BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kalitenin iyisi

Kalitenin iyisi

İşler iyiyken, istikrar varken karar almanın önemine işaret eden Başbakan Yardımcısı Ali Babacan, “Başbakanımızın yorumu manidardır. Komşularımız gibi battıktan sonra mı bu adımları atsaydık” dedi



Yeni dönemde öğrencilerimizle tanışırken, merhabadan sonra, “nasılsınız, kendinizi nasıl hissediyorsunuz?” muhabbetiyle işe başlarız. Günlük hayatta da manzara farklı değil. Müzmin şikayetçiler dışında hemen her durumda, nasılsın sorusunun cevabı, “iyiyim, ya sen?” olur. Taraflar, iyilikten ne anladığını, neye göre iyi olunduğunu bilmeden yıllarca karşılıklı “iyileşir” giderler. Toplumca birbirimizi yeterinde anlayamamamızın temelinde, bu türden, anlamı ve ölçüsü ve izâfiyeti belirsiz ifadeleri çok kullanmamız da yatıyor olabilir. Endazesiz,?temelsiz?ve?manasız kelimelerden?biri?de?“kalite”dir. Biliriz ki, bazı?ürünler?ikinci?kalite?olabilse?de?hiçbiri?kalitesiz?değildir.?Bütün?fabrikalar “kalite”, her firma “en kaliteli”yi üretir. Ürün kalitesi, hizmet kalitesi, tasarım kalitesi, ilişki kalitesi gibi boyutlarını konuşmak bir yana, kalitenin “müşteri beklentilerine uygun toplu bir sunum” ve ölçüsünün de bu uyumun derecesi olduğu gerçeği çoğunlukla es geçilir. Kalite (!) satar sanılır; mal satmayınca şaşılır. Değerimizi bilmediler, bildiremedik tesellisine sığınılır. Pazarlama?zekâsı?yüksek?kişiler ise, fabrikalarda üretilenin ürün, piyasalarda satılanın ise marka olduğu gerçeğini?akıllarından?hiç?çıkarmazlar. Hatta, müşterilerin ürüne ve markaya fazla takılmadan, kendilerine en uygun?önerileri satın almayı bilecek kadar?akıllı?ve?dinamik?olduklarını?bilirler. Daha işin başında kendilerini hedef müşterilerinin zihninde üstün bir konuma?getirmek?için?sağlam?bir?konumlandırma?stratejisi?peşine düşerler. Diğerleri yerinde sayar, satışta zorlanır, piyasada baş aşağı giderken, müşterisine ve piyasasına hızla adapte olabilmiş, müşterisinin gözünde belli bir hususiyetiyle farklılaşabilmiş, belli?bir?segmente?ve?bir?konuya odaklanmış,?o?alanda bir numara olabilmiş?markalar büyüyor ve hep büyük kalmayı başarabiliyorlar. Yöneldiği segmenti, ne tür bir ihtiyacı karşıladığını, nasıl bir rekabet avantajına sahip olduğunu, nasıl bir değer önerdiğini?bilmeden;?kısacası,?zihinlerde nasıl algılanacağına dair bir planı olmadan; firmaların da,?markaların?da, gençlerin?de?başarılı?olması?çok?zor?oluyor. Kalitenin?iyisi?piyasada belli oluyor. ------- (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107202
    % 0.35
  • 3.5161
    % -0.05
  • 4.128
    % -0.07
  • 4.518
    % -0.41
  • 145.919
    % -0.07
 
 
 
 
 
KAPAT