BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Şikayet eden müşteri hakkını aldı

Şikayet eden müşteri hakkını aldı

Bankalar Birliği raporuna göre, 9 bin 908 kişi bankaları şikayet etti. Başvuruların yüzde 64’ü müşteri lehine sonuçlandı



İSTANBUL İHA Bankalarla ilgili yapılan şikayetlerden yüzde 64’ü tüketici lehine sonuçlandı. Son yıllarda kredi kartı, masraflar derken bankalarla ilgili şikayetler hızla arttı. Tüketicinin hakkını almasını sağlayan düzenlemeler sonucunda vatandaşlar hakkını arama konusunda daha hassas oldu. Türkiye Bankalar?Birliği (TBB)?verileri de, tüketicilerin bankalarla olan kart, kredi gibi hizmet alışverişinde memnuniyetsizliği olanların sayısının arttığını gösterdi. Türkiye Bankalar Birliği’nin raporuna göre, 1 Eylül 2007’de başlayan Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti uygulamasından 14 Ağustos 2012 tarihine kadar bankalarla ilgili 9 bin 908 başvuru geldi. Bunların 2 bin 19’unun gündeme alınmasına karar verildi. Bu Başvuruların yüzde 64’ü ise müşterinin talebi doğrultusunda sonuçlandı. Geçtiğimiz bir yılda banka kartları ve kredi kartlarına ilişkin alınan şikayetlerin yüzde 36.84 olan oranı, bu dönemde yüzde 45.23’e yükseldi. Tüketici kredilerine ilişkin başvuruların oranı da yüzde 24.79’dan yüzde 22.79’a geriledi. 2 bin 424 başvurunun yüzde 12.7’si borcu itiraz, yüzde 9.4’ü bilgi, belge ve kredi talebi, yüzde 5.1’i kampanya ve promosyonlar, yüzde 1.3’ü kredi kartı harcama itirazlarından oluştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT