BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Özelleştirme öncesinin fiyatlarına geri dönecek

Özelleştirme öncesinin fiyatlarına geri dönecek

İDO’da, bileti önce alanın ucuz, geç alanın pahalıya satın aldığı politikadan tepkiler üzerine vazgeçildi. Fiyatlandırmada ise bir yıl önceki listeye dönülecek



> Uğur KÜÇÜK - İSTANBUL > İstanbul trafiğini rahatlatacak Ro-Ro seferleri için planlamalarına devam eden İDO, gemilerin yanaşacağı rampa sayısını da artıracak. Esnek fiyatlandırmaya gidince büyük tepki toplayan İstanbul Deniz Otobüsleri (İDO), hem sabit fiyat politikasına tekrar başladığını hem de eylül ayında özelleştirme öncesi fiyatlara geri döneceğini açıkladı. 2011 haziran ayında yapılan ihalede kısaca TASS adı verilen Tepe-Akfen-Souter ve Sera konsiorsimu tarafından 861 milyon dolar ile özelleştirilen İDO, fiyat politikasını değiştirince tartışmaların odağında yer almıştı. Havayollarında olduğu gibi önce bilet alanın ucuz, geç alanın pahalı aldığı ve fiyatın katlanarak arttığı sisteme tepkiler artınca İDO fiyat politikasınında da geçmişte olduğu gibi sabit fiyatlandırmaya geçti. İDO CEO’su Önder Sezgi, eylülden itibaren fiyatların özelleştirme öncesi gibi olacağını söyledi. Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin, İDO’ya rakip Mudanya-Kabataş arası yeni bir denizyolu ulaşım şirketi kurması konusunda da soruları cevaplayan Sezgi, “Hoşgeldin deriz. İhalede ‘rakip bir firma kurulamaz’ gibi bir sözleşme yapmadık. Zaten, ihaleye Tekel olmak için de girmedik. Rekabet kaliteyi artırır. Biz zaten rekabete hazırız, yeni bir fiyat politikası oluşturmayı düşünmüyoruz” dedi. 20 Temmuzda başladıkları sabit fiyat uygulamasından sonra şikayetlerin yoğunlaştığı diğer alanlara da odaklanmaya başladıklarını söyleyen Sezgi, şöyle devam etti: “O dönemde şikayet konusu olan şoföre ayrı bilet, araca ayrı bilet uygulamasını da kaldırıyoruz. Çalışmaları tamamladık. İnternetten bilet alma konusundaki sıkıntıları büyük ölçüde çözdük. Araç geçişlerini hızlandırmak için dijital plaka okuyan sistemler yerleştirdik. 20 TL’ye öncelikli geçiş hakkı uygulamasını da kaldırıyoruz.” GÜNDE 150 BİN YOLCU TAŞINDI Bünyesindeki 6’sı feribot, 4’ü ferrycat, 25’i deniz otobüsü, 18’i araba vapuru olmak üzere 53 gemi bulunan İDO, 2011 yılında günde 20 bin araç ve 150 bin kişi taşıdı. Ayrıca Çanakkale’ den 1 adet Ezine araba vapuru kiralandı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106825
    % -0.03
  • 3.5168
    % -0.27
  • 4.1281
    % 0.04
  • 4.5311
    % -0.04
  • 145.254
    % 0.12
 
 
 
 
 
KAPAT