BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 2020’deki olimpiyat tanıtımındaki elçilerimiz!..

2020’deki olimpiyat tanıtımındaki elçilerimiz!..

7 Eylül 2013’teki rakiplerimiz Madrid ve Pekin’e karşı İstanbul’un kozu “Hagi&Alex” Türkiye’ye gelmiş geçmiş iki efsane yabancı futbolcu. Bir kamuoyu araştırması da yapılsa son 10 yılda çoğunluk Hagi ve Alex diyecektir. Tabii ki bir sürü dünya yıldızı sayılabilir ama bu ikilinin yeri farklı.



7 Eylül 2013’teki rakiplerimiz Madrid ve Pekin’e karşı İstanbul’un kozu “Hagi&Alex” Türkiye’ye gelmiş geçmiş iki efsane yabancı futbolcu. Bir kamuoyu araştırması da yapılsa son 10 yılda çoğunluk Hagi ve Alex diyecektir. Tabii ki bir sürü dünya yıldızı sayılabilir ama bu ikilinin yeri farklı. 2020 olimpiyatları Türkiye’nin en çok istediği organizasyon. Bugüne kadar birçok?önemli uluslararası oyunlara ev sahibi olan ülkemiz 2000’den beri ciddi bir olimpiyat?tutkusu içinde ama nedense bir türlü başaramamış.. :( Bu sefer işi daha sıkı tutuyoruz. Devlet istekli, Başbakan ve yetkililer bu sefer her türlü fedakârlıktan kaçınmıyorlar. Başbakan bizzat Alex ile görüştü, olimpiyat tanıtım reklamlarında 4’ü lig şampiyonluğu 1’i UEFA ve Süper Kupa Şampiyonluğu olmak üzere 5 sezonda 12 kupa sevincini bizlerle paylaşan Hagi, yine bir Türk dostu olan Toni Schumacher de... Yerli isimlerden ise Fatih Terim, Mustafa Denizli, Hakan Şükür, Naim Süleymanoğlu, Halil Mutlu, Hamza Yerlikaya ve Neslihan Darnel gibi daha da olacaktır umarım. Tarkan ve Hadise de bu tanıtım konseptindeki diğer güçlerimiz. 1 seneden az kalan bu maratonda dünyada yapılacak çeşitli etkinliklerde bu isimlerimize şans ve başarılar dileriz... İstanbul’un ilk tasarım bienali İstanbul Modern, İstanbul Kültür Sanat Vakfı tarafından İstanbul’da ilk kez düzenleniyor ve ana teması “Kusurluluk/Imperfection” olan 1. İstanbul Tasarım Bienali’nin iki küratör sergisinden birine ev sahipliği yapıyor. 13 Ekim-12 Aralık 2012 tarihleri arasında İstanbul Modern’de, küratörlüğünü Emre Arolat’ın üstlendiği “Musibet/Büyük Dönüşüm Ekseninde, Tasarımda Bağlam ve Anti-Bağlam’ın Estetizasyonu” isimli sergide, İstanbul’da ve Türkiye’nin farklı kentlerinde yaşanan kentsel dönüşüm süreçleri ve yeniciliğin estetizasyonu olarak adlandırılabilecek birbirine zıt iki tasarım yönelimi ele alınıyor. Bulunduğu bağlamı problemli hale getiren toplu konut projeleri, kentsel dönüşümlerle yeniden üretilen sosyal eşitsizlikler, mimarlığın ve kent planlamasının iktidarların kendi politik güçlerini gösterdikleri araçlar haline gelmesi ve kamusal yapılara kimlik dayatan sahte tarihselcilik yönelimleri gibi İstanbul’da ve Türkiye’nin farklı kentlerinde yaşanan pek çok güncel deneyim, sergi çerçevesindeki sorunsallaştırma dizileri üzerinden masaya yatırılıyor. İstanbul Tasarım Bienali’nin küratörlerinden Joseph Grima’nın sergisi ise aynı tarihlerde Galata Rum İlköğretim Okulu’nda. Üreten insanların dünyası bir çeşit yeniden oluşum geçiriyor ve bu durumun etkilerini herkes açıkça görebilir. Bir şeyler üretme bilgisi serbestçe kıtadan kıtaya atlıyor, teknikler gelişiyor ve ışık hızında birleştiriliyor. Yeni, sofistike makineler bireyleri güçlendiriyor: Önceki devrimin amacı mükemmel nesneler üretmekse bu devrimin amacı yalnızca bir şey veya az sayıda şey üretmektir. Fabrika yerine, geçerli bir üretim ve yenilik modeli olarak atölyeye dönüş yaşanıyor. Mükemmelliği aramak yerine, bireysel kimliğin göstergesi olarak kusurluluk kabul ediliyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 105324
    % 0.39
  • 3.472
    % -0.6
  • 4.1656
    % -0.39
  • 4.7068
    % -0.13
  • 146.472
    % -0.39
 
 
 
 
 
KAPAT