BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İlçe Nüfus Müdürlükleri’nde vatandaşa eziyet

İlçe Nüfus Müdürlükleri’nde vatandaşa eziyet

Bazı Nüfus Müdürlükleri, keyfi uygulamalar ile, adres beyanı yapacak olan vatandaşları korkutmakta, tedirgin etmektedir.



Yeni kurulan ilçelerde, bilhassa İstanbul’un varoşları olarak anılan yerlerde, adres beyanında bulunmak işkenceye dönüşüyor. Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü’nce yayınlanan “Adres ve Kayıt Sistemi Uygulama Yönergesi’nde bile geçmemesine rağmen, İlçe Nüfus Müdürlükleri’nde, vatandaşlardan, getirmeleri imkânsız belge istenmektedir. Mecburi denerek istenen tapu aslı ve fotokopisi, noterden tasdikli kira kontratı aslı ve fotokopisi gibi belgeler getirilmedikçe, vatandaşların kayıtları yapılmamakta; ayrıca yasa ve yönetmeliklerde olmadığı halde 440 TL gibi bir cezayla vatandaş tedirgin edilmekte, korkutulmakta, bu sebeple birçok vatandaş adres beyanını yapmamaktadır. İstanbul’un bazı kenar ilçelerinde kurulan Nüfus Müdürlükleri, keyfi uygulamalar ile, adres beyanı yapacak olan vatandaşları korkutmakta, tedirgin etmektedir. Ev sahiplerinin kiracıyla birlikte gitmesine, Form-C imzalamak istemlerine rağmen kabul edilmemesi, kişinin kendi evlerinde kiracı olduğuna dair yazılı beyanlarını, noterden yapılmayan kira kontratlarını kabul etmeyen ilgililerin yönetmeliğe aykırı davranışları tepki topluyor. Bu sebeplerle vatandaş adres beyanı yapmamakta, nasılsa bir iki yıl oturup giderim zihniyeti ile kayıt dışı yerleşimlerde bulunmaktadır. Bu yüzden çok sayıda vatandaş adres kayıt sisteminde olmaksızın yaşamaktadır. Yeni yerleşim yerlerinde, gecekondu semtlerinde, dar gelirli vatandaşların olduğu ilçelerde ev sahiplerinin cüzi fiyatlarla kiraya verdiği, noterden kira kontratı yapmanın büyük bir masrafa neden olduğundan kendi aralarında anlaşma yaptıkları veya hiç kontrat yapılmadan kiracıya ev verdikleri herkes tarafından bilinmektedir. Bunun yanı sıra elektrik, su, gaz aboneliklerini kiracıların üzerine yaptırmayan çok sayıda ev sahipleri bulunmaktadır. Faturaların kiracılar üzerine büyük külfet olması, kiracıların borç bırakmaları, borçlu saatlerin tekrar açtırılması ev sahipleri için ağır bir yük olduğundan, birçok ev sahibi kiracının üzerine abonelik yaptırmamaktadır. Bu vb. sebeplerden dolayı, üzerine faturası olmayan, kira kontratı bulunmayan pek çok dar gelirli kiracı vatandaş, yeni taşındıkları adresleri beyan etmek için Nüfus Müdürlükleri’ne gittiklerinde, birçok belgenin istenmesiyle kayıtlarını yaptırmadan geri dönmektedir. Adreslerin doğru beyan edilmesi için, yeni taşındıkları yere ait ve ev sahiplerinin adına kayıtlı İSKİ, BEDAŞ; TELEFON; İGDAŞ faturalarını götüren kiracılar, bu evrakların kabul görmediğini; kendi adlarına fatura, tapu ya da noter tasdikli kontrat istendiğini, bunları getirilmediği takdirde 440 TL gibi bir cezaya maruz kalacaklarının söylendiğini ifade etmektedir. Oysa İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Müdürlüğü’nün Çalışma Yönergesi’nde, adres beyanı yapılması şartları arasında, kişinin sadece sözlü beyanı ile adres beyan formunun yeterli olduğu belirtilmektedir. Adres beyanının doğru olarak yapılması, beyan edilen adreste kimsenin oturmuyor olması şartı yeterli görülmüştür. Bir vatandaş >> KİPTAŞ’ın yaptığı Kayabaşı Konutlarının ulaşım problemi ne zaman çözülecek? İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanlığı’na; Başakşehir’e bağlı Kayabaşı Konutları, yapımı KİPTAŞ tarafından 3 yıl önce tamamlanan 1.100 konutluk bir site. Ancak sitenin yol ve toplu ulaşım problemi var. Yetkililer bu sıkıntıyı bir türlü çözmüyor. Bu kadar yere müracaatta bulunduk, “problemleri biliyoruz, halledeceğiz” deniliyor. Ancak ortada yapılan pek bir şey yok. Kadir Topbaş Bey, yakın bir zamanda sitedeki Mehmet Akif Ersoy İlköğretim Okulunun açılışını yaptı. “Bu bölgeler gelişigüzel ortaya çıkarken bir düzen yoksa, sıkıntıları da beraber getiriyor. Yerleşik planları olsaydı, altyapısı bitseydi bugün başka şeyler konuşuyor olurduk. Bazı siteler yapılmış, ucuz olduğu için vatandaşımız başını sokacak yerleri, uzakta da olsa tercih etmiş, ama okul nerede? Yok. Yol nerede? Yok. Sıkıntılar hat safhada. Bunlar bir yanlışlığın sonucu” şeklinde bir ifade kullandı. Oysa Kayabaşı’ndaki o evleri, belediyenin iştiraki olan KİPTAŞ yaptı. Altyapısı tamam dendi. Lansmanı o şekilde yapıldı ama konutlar bittikten sonra baktık ki ne altyapı var, ne yol. Doğru dürüst ne otobüs hattı var ne minibüs. Şu an Kayabaşı’nda oturanlar işkence çekiyor. Yetkililer bunu bildiği ve sözler verildiği halde, bir adım atılmıyor. Bölge toplu ulaşım anlamında çok zayıf. Doğru dürüst bir otobüs ve minibüs hattı yok. Arabası olmayan vatandaşlar büyük sıkıntı çekiyor. Siteye ulaşmak için kullanılan Altınşehir-Kayabaşı Yolu tehlike saçıyor ve çok sık kaza oluyor. Bu yol çok dar ve köy yolu görünümünde. Genişletilmesi gerekiyor. Toplu ulaşım hizmetleri konusunda da büyük sıkıntılar var. Sadece Yenibosna’ya giden hat mevcut. Durakta insanlar işkence çekiyor. Bir buçuk saat beklemek hiç hoş bir durum değil. Şenol Sav >> Atatürk Havalimanı İç Hatlarda Vodafone bayisi de olmalı Vodafone yetkililerine; Vodafone hattı (kurumsal) kullanıcısıyım. Seyahatim esnasında hattımda sıkıntı yaşadım. Atatürk Havalimanı İç Hatlar’da Vodafone bayisi bulunmadığı için, Dış Hatlara gitmem tavsiye edildi. Oysa aynı yerde diğer GSM şirketlerinin bayisi bulunuyor. Gittiğim ilde işimi geç de olsa hallettim. İçinde bulunduğumuz iletişim çağında telefonum yaklaşık 3 saat kapalı kaldı. Bundan yaklaşık 5 ay önce de çocuklarımı yolcu ederken, kontör almayı unutmuştum. Havalimanında da bayi olmadığı için yükleyememiştim. Dış Hatlara yurt dışından gelenler hem kontör hem de hat alabiliyor, aynı hizmet İç Hatlarda da sunulmalı. Avrupa’nın en büyük havaalanlarından biri olan Atatürk Havalimanı’nda bu eksiklik giderilmelidir. Mustafa Karagöl > Adres: İhlas Medya Plaza 29 Ekim Cad. No:23 Yenibosna/ İSTANBUL Tel: (0212) 454 38 22 Faks: (0212) 454 31 00
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108615
    % 1.32
  • 3.4955
    % -0.59
  • 4.1299
    % -0.03
  • 4.5103
    % -0.29
  • 144.994
    % -0.19
 
 
 
 
 
KAPAT