BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Aman dikkat!

Aman dikkat!

Şu günlerde, trafik, terör, siyaset, iletişim, iş ve pazarlama alanlarında dikkat dağınıklığının, dikkatleri saptırmanın yol açtığı faciâlara şahit oluyor, milletçe birbirimize “aman dikkat!” diyoruz.



Şu günlerde, trafik, terör, siyaset, iletişim, iş ve pazarlama alanlarında dikkat dağınıklığının, dikkatleri saptırmanın yol açtığı faciâlara şahit oluyor, milletçe birbirimize “aman dikkat!” diyoruz. Zihnin?belirli bir enformasyon konusuna kilitlenmesi olarak tarif edilen dikkat, pazarlamacıların da yakından ilgilendikleri bir konu. Gerçekten,?pazarlama,?gözüne kestirdiği insanların?dikkatini?çekmeye, müşterisinin dikkatini rakibe kaptırmamaya bakıyor. Seth Godin’in?deyişiyle,?“Pazarlama,?insanların dikkati uğruna düzenlenen bir yarışma.” Bir başkasına göre dikkat, siber?dünyanın?tedavüldeki?para birimi. Dikkat, işin başı. Yakalanırsa arkası geliyor, yakalanamadıysa, ele birşey geçmiyor. Hepimiz her gün onbinlerce mesaj, haber, yorum vs. sağanağı altındayız. Fikir ve becerinin hâkim olduğu bilgi çağı, yerini, en sınırlı kaynağın dikkatin kendisi olduğu dikkat ekonomisine bırakıyor. “Dikkat Ekonomisi” kitabında, paranın, malın, mülkün değil, dikkatin tanımı, yönetimi ve paylaşılmasıyla ilgileniliyor. Tüketiciler her yıl bir önceki yıla göre 2 kat daha fazla bilgiyi-alternatifi değerlendirmek zorunda kalıyorlar. Dünyada yılda yaklaşık 450 bin kitap yayınlanıyor. Türkiye’de ulusal-yerel 2.500 gazete; 258 televizyon kanalı ve binküsur radyo, 7/24 yayında... Marketlerde?50?bin?ürün?çeşidi müşterilere gel gel ediyor. Filmlerin, dizilerin,?internet?sitelerinin,?YouTube videolarının, TV ve köşe yorumcularının haddi hesabı yok. Ya çat?kapı?gelen,?öteki?“dikkat hırsızları”? Her biri dikkatimizi çekmeye uğraşan bunca tâlibimiz karşısında, kendine ve dikkatine hakim olabilmek, neye dikkat ettiğine dikkat edebilmek büyük beceri istiyor. Zaman, herkese eşit olarak ihsan edilmiş, ama onu verimli olarak kullanmak bunu dikkat yönetimiyle birleştirmekle mümkün oluyor. Zamanı nerelere harcadığımız, gözümüzü ve zihnimizi nerelere çevirdiğimize bağlı. Dikkate önem veren ve müşterilerinin dikkatini çekmek isteyen pazarlamacıların, asıl işi dikkat olan, reklamcılardan, televizyonculardan, propagandacılardan, habercilerden, istihbaratçılardan, yazarlardan, illüzyonistlerden, hikayecilerden, güçlü hatiplerden vs. alacağı nice dersler var. Pazarlama bir nevi “dikkat çekme” mesleği ve insan zayıf bir mahluk... Dikkatini yakalayan onu istediği yere götürebiliyor. > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104123
    % 0.12
  • 3.4906
    % -0.5
  • 4.1771
    % -0.29
  • 4.7234
    % -0.71
  • 145.551
    % 0.08
 
 
 
 
 
KAPAT