BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Cumhurbaşkanı ve yetkileri

Cumhurbaşkanı ve yetkileri

Bugün biri çıkıp, Cumhurbaşkanlığı tamamen sembolik hale getirilmelidir, dese rağbet görür mü? Görmez.



Bugün biri çıkıp, Cumhurbaşkanlığı tamamen sembolik hale getirilmelidir, dese rağbet görür mü? Görmez. 2007’de söyleseydi rağbet görür müydü? Görürdü. Hatta çok makul bir öneri.. Davul hükümetin sırtında, tokmak cumhurbaşkanının elinde.. Hiçbir sorumluluğu yok ama her işe engel oluyor. Yetkileri sınırlandırılsın, sembolik olsun, otursun yerinde, denirdi. Bugün rağbet görmemesinin sebebi ne? Sadece halkın seçecek olması mı? ..... Türkiye açılış tarihi belli olan ve fakat işlerde biraz aksama olduğu için vardiya sayısı arttırılan, panikleyen bir şantiye gibi.. Geceli gündüzlü çalışılıyor. İşler hızlandıkça ufak tefek (veya orta halli) terslikler çıkıyor. Her iş açılış gününe endeksli düşünüldüğü için doğrudan eğriden ziyade yolumuza ayakbağı olur mu-olmaz mı, hesabı yapılıyor, ertelemenin (veya ötelemenin) yolu aranıyor, bu da paniğe sebeb oluyor. Açılış gününde nasıl bir tesis hayal ediliyor. Mümkünse yeni bir anayasa.. Yeni anayasa ile birlikte başkanlık, hiç olmazsa yarı başkanlık sistemi. Olmazsa, mevcut yapıyla (anayasa ile) ortalığı fazla bulandırmadan, milleti bunaltacak işlere girmeden huzur ve sükun içinde terör eylemlerinin durma noktasına geldiği, ekonomik krizin olmadığı, komşularla problemlerin unutulduğu bir Türkiye’de cumhurbaşkanlığı seçimini yapıp, gerisini sonra düşünmek. Gerisi nedir? 2014’le (cumhurbaşkanlığı seçimi) 2015 (genel seçim) arasındaki bir yıl kiminle nasıl geçiştirilecek? 2015 genel seçimlerine kimin genel başkanlığında girilecek? ..... Aradaki bir yılı ve sonrasını halihazırdaki cumhurbaşkanı ile mutabık kalmadan planlamak mümkün mü.. Mümkünse riski nedir? Bu da bir soru ama kamuoyunda tartışılabilecek bir soru değil. .... Bu paniği ortadan kaldırmanın ve geçiş dönemine daha huzurlu girmenin bir tek yolu var. AKP tüzüğünü değiştirip 3 dönemden fazla milletvekili olunamaz kuralını kaldırmak. Tüzükteki bu hükmün iptali ülkeyi rahatlatacaktır. Parti kurulurken, koltuğa oturan bir daha kalkmak istemiyor dedikleri eski siyasilere nazire olsun diye konulan bu kural bugün parti ileri gelenlerine değil ülkeye ayakbağı oldu. Karar vericilerin manevra alanını daralttı. Kaldırılması cumhurbaşkanının yetkilerinden daha önemli. Ülke önümüzdeki iki yıl daha rahat nefes alır, hayal edilen düzenlemeler nihayetinde bir sene ertelenmiş olur.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT