BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 100 LİRALIK OTOMOBİL (1600 cc’nin hikmeti ne)

100 LİRALIK OTOMOBİL (1600 cc’nin hikmeti ne)

Eğer aldığımız otomobilin motor hacmi 1600 cc ise; 100 liralık otomobile, 40 lira ÖTV,



Eğer aldığımız otomobilin motor hacmi 1600 cc ise; 100 liralık otomobile, 40 lira ÖTV, 25 lira KDV ödüyoruz. Böylece silindir hacmi 1600 cc’nin altında olan 100 liralık bir otomobile toplam 65 lira vergi ödemiş oluyoruz. Vergi yükü yüzde 65.. MTV ve diğer küsuratlar hariç. Otomobil 2000 cc ise; 80 lira ÖTV, 32 lira KDV ödüyoruz ve 100 liralık otomobili 212 liraya almış oluyoruz. Vergi yükü yüzde 112. 2000 cc’yi geçince felaket.. ÖTV yüzde 130 oluyor. 100 liralık otomobil 271 liraya çıkıyor. Vergi yükü yüzde 171.. ÖTV’nin de KDV’si alınıyor. ... Bu saatten sonra vergi çok yüksek muhabbeti yapmayacağım. Onu hepimiz biliyoruz ve mağduruz. Ben başka bir soru soracağım: 1600 cc’nin hikmeti ne.. Neden 1600 cc’den sonra vergi yükü artıyor. Az yakan otomobilleri teşvik desek değil.. 1600 cc’den daha az yakıt tüketen 2000 cc araçlar var. 20 sene öncesinden kalma bir alışkanlık olabilir mi? O zamanki mevzuat kilosuyla, silindir hacmiyle yerli bir firmayı tarif ediyordu. Vergi dilimi kriterlerine tutarlı gerekçeler bulup kamuoyu ile paylaşmak lazım. Kamuda makam araçlarının yüzde 99’u 2000 cc ve üstü. 1600 cc’yi teşvik etmek istiyorsanız, bilmediğimiz hikmetleri varsa önce siz kullanın, hepimize örnek olun. Üstelik siz bedelini ödemeden bizim kesemizden biniyorsunuz. Bizim paramızla bindiğiniz araçlardan bizi neden mahrum ediyorsunuz. .... Hem şu kadar cc, bu ağırlık bu devirde olacak iş mi.. Anadol devrinden kalma mevzuat.. Maktu vergi değil ki bu.. nispi vergi.. Lüks araç alanın vergisi yüksek olur. Silindir hacminin size zararı ne? Zararlı bir şeyse makam araçlarınız neden 2000 cc’nin üstünde? Hep birlikte 1600 cc’ye binelim.. Hani milletçe el ele.. diyoruz ya, buyurun örnek olun.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT