkede ürettiği mobilyalarla ofislerin tercihi oldu. Sektörde dünyanın ilk 10 üreticisinden birisi olmayı hedefleyen Bürotime son olarak yaptığı anlaşmayla Birleşik Arap Emirlikleri’nde şeyhlerin ve saygın iş adamlarının ofislerini Türk mobilyasıyla döşeyecek. Yaklaşık 30 yıldır ticaretin içinde olan Bürotime, 1990’lı yılların sonunda sektördeki açığı fark ederek yatırıma başlar. 2000 yılı sonuna doğru Konya’da kendi üretim tesisini kuran Bürotime, 2001 kriziyle bu yatırımı Afrika’da taşımak ister. Ancak aile ve yakınlarının ısrarıyla Konya’da karar kıldıklarını anlatan Bürotime Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Tosunoğlu, “Tesisimiz 70 bin metrekaresi kapalı olmak üzere toplamda 140 bin metrekarelik bir alana sahip. 1900’ü aşkın ürün çeşidimiz ile Türkiye’de 50 şehir ve 70 bayii, yurt dışında ise 35’i aşkın ülkeye ulaşıyoruz” dedi. Üretimlerinin yüzde 30’unu ihraç ettiklerini ve sektörün en çok ihracat yapan firması olduklarını ifade eden Tosunoğlu “Orta Doğu, Afrika, Türk Cumhuriyetleri ve Avrupa’nın bir bölümünde çok güçlüyüz. Bulunduğumuz pazarlar dışında özellikle İngiltere, Almanya ve Fransa bizim için hedef pazarlar arasında yer alıyor. Önümüzdeki dönemde Amerika, Rusya ile bazı Afrika ülkelerine de girmeyi hedefliyoruz.. Yılda yaklaşık 100 bin adet ürün ihraç ediyoruz” diye konuştu. Girdikleri ülkelerde kaliteli tasarımlarıyla öne çıktıklarını dile getiren Tosunoğlu, “Bu yıl Dubai’de düzenlenen sektörle ilgili fuara katıldık ve 2 milyon dolarlık iş birliği görüşmesi gerçekleştirdik. Bu görüşmeler sonucu Birleşik Arap Emirlikleri’ndeki iş dünyasının ve şeyhlerin ofislerini modern çizgilerle donatacağız” dedi. Tosunoğlu sektörlerinde dünyanın ilk 10 firmasından biri olmayı hedeflediklerini aktararak şunları söyledi: “Bu doğrultuda yurt dışı ve yurt içinde yeni yatırım çalışmalarımızı hızla sürdürüyoruz. 2011 ciromuz 70 milyon TL. 2012 yılı için yüzde 15 büyüme, ihracatta yüzde 15 artış ve ülke sayısını 50’ye çıkarmayı öngörüyoruz. ” Avrupalı çocuklar topaç çevirecek Ucuz ve sağlıksız Çin mallarına karşı ahşap oyuncaklar üretmeye başlayan Neva Toys, Anadolu’nun kaybolmaya yüz tutmuş oyuncaklarını Almanya başta olmak üzere 4 ülkeye ihraç etmeye başladı. Bir dönemin sembolü haline gelen topaç ve fırıldak gibi oyuncakları yeniden üreten Neva Toys, Türk kültürünün vazgeçilmez masal kahramanlarını da çocuklarla buluşturacak. 2 yıl gibi kısa bir zamanda ürün çeşidini 20’den 100’e çıkardıklarını belirten Neva Toys Yönetim Kurulu Başkanı Murat Etli, “Bakteri barındırmayan kayın ağacı ve doğal boya kullanılarak üretilen oyuncaklarımız zincir mağazalarda hatta organik mağazalarda bile satılmaya başlandı. Almanya, Cezayir, Irak ve Azerbaycan’a ihracat yapıyoruz. İngiltere, Fransa ve ABD ile ihracat görüşmelerimizde sona yaklaştık. Oyuncaklarımız büyük ilgi görüyor” diye konuştu. 2011 yılında 500 bin dolarlık bir satış rakamına ulaştıklarını dile getiren Etli, yıl sonunda ABD ve Uzak Doğu ülkeleriyle birlikte 1 milyon dolarlık bir hacme ulaşmayı hedeflediklerini söyledi. Türk kahve zinciri geliyor İnşaat, turizm ve enerji alanlarında faaliyet gösteren Rusya’nın Türk sermayeli grup şirketi Costa, GO!SPRESSO adıyla dünyanın ilk Türk kahve zincirinin temellerini Moskova’da attı. GO!SPRESSO’nun beğenilmesinin ardından zincir mağazalar açmaya karar veren Costa Group, başta İstanbul olmak üzere Dubai, Miami, New York ve Milano’da yer arıyor. GO!SPRESSO fikrinin bir kahve zincirinde kahve içerken ortaya çıktığını söyleyen Costa Group Yönetim Kurulu Başkanı İzzet Çalgüner, “Format olarak ünlü Starbucks kahve zincirlerinden pek bir farkı olmamakla birlikte, bizim konseptimizde iç dizayn daha genç, ferah ve dinamik bir ortam sunuyor. Diğer kafeler gibi loş ve romantik yerine, aydınlık ve canlı bir ortam sağlamayı hedefledik. Renklerimiz de beyaz ve kırmızı ağırlıklı” dedi. Bu konseptin bir başka farkına dikkat çeken Çalgüner, içeride çalınan müziğin ve tarzının bu kafeye özgün olması için GO!SPRESSO jingle ve cd’leri hazırladıklarını söyledi. İlk noktayı 6 ay önce Moskova’da inşaatını yaptıkları bir AVM’de deneme amaçlı açtıktan sonra, gelen taleple bu zinciri geliştirmeye karar verdiklerini ifade eden İzzet Çalgüner, “Bu yüzden Dubai, Miami, New York, Milano ve İstanbul’da birer şube açmak için yer arıyoruz. 2013 başında 7 noktada servis veriyor olacağız. Yıl sonuna kadar İstanbul’daki ilk GO!SPRESSO’yu da açarak 8 nokta ile bu yılı kapatmak istiyoruz. 2013 hedefimiz ise toplamda 15 noktada hizmet vermek” diye konuştu. Bu işin maliyet ve kazanç kısmından söz eden Çalgüner, her bir mağazanın ortalama 40-50 bin dolar ciro yapmasını planladıklarını, ilk kuruluş masrafının ise aşağı yukarı bir nokta için 300 bin dolar olduğunu belirtti. Dünyanın seccadesi Nursace Tekstil’den Seccade sektöründe başarılı Ar-Ge ve röprodüksiyon çalışmalarıyla tanınan Nursace Tekstil, Avrupa, Amerika ve Uzak Doğu’nun seccade ihtiyacını karşılıyor. Osmanlı dönemine ait sanat eseri değerinde el dokuması özel işlemeli seccadelerin ve Hereke‘de üretilen el dokuması ipek seccadelerin röprodüksiyonları ile yabancıları Türk seccade kültürü ile tanıştırdıklarını belirten Nursace Yönetim Kurulu Başkanı İsmail Bayezit, 1950’lilerden bu yana işporta tezgâhından, tüm dünyaya 7 milyon adet seccade ihraç eden bir markaya dönüştüklerini ifad etti. Enocta’dan KOBİ’lere e-öğrenme desteği E-öğrenme şirketi Enocta, İstanbul Tekstil ve Konfeksiyon İhracatçıları Birlikleri, Yıldız - Okan Üniversiteleri, Halk ve Ziraat Bankası ile ortak olarak geliştirilen projelerle KOBİ’lere e-öğrenme desteği sağlıyor. Projeler kapsamında KOBİ’lere girişimcilik, liderlik gibi eğitimlerin yanı sıra, mesleki, ticari ve elektronik ortamı daha verimli kullanmalarını sağlayacak bilgiler veriliyor.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT