BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > En değerli markalar kur farkıyla 6 milyar $ eridi

En değerli markalar kur farkıyla 6 milyar $ eridi

Kur farkı sebebiyle Türkiye’nin en değerli 100 markasının toplam değeri bir yılda 6 milyar dolar eridi. En değerliler listesinde Türk Telekom ilk sırada yer alırken onu THY ve Akbank izledi.



> İSTANBUL AA Türkiye’nin En Değerli Markaları Araştırması’nda Türk Telekom 4. defa da ilk sırada yer alırken, Türk Hava Yolları 2’inci, Akbank 3’üncü oldu. Uluslararası marka derecelendirme kuruluşu Branda Finance tarafından gerçekleştirilen Türkiye’nin En Değerli Markaları Araştırması 2012 sonuçlarına göre ilk 10’daki diğer markaların ise sırasıyla İş Bankası, Turkcell, Anadolu Efes, Garanti Bankası, Arçelik, Yapı Kredi ve OMW Petrol Ofisi oldu. Önceki yıl ilk 100’deki markaların toplam değeri 33 milyar dolar iken 2011 yılında bu rakamın 27 milyar dolara indiğine dikkat çeken Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, “Burada etkenlerden birisi kur farkı. Çünkü Türk Lirası olarak elde ettiğimiz finansal verileri küresel mukayeseler için dolara çevirdiğimizde kaybımız oldu” diye konuştu. Önceki araştırmada, değeri 1 milyar dolar üzerinde olan marka sayısı 12 iken bu sayının 10’a düştüğünü kaydeden İlgüner, ilk 100 markanın son 5 yıldaki ortalama değerinin 28 milyar doları aşamadığını belirterek, “Bizim 100 markamız, küresel anlamda irice bir markanın değeri kadar” dedi. Sektörel değerlendirme olarak bakıldığında, “Gıda” iş kolunda Ülker Bisküvi, “Gıda Perakende” iş kolunda BİM, “İnşaat Malzemeleri /Boya” iş kolunda Eczacıbaş Yapı, “Sigorta” sektöründe ise YKB Sigorta’nın en yüksek marka değeri ile birinci sırada yer aldıklarını aktaran İlgüner, marka değeri açısından, bankacılık, telekomünikasyon, perakende gibi iş kollarını içeren hizmet sektörünün diğer sektörlere göre daha yüksek değer oluşturduğunu ifade etti.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT