BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Dijital Kale'ler

Dijital Kale'ler

Çağ, dijitalleşiyor... Ve kâğıda basılı yazılı gazeteciliğin ve televizyon yayıncılığının imparatorlukları da yıkılıyor... Dev medya kuruluşları depremlerle sallanıyor...



Çağ, dijitalleşiyor... Ve kâğıda basılı yazılı gazeteciliğin ve televizyon yayıncılığının imparatorlukları da yıkılıyor... Dev medya kuruluşları depremlerle sallanıyor... Beş yıl önce Davos’ta yapılan Dünya Ekonomik Forumu toplantılarının birinde New York Times Genel Yayın Müdürü Bill Keller diyordu ki; -Önümüzdeki on yıl içerisinde gazeteyi kağıda basıp dağıtacağımızı tahmin etmiyorum... Çünkü her geçen gün kağıt, dağıtım, matbaa ve diğer giderlerin maliyetleri artıyor... Gazete yine var olacak ama kağıtla değil, dijital ortama girecek... Ve o günden beri dünyanın büyük basın kuruluşları maliyetlerini düşürebilmek, ayakta kalabilmek için kaliteden ödün vermek ve daha ucuz bir gazete çıkartabilmenin yollarını aramaya başladı... Dijital Kale’lerin karşısında durmak artık zorlaşıyor... * Kimse, bir gece uyuduktan sonra ve sabah kalktığında dünyada olup bitenleri öğrenmek istemiyor... Ve daha da önemlisi bilgisayar, ipad, ifon ve cep telefonlarıyla bilgiye ücretsiz ulaşmayı istiyor... ABD ve Avrupa’daki yazılı basın ekonomik krizle boğuşmaya devam ediyor... Günlük Alman gazeteleri geçen 10 yıl içinde yüzde 25 oranında tiraj kaybetmiş... Ki Almanya’da günlük gazetelerin toplam tirajı 21 milyon... Ve dünyanın hemen her yerinde kaybetme eğilimi büyük bir hızla devam ediyor... Nürnberg kentinde yayımlanan Abendzeitung gazetesi iflas bayrağını çekmişti ve buna İkinci Dünya Savaşı’ndan sonra Almanya’da yayın hayatına başlayan ikinci gazete olan Frankfurter Rundschau eklendi... Ve artık gazetelerin geleceği var mı? sorusuna cevap aranmaya başlandı... * Prof. Günter Rager ise diyor ki; -Branşın öleceğini sanmıyorum. Ancak zorluklarla dolu bir dönemden geçiyor. 10 yıl sonra hiçbir şeyin şimdiki gibi olacağını düşünmüyorum... Araştırmalar, 14-29 yaş aralığındaki gençlerin daha az okuduğu ve internete yöneldiğini gösteriyor... Yani; bir kişi konuşacak bin kişi dinleyecek, bir kişi yazacak bin kişi okuyacak devri sona eriyor... Bakalım; bir kişi yiyecek bin kişi bakacak, bir kişi gülecek bin kişi ağlayacak, bir kişi zenginleşecek bin kişi fukaralaşacak devri de sona erecek mi? Gazetecilik ve özellikle yazarlığın artık anlamsızlaştırıldığı dünyada artık herkes kendine ait dijital kalesinde hem gazeteci ve hem de yazar...
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104123
    % 0.12
  • 3.4906
    % -0.5
  • 4.1771
    % -0.29
  • 4.7234
    % -0.71
  • 145.551
    % 0.08
 
 
 
 
 
KAPAT