BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sinek ilacıyla büyüdü kanı spreyle durduracak

Sinek ilacıyla büyüdü kanı spreyle durduracak

Sinek ilacı üretimiyle adını duyuran ve Türkiye’nin en büyük aeresol üreticilerinden birisi haline gelen Matsan yeni spreyleriyle akan kanı durdurup ağız kokusunu giderecek



Sinek ilacı üretimiyle adını duyuran ve aerosol alanında çok sayıda sprey üreterek Türkiye’nin en büyük aerosol ürecilerinden birisi haline gelen Matsan, tam bir başarı hikayesi. Eczacı Atilla Öztürk tarafından kurulan ve bugün ikinci kuşak tarafından yönetilen şirketin hikayesi aynı zamanda Ar-Ge ve inovasyonun şirketler için ne denli önemli olduğunu en güzel şekilde anlatıyor. 100’e yakın ürünüyle 60 ülkeye ihracat yapan Matsan şuanda üzerinde çalıştığı yeni ürünleriyle akan kanı ve ağız kokusunu spreylerle gidermeye çalışıyor. Bu yeni ürünlerin bir çoğu Türkiye’de üretilmeyen ürün olma özelliği taşırken ithalata da darbe vuracak. 100’E YAKIN ÜRÜN Özgür Öztürk, 100’e yakın ürün çeşidiyle 60 ülkeye ihracat yaptıklarını söyledi. Adı Atilla Öztürk... Bir memur çocuğu olarak Marmara Üniversitesi Eczacılık fakültesinde burslu okuyan Öztürk, ilaç satarak yavaş yavaş iş hayatına adım atar. Mezun olur olmaz da bir eczane açarak başına geçer. Ama onun hayalinde üretim vardır. Eczaneyi işletirken aerosol yani sprey alanında üretimi için fırsat kollar. Bankadan aldığı 35 bin liralık kredi ile ilk mal siparişini vererek Mayıs 1976’da fason olarak Mat-76 sinek spreyi üretimine başlar. Atilla Öztürk siparişleri kolilere tek tek yükleyerek eczanelere kendi eliyle dağıtır. Siparişler 1’den ikiye, ikiden 5’e çıkar... Dönem sonu olmadan banka borcunu kapatarak çocukluk arkadaşı ile yarım otomatik aerosol dolum makinesi alır. Ve 200 metrekarelik alanda 4 çalışanı ile kendi işinin başına geçer. Şirketlerinin bugün 7 bin metrekare alan üzerinde ithal edilen birçok ürünü yerli yapma noktasına geldiğini anlatan Atilla Öztürk’ün oğlu ve şirketin ikinci kuşak yöneticilerinden Özgür Öztürk, “Şu anda otomotiv, ev, sağlık, kozmetik ve temizlik ürünleri alanında 100’e yakın ürünü Amerika dahil bir çok Avrupa ülkesine ihraç ediyoruz. Kendi markalarımızı ve özel markalı ürünleri 60 ülkeye direk ve dolaylı yollarla ihracatını yapıyoruz. Şimdiki hedef pazarımız olan Güney Amerika ülkeleri ile ilgili çalışmalarımız, yazışmalarımız devam ediyor. 2012 yılı bitmeden Güney Amerika’nın en az 2 ülkesine de ihracata başlayacağız. Uluslararası bir pazarlama firması ile dünyanın 102 ülkesine yeni çıkaracağımız markamızın altında bulunan bütün ürünlerin dağıtımını yapması için bir anlaşma yaptık” dedi. 10 yeni ürün üzerinde çalıştıklarını da anlatan Öztürk, bunların sektörde bir ilk olacağını söyledi. Öztürk, “Bu ürünlerimiz oldukça özel ve bir çoğu Türkiye’de üretilmiyor. Yapacağımız üretimle bu ürünleri yerlileştireceğiz. Bu ürünlerin medikal ürün. Örnek verecek olursam bir tanesi kanı durduran sprey. Bir yerin çizilmesiyle kanın durdurulması büyük bir problem teşkil ediyor. Bu kanı durdurmak için bir kaç damla sprey yetecek. Bir diğer ürün de oldukça sık kullanılan ama büyük oranda ithal edilen ağız kokusu giderici sprey” diye konuştu. “BonjukTea” Türkiye’de Malezya - Türk İş Adamları Derneği Kurucusu Gürcan Selekoğlu, Malezya’da yılda yaklaşık 300 bin litre satılan “BonjukTea” markalı içecek ile Türkiye pazarına girdi. Yaklaşık 15 milyon dolarlık bir yatırım yapan Malezyalı Turkuaz Şirketler Grubu, BonjukTea ile Türkiye’de gıda ve içecek sektörünün önemli oyuncularından biri olmayı hedefliyor. İlk kapsülünü İstanbul’daki Meydan AVM’de açan şirket, 2013 yılında özellikle sahil kentlerine yoğunlaşarak 20 bayilik verip 10 merkez mağazade yer alacak. 150 çeşidi aşan soğuk ve 70 farklı sıcak içecek seçeneği bulunan Bonjuk Tea, tamak tadını da Türklere göre yeniden uyarladı. Sahip olduğu zengin menüsünde, Sağlık Serisi, Kahveli, Meyveli, Yoğurtlu, Vanilyalı ve Bonjuk Özel Karışımları mevcut. Hibiskus (Medine Gülü) Çayı, Earl Grey, Yesilçay ve Bergamot Aromalı Çay çeşitlerinin meyve özleriyle karışımından sağlıklı çaylar elde ediliyor. Bu içecekler arzuya göre, hem sıcak hem de soğuk olarak tüketilebiliyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 105026
    % -0.89
  • 3.9172
    % -0.39
  • 4.6403
    % 0.08
  • 5.2154
    % -0.15
  • 162.789
    % -0.02
 
 
 
 
 
KAPAT