BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Zafer’in zaferi

Zafer’in zaferi

Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, çalışkan bir bakan. Güzel işler yapıyor. Bir bakanın güzel işler yapabilmesi için çalışkan olması yetmez. Bilgi,?tecrübe?ve?vizyon?da?lazım. Çağlayan’da o var işte. Donanımlı bir kere. Sanayi kökenli. Uzun yıllar Ankara Sanayi Odası Başkanlığı yaptı. Sanayicinin neler yaşadığını, neye ihtiyaç duyduğunu çok iyi bilen birisi.



Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, çalışkan bir bakan. Güzel işler yapıyor. Bir bakanın güzel işler yapabilmesi için çalışkan olması yetmez. Bilgi,?tecrübe?ve?vizyon?da?lazım. Çağlayan’da o var işte. Donanımlı bir kere. Sanayi kökenli. Uzun yıllar Ankara Sanayi Odası Başkanlığı yaptı. Sanayicinin neler yaşadığını, neye ihtiyaç duyduğunu çok iyi bilen birisi. Size bir şey söyleyeyim mi? Sanayici?de?değişti?aslında.?Eskiden şirket kasasındakini kendi parası sanırdı?sanayici.?Çoğaldı?mı, hemen gider?son?model?araba?satın alırdı. Sonra?da ev. Dünyası o kadardı çünkü. “Kalite” ya da “standart” diye bir tasası yoktu. Şimdi öyle mi ya? İnovasyonu düşünmek mecburiyetinde. Ar-Ge, değişim, kurum kimliği, insan kaynakları gibi kavramlara kafa yorması lazım.?Marka?olmak?için çırpınıyorlar bir yandan da. Bunları yapmazlarsa,?silinip?gideceklerinin farkındalar çünkü.?Rekabet şartları kendini yenilemeye zorluyor şirketleri. Ekonomi Bakanlığı firmaların üretim kalitelerini arttırmaları ve daha fazla ihracat yapmaları için 8 ayrı kategoride teşvik programı uyguluyor. Bunlardan biri de Turquality programı. Bu programın 3 temel maksadı var. 1) Şirketlerin marka gücünü arttırmak. 2) Türkiye imajı ve Türk malı kalitedir algısı oluşturmak 3) Marka şuuru ve farklılığını yaygınlaştırmak. Turquality Programı 2006 yılında başladı ve bu programa 83 firmadan 93 marka katıldı. 36 marka ise hazırlık sürecinde. Ekonomi Bakanlığı, bugüne kadar bu firmalara 420 milyon 500 bin dolar destek verdi. Firmalar en fazla “reklam, pazarlama ve tanıtım” desteğinden faydalandı. Diğer destekler ise sırayla “danışmanlık, yurtdışı birimlere ilişkin giderler, moda ve tasarım, sertifikasyon kalite belgeleri, dekorasyon” şeklinde devam edip gidiyor. Zafer Çağlayan bu desteklerin beklenenden çok daha fazla olumlu sonuç verdiğini söyleyerek; yurt dışında Türk markası imajı oluşmaya başladığının altını çizdi. Mesela “Colin’s”: Rusya’da kot pantolon dendiğinde akla, “Colin’s” markası geliyor. “Ülker” ve “Pınar” Körfez ülkelerinde, “Vitra” İngiltere’de, “Vesbo” Vietnam’da kendi sektörlerinde bir numara oldular. Çağlayan, sıranın global marka oluşturmaya geldiğini belirtip firmalara destek vermeye devam edeceklerini ifade etti. Turquality Programı’ndan destek alan firmaların memnuniyetlerine bakalım bir de. Profesyonelleştiklerini söylüyorlar en başta. Aile şirketi mantığından çıkıp global kimliğe yönelmişler. Tasarımın ne kadar önemli olduğunun farkına varmaları da bu program sayesinde olmuş. Uluslararası sertifika alanların sayısı da artıyor. Bilgi ve teknolojilerini yenileme imkanı bulmuş olmaları da ayrı bir fayda. Bu mefhumların her birisi firmaların olmazsa olmazı. Bunlar olmasa nasıl rekabet edeceklerdi? Hele bir de “cesaretimiz arttı ve pazar araştırmayı” öğrendik diyenler var. Ki, programın en önemli katkılarından biri bu belki de. Turquality Programı’nın maddi desteği önemli elbette ki ama programın esas önemi firmalara kazandırdığı cesaret ve vizyon hiç şüphesiz. Firmaların insan kaynaklarına yatırımın şart olduğunu görmeleri ve global bakış açısına kavuşmaları hangi maddi değerle ölçülebilir ki? Sürdürülebilir büyümeyi yakalamalarında esas faktör bu çünkü.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108615
    % 1.32
  • 3.4955
    % -0.59
  • 4.1299
    % -0.03
  • 4.5103
    % -0.29
  • 144.994
    % -0.19
 
 
 
 
 
KAPAT