BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Şirketlerde ergenlik sivilceleri

Şirketlerde ergenlik sivilceleri

Yönetim konusuyla bir süredir (laf aramızda onbeş yıldır) bu köşede yazıyor olmamız, arkadaş çevresiyle sohbetlerimizde konuyu yönetime getiriyor çoğu defa. Bu sohbetlerde en çok gündeme gelen konu büyüyen şirketlerde yönetim işinin daha önem kazandığı oluyor.



Yönetim konusuyla bir süredir (laf aramızda onbeş yıldır) bu köşede yazıyor olmamız, arkadaş çevresiyle sohbetlerimizde konuyu yönetime getiriyor çoğu defa. Bu sohbetlerde en çok gündeme gelen konu büyüyen şirketlerde yönetim işinin daha önem kazandığı oluyor. Çünkü şirketler de çocukluk çağını atlatıp ergenleştikçe problemlerin ‘Sus bakiiim, otur! Yoksa..!’ tarzında çözülemediği anlaşılıyor. Onlar da ergenlik çağının adı üstünde ‘deli kanlı’ları gibi hormonal dengelerinin alt üst olduğu dönemlerinde bulundukları için daha bir özenle yaklaşılmasını gerektiriyorlar. Geçenlerde Almanya’da doğup büyümüş, üniversiteyi bitirmiş, şimdi oralarda büyücek bir şirketin yönetiminden sorumlu bir arkadaşla bir yemekte beraber olduk. Konu dönüp dolaşıp aynı yere geldi. Almanya’da şu anda yukarda tarif etmeye çalıştığım özellikte binlerce Türk şirketi var. Bu şirketlerin ilk yıllardaki ‘Türk-Eksport’larla başlayan iş hayatında kullandıkları yönetim tarzlarını sorgulamaları konusunda arkadaşla mutabık kaldık. Ancak bu paradigma değişiminin az hasarla atlatılması için neler yapılacağı konusunda konuşmaya fazla vaktimiz olmadı. Ancak Türkiye’deki benzerleri gibi bu şirketlerin de öncelikle yönetim konusuna ısındırılmaları gerektiği konusunda mutabık kaldık ve ayrıldık. Şimdi bendeniz bugünlük yönetimin önemine inanan ve bir arayış içinde olan şirketlere ve yöneticilerine bu konuda birkaç anahtar kelime vereyim: Değişim, öğrenen olma, şirket kültürü, yönetimde yeni anlayışlar, liderlik, takım çalışması, vizyon-misyon-değerler, strateji, yetki devri, motivasyon, iletişim, müşteri odaklılık. Bu liste daha da uzatılabilir ama ilk planda bu kadarı kafi. Şimdi bu işe zaman ayırsınlar ve internette bu kelimeleri tarasınlar. Sonra devam etmeyi düşünürlerse, etraflarında bu işle meşgul olan kişilerle temas kurup derinleşmeye çalışsınlar. ‘Yok böyle iyi, kimsenin kafasını karıştırmayalım, zaten bu iş büyük şirketlerin işi, bizim bu konulara ayıracak ne zamanımız ne de paramız var!’ diyenlere de saygı duyarız.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107202
    % 0.35
  • 3.5161
    % -0.05
  • 4.128
    % -0.07
  • 4.518
    % -0.41
  • 145.919
    % -0.07
 
 
 
 
 
KAPAT