BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kalkınma ajanslarıyla projeler değerlenecek

Kalkınma ajanslarıyla projeler değerlenecek

Bölgeler arası kalkınmışlık farkını giderme hedefine odaklanan kalkınma ajansları, bölgelerindeki iş potansiyeline uygun projeleri değerlendiriyor ve bu projelere gereken desteği veriyor.



Metiner SEZER hazırladı... Hibe ve teşvik dosyası yazıdizisi-4- Avrupa ülkelerinin kalkınmasında iki organizasyonun önemli rol oynadığını görüyoruz. Bunlardan biri “kooperatifleşme” bir diğeri ise “kalkınma ajansları”dır. Türkiye geçmişte kooperatifler kurdu ama sistemi işletemediği için fiyaskoyla bitti o süreç. Vakit geçmiş değil aslında. Tekrar başlatılabilir. De... kim yapacak? Kalkınma ajanslarında durum öyle olmadı. Sistem doğru kuruldu ve 2010’dan itibaren faaliyete geçen ajans sayısı 26 oldu. Bazıları tek, bazıları ise 2-3 ili kapsıyor. Tekliği ya da çokluğu o kadar önemli değil. Önemli olan sistemin işlemesi. Ufak tefek eksikler var ama o kadar hata “kadı kızı”nda da olur. Sistem işliyor. Kalkınma ajansları bölgeler arası kalkınmışlık farkını giderme hedefine odaklandı ve bölgelerindeki iş ve istihdam kapasitesini arttırıcı projeleri devreye sokmaya başladı. Kalkınma ajansları bölgelerindeki iş potansiyeline uygun projeleri değerlendiriyor ve bu projelere gereken desteği veriyor. Ayrıca, yabancı yatırımcıları cezbedici projelerle de ilgileniyor kalkınma ajansları. Dış ülkelere giden tanıtım heyetlerinin ellerinde yatırım projeleri var artık. Bunlar kalkınma ajansları sayesinde oluyor tabii. Organize sanayi bölgeleri (OSB) ve teknoparklar yeniden yapılandırıldı ve ihtiyaçları olan mali destek verilmeye başlandı onlara. Türkiye‘nin uzun vadeli kalkınma stratejileri işte bu ajanslar sayesinde gerçekleştiriliyor artık ve kalıcı hale getiriliyor. Kalkınma ajanslarının yönetiminde malum, kamu ve sivil inisiyatif yer alıyor. Kamunun ağırlığından şikayetler olsa da bunları esası etkileyen unsurlar olarak görmemek lazım. Önemli olan proje. Şayet bir proje işletmelerin daha az maliyetle üretim yapmasına ve yüksek katma değer elde etmesine katkı sağlıyorsa; o proje gerekli ilgiyi görecektir. Türkiye proje üretmeyi pek bilmiyor. Yeni yeni öğreniyor. Kalkınma ajansları bu öğrenme sürecini hızlandırıcı bir rol oynayacaktır hiç şüphesiz. Bu yazı dizimizde kalkınma ajanslarıyla ilgili sorularınızı cevaplayacak, ajansların işletmelere sağladığı destekler hakkında sizleri aydınlatmaya çalışacağız. İSTANBUL KALKINMA AJANSI ÇOK YÖNLÜ ÇALIŞIYOR= Çevre, ulaşım ve müziğe hibe alabilmek mümkün Son yıllarda kentler merkeze bağlı olarak değil, yerel yöneticilerin de elini taşın altına koyması sayesinde gelişiyor. Her ilde bütün mülki idareciler ekonomik gelişmenin sağlanması için çalışıyor. Kalkınma ajansları da bu şekilde çalışıyor. Çalışmalar o kadar yoğunlaştırıldı ki, devlet kaynağı kullanılan 26 farklı ekonomik bölge ajansında istihdam edilen uzman sayısı iki yılda 700’ü aştı. Üstelik bu kişiler memur gibi çalışmıyor. Proje üretiyor, araştırma yapıyor, kurumları, firmaları ziyaret ediyor ve önemli toplantılarla konferansları takip ediyor. İstanbul Kalkınma Ajansı da Doç. Dr. Abdulmecit Karakaş başkanlığında İstanbul’da ekonomik ve sosyal kalkınmanın gerçekleşmesine katkı sağlamaya çalışıyor. Bu prensiple 2010-2013 İstanbul Bölge Planı hazırlanarak hedefler ortaya konulduktan sonra bunu gerçekleştirmek için adımlar atılmaya başlandı. Karakaş, hibe alabilecek projelerin konu ve alanlarını da şöyle sıralıyor: Çevre ve doğanın korunması, atık yönetimi, tarihi kültürel varlıkların korunması, kensel mekanların kalitesinin artırılması, mimari özgünlüğün teşviki, ulaşım altyapısının verimli kullanımı, ulaşım ile ilgili talebin etkin yönetimi, bölgenin ekonomiye entegrasyonu, reklam, mimarlık, antikacılık, moda, film, müzik projeleri.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 107202
    % 0.35
  • 3.5161
    % -0.05
  • 4.128
    % -0.07
  • 4.518
    % -0.41
  • 145.919
    % -0.07
 
 
 
 
 
KAPAT