BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Anadolu’nun işsizliğine çağrı merkezi ilaç oldu

Anadolu’nun işsizliğine çağrı merkezi ilaç oldu

1 milyar 350 bin dolarlık bir büyüklüğe ulaşan çağrı merkezleri önümüzdeki yıl da yatırımlarını sürdürerek Çoğu Anadolu’dan olmak üzere 4 bine yakın?kişiyi?işe alacak.



Ekonomi Servisi İSTANBUL ağrı merkezleri büyümesini sürdürüyor. Bilişim ve perakende şirketlerinin ağırlıklı olarak yatırımlarını yaptıkları çağrı merkezleri başta Anadolu illeri olmak üzere istihdam deposu olma özelliği taşıyor. IMI Fuarcılık tarafından Turkcell Global Bilgi sponsorluğunda Net Araştırma Şirketi’ne yaptırılan Türkiye Çağrı Merkezi Araştırması sonuçlarına göre çağrı merkezlerinin pazar büyüklüğü 1 milyar 350 bin dolara yükseldi. 2011 yılında 640 milyon dolar seviyesinde olan dış kaynak pazarının ekonomik büyüklüğü 2012 yılında 800 milyon dolar seviyesine, iç kaynak da dahil edildiğinde toplam pazar büyüklüğünün 1 milyar 350 milyon dolara yükseleceği tahmin ediliyor. Rapora göre yarısı yabancı olmak üzere 10’dan fazla firmanın önümüzdeki günlerde Anadolu’da yeni çağrı merkezi yatırımları planladığı belirtilirken bu yatırımların gerçekleştirilmesi halinde istihdamın da 4 bine yakın artış öngörülüyor. Rapora göre bu yatırımların çoğunluğu Doğu Anadolu, Güney Doğu Anadolu ve Karadeniz bölgelerinde yoğunlaşacak. Türkiye Çağrı Merkezleri raporuna göre kamu çağrı merkezleri yüzde 31 büyüdü. Sektörün toplam çalışan sayısının 2012 yılında 67 bine ulaşacağı tahmin ediliyor. Rapora göre pazarı büyüten en önemli unsurun dış kaynak servis sağlayıcıları olduğu aktarılırken 2012 yılında Türkiye’deki çağrı merkezi sayısında bir önceki yıla göre yaklaşık yüzde 4 büyümeyle 1100 civarında olduğu tahmin edildiği bildirildi. 2010 ve 2011 yıllarında olduğu gibi en önemli artış, yüzde 23 ile dış kaynak servis sağlayıcılarının sayısında görülüyor. İç kaynak çağrı merkezlerinin sektörel dağılımına bakıldığında en fazla çağrı merkezi olan firmaların toptan/ perakende, bankacılık/ sigortacılık olduğu görülüyor. Geçmiş yıllarda olduğu gibi hem iç hem dış kaynak çağrı merkezlerinin en fazla müşteri hizmetleri amacıyla kullanıldığı görülüyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT