BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Tek başına bayram olmuyor

Tek başına bayram olmuyor

Kimileri farklı algılayıp, algılarınca yaşasalar da, Kurban ve Bayram, özünde dînî terimler. İnananlar için değeri bir başka oluyor.



Kimileri farklı algılayıp, algılarınca yaşasalar da, Kurban ve Bayram, özünde dînî terimler. İnananlar için değeri bir başka oluyor. Dînî bağlamı dışında bayram mecazî olarak, neşe, sevinç, şenlik, sevinme ve kutlama gibi hoş anlamları da çağrıştırıyor. Bu yıl, palamut bolluğuyla balıkçılar, ucuz balıkla da ahali bayram etti. Peşinden Kurban Bayramı, geldi. Bayram, tekil ve bireysel olarak ele alındığında, bir mükafat, bir başarıyı kutlama, bir şeyden keyif alma, arzulara kavuşma, beklediğinden fazlasını bulma gibi pazarlamacıların da uyandırmaya çalıştığı olumlu duyguları da hatırlatıyor. Bu bakımdan herkesin bayramı kendine. Meselâ, firmanın bayramıyla müşterinin bayramı aynı değil. İki taraf da karşılıklı bayram etmek isteseler de, bu, her zaman mümkün olamayabiliyor. Kimi zaman, firmaların bayramı, müşterilerin bayramlarına baskın çıkabiliyor. Pazarlama, bir bakıma, hem müşterilere, hem de firmaya birlikte bayram yaptıracak çözümler bulup uygulamak manasına da gelmiyor mu? İnsan neyi arzuluyor, neyi hedefliyorsa, ona kavuştuğu an bir bayram oluyor. Yeni bir eve, bir işe, bir evlada, bir dosta, bir hasrete kavuşmak böyle bir şey. Bayramlar bazen kimi gayretlerin, bir cehd ve uğraşmanın karşılığı olarak insanları sevindiriyor, memnun ediyor. Çoğul haliyle bayramlar, toplumsal paylaşımlar yoluyla sevinçlerin çoğaldığı, hüzünlerin azaldığı özel günler olarak biliniyor. Her iki halde de?şükrün?öne?çıktığı,?sahip?olunanların?kıymetinin bir kere daha farkına varıldığı anlara karşı geliyor. Kutlama manasında bayramlarda başarılarımızı, artan satışlarımızı, büyüyen gelirlerimizi, katlanan kârlarımızı kutlarız. Başarının, sevinilecek sonuçların altında sadece kendimizin değil, başkalarının da emek, gayret ve katkılarının varlığını da hissedebiliyorsak ne mutlu bize. Bütün niyet ve gayretlerimizde de, pazarlama oyununda da, tek kişi,?tek?araç,?tek değişken, tek güç ve?tek?oyuncu?ile?netice?alınamıyor. Tek başına bayram olmuyor. Bayramlar ancak birlikte yaşanırsa tatlanıyor. Okuyucularımızın Kurban Bayramını tebrik ediyor, nicelerine huzur, sağlık ve afiyet içinde erişmelerini niyaz ediyoruz... > (Pazarola, pazar günleri yayınlanır.)
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104123
    % 0.12
  • 3.4906
    % -0.5
  • 4.1771
    % -0.29
  • 4.7234
    % -0.71
  • 145.551
    % 0.08
 
 
 
 
 
KAPAT