BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İhlas Koleji’ne Avrupa Dil Ödülü

İhlas Koleji’ne Avrupa Dil Ödülü

Özel Marmara Evleri İhlas İlköğretim Okulu Türkiye’de İngilizce’yi en iyi kullanan 9 okuldan biri oldu. İngilizce öğretmenlerinin hazırladığı “Her Sınıfın Bir Hikâyesi Var” projesi “2012 Avrupa Dil Ödülü”nü aldı.



Avrupa’da yeni ve başarılı dil öğretme ve öğrenme uygulamaları kapsamında verilen Avrupa Dil Ödülü’ne bu yıl ilk kez bir projeyle katılan İhlâs Koleji Özel Marmara Evleri İhlas İlköğretim Okulu ödüle layık görüldü. Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı tarafından düzenlenen 2012 Avrupa Dil Ödül töreni İçkale Otel’de yapıldı. 73 projeden ödül almaya hak kazanan 9 proje arasına “Her Sınıfın Bir Hikâyesi Var” projesiyle girmeyi başaran Özel Marmara Evleri İhlas İlköğretim Okulu ekibi ödülünü leonardo Da Vinci Proje Koordinatörü Celil Yaman’ın elinden aldı. Özel Marmara Evleri İhlâs İlköğretim Okulu İngilizce Zümre Başkanı ve Proje Koordinatörü Gökşen Varçin, projeyle öğrencilerin yıllardır dinledikleri ve her defasında bir parçası olmayı arzuladıkları masalları kendilerinin oluşturmalarını istediklerini söyledi. Öğrencilerin hem bir masal oluşturduklarını hem de bunu İngilizce olarak gerçekleştirdiklerini belirten Varçin, proje başladığı andan itibaren öğrencilerin İngilizceye bakış açılarında olumlu gelişmeler yaşandığına dikkat çekti. Varçin, “Bu projenin belki de en önemli kazanımı, yabancı dilin gündelik hayatın içine sokularak, keyif alınarak, görerek, işiterek, yaşanarak, kalıcı olarak öğrenilmesi olmuştur” dedi. Avrupa Dil Ödülleri’nin birkaç yıldan bu yana verildiğini fakat Özel Marmara Evleri İhlâs İlköğretim Okulu’nun bu yıl ilk defa bir projeyle katıldığını anlatan Özel Marmara İhlas İlkokul ve Ortaokulu Müdür Yardımcısı Emre Çelik, “Katıldığımız ilk sene ödülle buluşmak sevindirici bir gelişme. Bu proje 300’e yakın öğrencimiz ve 7 öğretmenimizin katkılarıyla oluşturuldu. Bu ödül, kurumların İngilizce dil öğretimindeki kalitelerini belirleyen bir ödüldür. Bu da bizim okullarımızda verdiğimiz yabancı dil eğitiminin kalitesini göstermektedir” dedi. 4’üncü ve 5’inci sınıf öğrencileriyle bu projeyi hazırladıklarını da anlatan Çelik, “İlk defa katıldığımız bir projede hemen ödül almaktan dolayı da öğretmenlerimiz ve öğrencilerimiz adına gurur duyuyorum” diye konuştu. ÖDÜLÜ BAŞKENT’TE ALDILAR Ankara İçkale Otel'de yapılan törende İhlas Koleji İngilizce Bölüm Başkanı Gökşen Varçin, plaketi, Leonardo Da Vinci Proje Koordinatörü Celil Yaman’ın elinden aldı. Ödül törenine İngilizce öğretmenleri Ayşe Ölmez, Sevilay Öztürk, Fatma Sarışahin, Şivenur Sezen, Yasemin Öztürk ve Merve Çarga katıldı. AVRUPA DİL ÖDÜLÜ NEDİR? Avrupa Dil Ödülü, dil eğitim ve öğretimi alanındaki en yeni ve en iyi performansları teşvik etmek için veriliyor. Ödüller, Avrupa Komisyonu tarafından koordine ediliyor. Başarısı tescillenen okullar, Avrupa Dil Ödülü logosunu kullanabiliyor. ---------- Hami Koç İhlas Koleji’nden mektup hami.koc@tg.com.tr > Gurabahane-i laklakan Değişen müfredat programıyla, öğrencilerde çevre bilinci oluşturmak için tasarlanmış ünitelerin sayısı da arttı. Dünya vatandaşı yetiştirmeyi amaçlayan bütün öğretim programlarında, topluma faydalı, çevresine duyarlı bireylerin yetiştirilmesi amaçlanıyor. Ancak ülkemizde çevre veya hayvan hakları konusunda hassas olan insanlar bazı engellerle karşılaşabiliyor. Mesela sokak köpekleriyle ilgili bir faaliyete katılan bir kişiye hemen şöyle bir tepki verilebiliyor: “Afganistan’da, Irak’ta, Suriye’de yüzlerce insan ölürken sen itle, köpekle...” falan filan. Ses tonundan zannedersiniz ki adam o anda cephede. Bir yandan ateş ediyor, bir yandan konuşuyor. Hâlbuki olay anında elinde kumanda var. Bu tepkinin sebebi şu: İnsanlar düşüncelerine katılmadığı, sevmediği insanların her şeyine karşı çıkma eğiliminde oluyorlar. Çevreyi veya hayvanları koruma konusunda en çok gündem oluşturan insanların zihniyetini ve yaşantısını tasvip etmiyorsak bu konuda hiçbir şey yapmamayı tercih ediyoruz. Yani icraatların, eylemlerin sadece faillerine göre değerlendirildiği bir fanatizm yaşanıyor. Hâlbuki medyanın ve diğer saiklerin oluşturduğu suni gündemlerden kurtulup geçmişimize bir baksak her şey hallolacak. Mesela Fransız şair Lamartine 1800’lü yıllarda, İstanbul’un bütün sokaklarında mahalle köpekleri için belirli aralıklarla su kovalarının sıralandığını yazmış kitabında. Demek ki dedelerimiz bir yandan cephede savaşırken bir yandan da itle köpekle uğraşıyormuş. Cevap anahtarı yanlış bir imtihandan yüksek başarı ortalaması beklenemez. Hayvan hakları denince insanın aklına sadece Panter Emel geliyorsa ne yaparsan yap, fayda etmez. 19. yüzyılda Osmanlı Devleti’nin, göçmen kuşların bakımının yapılması amacıyla Türkiye’nin ilk hayvan hastanesi olan “Gurabahane-i Laklakan”ı kurduğundan haberdar mıyız? Ya Padişah 3. Murad’ın, 1587’de “Yük beygirlerine taşıyabileceklerinden fazla yük yüklenmemesi” konusunda ferman çıkardığını? Osmanlı’nın, kuşlar için “kuş evi” yapan, karlı kış aylarında dağdaki aç hayvanlara yiyecek-içecek taşımak için vakıf kuran dünyadaki tek devlet olduğunu biliyor muyuz? Eğer biliyorsak boşa konuşuyoruz. Yok bilmiyorsak boşa yaşıyoruz. AVRUPA DİL ÖDÜLÜ İHLAS KOLEJİ’NİN Avrupa genelinde en başarılı dil öğretim uygulamalarına verilen Avrupa Dil Ödülü 2012 yılında İhlas Koleji’ne verildi. “Her Sınıfın Bir Hikâyesi Var” isimli projeyle ödüle layık görülen okulumuz, 26 Eylül’de Ankara’da AB Bakanlığının düzenlediği törende ödülünü aldı. Yabancı dil eğitimindeki başarımızın, Avrupa’nın en prestijli ödülüyle taçlandırılmasını sağlayan yabancı dil öğretmenlerimizi ve öğrencilerimizi kutluyorum. Hepinize sağlıklı ve mutlu bir hafta diliyorum sevgili okuyucularım. ----------- DR. A. FARUK LEVENT SORULARINIZI CEVAPLIYOR... SORULARINIZ İÇİN... faruk.levent@marmara.edu.tr 0 212 639 68 81 İki çocuk annesiyim. 10 yaşında bir kızım, 53 aylık bir oğlum var. Oğlum anasınıfına başladı. Ancak yaşıtlarına göre konuşmada güçlük çekiyor. 3 veya 4 kelime ile cümle kurabiliyor ve net konuşamıyor. Bu sebeple hırçın davranışlar sergileyebiliyor. Bu yüzden okuldan alınması bile istendi. Ne yapmalıyım? (Tuğba Bal - İstanbul) Saygıdeğer okuyucumuz, okul öncesi dönemde gereğinden fazla televizyon karşısında zaman geçirmenin çocukların dil gelişimlerinde olumsuz etkileri bulunmaktadır. Daha önceki yazılarımızda televizyona bağımlı olan çocukların, doğal ses titreşimlerini alamadığını ve beyindeki işitme merkezinin televizyondan gelen dijital sese duyarlı hâle gelirken gerçek insan seslerine beklenen tepkiyi veremediğini belirtmiştik. Dolayısıyla oğlunuzun konuşma becerisinin gelişmesi için alabileceğiniz ilk tedbir, onun televizyon seyretme süresini azaltmak olmalıdır. Bununla birlikte çocuğunuzun anasınıfında hırçın davranışlar sergilemesinin ve arkadaşlarıyla sağlıklı iletişim kuramama nedenini de konuşmada yaşadığı sıkıntıya bağlayabiliriz. Çünkü oğlunuz, anasınıfındaki diğer arkadaşlarının normal konuştuğunu, kendisinin ise onlar gibi konuşamadığının farkındadır. Konuşmasının normale dönmeye başlamasıyla okulda yaşadığı sıkıntıların azalacağı ve sınıf arkadaşlarıyla daha sağlıklı ilişkiler kuracağı söylenebilir. Okul öncesi dönem, çocukların en fazla eğitim ihtiyacı içinde olduğu dönemdir. Hatta beyin gelişiminin yaklaşık %70’i erken çocukluk döneminde gerçekleşmektedir. Evde tek başınıza oğlunuzun zihinsel ve sosyal becerilerini destekleyemezsiniz. Başka bir ifadeyle çocuğunuzu, sınıf arkadaşlarıyla iletişim kurmakta zorlanıyor diye anasınıfına göndermemek ya da gittiği okulu değiştirmek oğlunuzun mevcut problemlerini çözmez. Size tavsiyemiz, çocuğunuzun gittiği anaokuluna devam etmesi yönündedir. Bununla birlikte çocuğunuzun dil becerilerinin gelişmesinde size en fazla yardım etmesi gereken kişi anasınıfı öğretmenidir. Sınıf öğretmeniyle dayanışma içinde olarak oğlunuzun konuşma ile ilgili yaşadığı sıkıntıları aşması için işbirliği yapmalısınız. Çocuklarla sık sık konuşmalıyız. Ancak bu şekilde konuşma becerilerini destekleyebiliriz. Gün içinde okulda ne yaptığını, öğle yemeğinde ne yediğini veya hafta sonu ne yapmak istediğini sorabiliriz. Ayrıca çocuğumuza her gün onun seveceği ve ilgisini çekecek kitaplar okumalıyız.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT