BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İsviçre’nin devleriyle lüks segmente girdi

İsviçre’nin devleriyle lüks segmente girdi

Saat&Saat, İsviçre’nin dünyaca ünlü saat markası Tag Hauer ile Maurice Lacroix’i portföyüne ekleyerek lüks pazar segmentine de giriş yaptı.



> Tülay DUR - CENEVRE CENEVRE’DE AÇIKLANDI Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya ve Luxury Products International (LPI) CEO’su Jerome Biard Cenevre’de düzenlenen toplantı ile iki markanın satın alınması hakkında bilgi verdiler. Burberry, Emporio Armani, Cerrutti, Fossil, DKNY, Diesel, Michael Kors, Roberto Cavalli, Guess ve HugoBoss’un da aralarında bulunduğu 24 dünya markasının Türkiye temsilcisi olan Saat&Saat, ürün gamını lüks saat kategorisinde yer alan markalarla güçlendirmek için İsviçreli Luxury Products International (LPI) şirketinin Türkiye temsilciliğini satın aldı. Lüks segmentte emin adımlarla ilerlemek isteyen marka, bu yılın sonuna kadar 2 marka daha satın alarak hedef büyütmeyi de amaçlıyor. Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, bu satın almayla dünyaca ünlü İsviçre saat markaları Tag Hauer ve Maurice Lacroix’i portföyüne eklediklerini belirterek, “Saat&Saat olarak 2012 yılı sonuna kadar en az 2 yeni İsviçreli saat markasını daha portföyümüze katmayı hedefliyoruz. Böylece Türk tüketicisi artık lüks marka saatlere daha kolay ulaşabilecek. Çok ciddi hedeflerimiz var. Fashion markalarda rüştümüzü ispat etmiştik. Kendimizi bütün dünyaya göstereceğiz” dedi. Türkiye’de saat sektöründe ilk defa böyle bir satın almanın gerçekleştiğini ve 10 yıllık hayali olduğunu da belirten Ramazan Kaya, şunları söyledi; “LPI’nin Türkiye yönetimiyle yaklaşık 10 yıldır flört halindeydim. Bu grubu bünyemize katmayı hep çok istedim. Süreci hızlandıran olay ise geçtiğimiz şubat ayında Londra’da Burberry’nin düzenlediği Fashion Show Gecesi’nde oldu. LPI’nin CEO’suna bu hayalimden ve arzumdan bahsettim. ‘Sizin şirketinizi 10 yıldır satın almak istiyorum ama olamadı‘ dedim. Jerome Biard ise ‘Hâla düşünüyor musun’ diye sordu.Ben de ‘tabi ki düşünüyorum’ dedim. 6 aylık görüşmelerin sonucunda da şirketi satın almayı başardık. Hayallerimizi süsleyen bir dünya saat grubunun, İsviçre’nin en prestijli saat markalarını bünyesinde bulunduran Luxury Products International’ın Türkiye operasyonlarını satın aldık.” LPI CEO’su Jerome Biard ise LPI şirketinin, 1993 yılından beri Türkiye’de aktif olduğunu belirterek, “15 tane markayı Rusya’da temsil ediyoruz. Yakın zamanda Brezilya ve Paraguay şubelerimizi de açtık” dedi.. >> Yılda 14 milyon saat satılıyor gösterişli olana talep artıyor Türkiye’nin dünyanın 22’nci büyük saat pazarı olduğuna dikkat çeken Saat&Saat Yönetim Kurulu Başkanı Ramazan Kaya, “Türk tüketicisi saate yılda 800 milyon dolar harcıyor. Özellikle son dönemde gelişmekte olan pazarlar arasında öne çıkan Türkiye’de, lüks kategorisinde yer alan mekanik ve el yapımı İsviçre menşeili saatlere olan talep ise her geçen gün artıyor. Türkiye’de yılda 14 milyon adet saat satılıyor. Biz de 1994 yılından bugüne kadar toplam 4 milyon saat sattık. Perakende sektöründe yapacağımız yeni yatırımlarla 5 yıl içerisinde toplam 200 mağazaya ulaşmayı ve 500 kişiye istihdam sağlamayı planlıyoruz. Satışlarımızın yüzde 45’i perakende kanalında. Bugün itibariyle 30 ilde 80 Saat&Saat mağazası, 12 kiosk, 45 satış noktası ve 700’e yakın bayilerimiz var” diye konuştu. Saat&Saat’in,2012 yılı sonunda satışını 500 bine yükseltmeyi hedeflediğini ve Türkiye’de yılda yaklaşık 14 milyon adet saat satıldığının da altını çizen Kaya “Bunlardan 10 milyona yakını 5-20 TL fiyat aralığında olan saat segmenti. Pazarın büyüklüğü 800 milyon dolar. Dünyada ise 110 milyar dolarlık bir pazar var” şeklinde konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109762
    % 0.74
  • 3.4812
    % 0.01
  • 4.1028
    % -0.12
  • 4.4599
    % 0.15
  • 143.944
    % -0.33
 
 
 
 
 
KAPAT