BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Sesli yazı

Sesli yazı

İki gündür yayınlanan ilk örneklerden hareketle bir kere daha anladık ki, okumak başka, dinlemek başka... Hele hissetmek daha başka oluyor.



"Bir saat kitap okumak yarım saat sohbet etmek gibidir." (El mükâtebe nısf-ı mükâleme) Gazetemizin yeni uygulamasıyla birlikte, sizlere harfler yanında, seslerle de ulaşmak fırsatı verildiğinde, büyüklerin bu kıymetli sözünü bir kere daha hatırladık. Mesuliyetimiz, ve tabiidir ki telaşımız da, o derece arttı. Şimdi ne yapacaktık? İki gündür yayınlanan ilk örneklerden hareketle bir kere daha anladık ki, okumak başka, dinlemek başka... Hele hissetmek daha başka oluyor. Psikologlar, insanların düşünme tarzları ile onların kullandıkları kelimeler arasında bir ilişki olup olmadığını araştırmışlar ve sonunda çok dikkate değer bazı hususların farkına varmışlar. Araştırmalara göre insanlar, nasıl düşündükleri, zihin haritaları ve düşünme kalıpları itibariyle ağırlıklı olarak üç sınıftan birine girerlermiş: Görenler, Duyanlar ve Duygulayanlar... (Bunlara Okuyanlar, İşitenler ve Kavrayanlar da denilebilir, belki.) Görenler, işitip hissedenlere nazaran, zihinlerini gözleriyle besler; Duyanlar, zihinlerinin dış dünyayla bağlantılarını daha ziyade kulakları üzerinden gerçekleştirir; Duygulayanlar (Kavrayanlar) ise zihinlerini içlerinde uyanan hislere daha fazlaca açarlarmış. Şayet, bu bakımdan, kimlerin hangi kategoriye girdiğini teşhis ve tesbit edebilirsek, her ne yapıyor olursak olalım, müşterimizin, muhatabımızın, kısacası, her kim ile iş pişirmeye çalışıyorsak onun gönlüne ve zihnine giden en etkili yolu keşfetmiş oluruz. Bunun üstüne bir de, mesajlarımızı, bunları taşıyacak ortam ve araçlara göre ayarlamayı, şekillendirmeyi, düzenlemeyi bilirsek, müşteri ilişkilerinde bir adım öteye geçebiliriz. Pazarlamanın basit ama önemli keşiflerinden bir tanesi, tek araçla çok hedefe gidilemeyeceği gerçeğidir. Şimdilerde, tek hedefe bile çok araçla ulaşmaya çalışmak, müşterileri her vesileyle, her fırsatta, her yoldan, değişik mesajlarla, kesintisiz olarak, kendimizle, firmamızla, ürün ve hizmetlerimizle ilgili ve uyanık tutmak, olmazsa olmaz bir büyük mecburiyet haline geldi. Teknoloji hızla gelişiyor. Belki de yakında, sizlerle hem göze hem kulağa, hem zihne hem duygulara dokunan canlı sohbet imkanları da sağlanır. Sesli yazılar hayırlı olsun. > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT