BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Oto mezarlığı olduk

Oto mezarlığı olduk

Renault-Mais Genel Müdürü Onur Baytok, “Türkiye’de servis ağı olmayan araçların satışına izin verilerek, ülkemiz otomobil mezarlığı haline getiriliyor” dedi.



Renault-Mais Genel Müdürü Onur Baytok, Avrupa’da yaşlı arabaların trafikten çekilmesini özendirmek için teşvikler uygulandığını, buna karşılık Türkiye’nin araç parkının oldukça eski olmasına rağmen, herhangi bir tedbir getirilmediğini savundu. Avrupa’da 10 yaşını geçmiş arabaların trafikten kaldırılması için sahiplerine teşvik verildiğini kaydeden Baytok, “Türkiye’de ise servis ağı olmayan araçların satışına izin verilerek, ülkemiz otomobil mezarlığı haline getiriliyor” dedi. Türkiye’de de Avrupa’dakine benzer bir teşvik uygulamasına ihtiyaç olduğunu vurgulayan Baytok, şöyle konuştu: “Burada baz alınacak yaş sınırı 10 olsun demiyoruz. Türkiye şartlarının farklı olduğunu gözönüne alarak, 20-25 olsun diyoruz. Türkiye’nin otomobil parkı 3,5 milyon adetten oluşuyor. Her yıl bunların yüzde 10’u yenilendiğinde, 350 bin araba satışı için pazar imkanı doğmuş olur. Türkiye’nin toplam yıllık otomobil satışı da 300-350 bin arasında değişmektedir. Teşvik uygulaması ile otomobillerin yenilenmesi akımı başlarsa Türkiye’nin otomobil pazarı bir misli büyür.” Otomotiv ve yan sanayinin, Türkiye’nin lokomotif sektörleri olduğuna işaret eden Baytok, “Otomobil satışlarının ikiye katlanması, üretimde, istihdamda artış, ekonomide canlılık getirir” dedi. Türkiye’de servis ağını tam olarak kurmuş 4 otomobil üreticisi bulunduğunu anlatan Baytok, servisi olmayan araçların satılmasının, sektörde haksız rekabete sebep olduğunu da kaydetti. Nissan’da yeniden yapılanma... Japonya’nın önde gelen otomotiv şirketlerinden Nissan, önümüzdeki yıllarda grup bünyesindeki 5 bin iş alanının daraltılmasına ilişkin yeniden yapılanma çerçevesinde, işten atılmaların gündeme gelmeyeceğini bildirdi. Nissan’ın başkanı Yoshikazu Hanawa, şirketin personel sayısını, erken emeklilik yoluyla azaltmayı planladıklarını kaydetti. Hanawa, personelin bir bölümünün Nissan ile bağlantılı şirketlere kaydırılacağını ve Nissan’daki bazı birimlerin de kapatılacağını söyledi.
 
 
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT