BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Markalaşan BİJUTERİ yurtdışında ‘takı’lacak

Markalaşan BİJUTERİ yurtdışında ‘takı’lacak

SON yıllarda markalaşmaya hız veren Türk bijuteri sektörü, ticaret hacmini 250 milyon dolara taşıdı. Sektör dünya genelinde kendini gösteriyor



Son yıllarda üniversitelerde takı tasarım bölümlerinin açılması, markaların aksesuar koleksiyonlarına önem vermesi ve altın fiyatlarının önlenemez artışı gibi sebeplerle geçmişte sadece tuhafiyelerde satılan aksesuarlar artık büyük zincir mağazalara dönüşmeye ve hepimizin tercih ettiği aksesuarlar haline gelmeye başladı. Bu önlenemez yükseliş ihracat için önemli bir sektör durumuna çoktan ulaştı. Bijuteri ihracatı 2011 yılı ocak-haziran döneminde 2010 yılının aynı dönemine göre yüzde 16.6 oranında azalışla 6.8 milyon dolar olarak gerçekleşti. Ülkeler özelinde bakıldığında ise, 2011 yılı ilk altı aylık döneminde, Almanya’ya 1.5 milyon dolar, İtalya’ya 778 bin dolar, Birleşik Krallık’a 432 bin dolar, Birleşik Devletler’e 357 bin dolar, Irak’a 276.7 bin dolar ihracat yapıldı. Ayrıca düzenlenen fuarlarda sektöre olan ilgili artırıyor. Toptan siparişlerin alındığı fuarlarda ciddi rakamların konuşulduğu ihracat bağlantıları da yapılıyor. 2011 yılı ocak-haziran ile 2012 yılının aynı dönemi karşılaştırıldığında ise, Libya’ya yapılan ihracat dolar bazında 520.581 dolara ulaştı. Libya’yı ihracatta ABD, Irak ve Almanya izledi. Bijuteri sektöründe markalaşma yatırımları ile sektörde büyük adım atıldığının altını çizen Bijutericiler ve Aksesuarcılar Derneği (BIJUDER) Yönetim Kurulu Başkanı Eyüp Uğur, “Takı ve aksesuar sektörü şimdi franchise fırsatlarıyla zincirleşerek günden güne büyümeye devam ediyor. 500 milyon liranın üzerinde bir büyüklüğe sahip bijuteri ve aksesuar sektöründeki markalaşma süreci, bu alanda yatırım yapan firmaların arasında yoğun bir rekabet ortamı oluşturuyor. Dış ticaret hacmi 250 milyon dolar olan bijuteri sektörü, az riskle yatırım imkanı tanıyan franchising sistemine olan talebi de arttırdı” diye konuştu. Eyüp Uğur ayrıca, Türkiye’deki üreticileri dünyadaki global firmalarla bir araya getirmek amacıyla tanıtım çalışmalarına da hız verdiklerini söyledi. >>> ZİNCİRLEŞEREK BÜYÜYORLAR Dış ticaret hacmi 250 milyon dolara ulaşan bijuteri sektörü, az riskle yatırım imkanı tanıyan franchising sistemine olan talebi de arttırdı. Takı ve aksesuar sektörü franchise fırsatlarıyla zincirleşerek günden güne büyümeye devam ediyor
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT