BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türkiye’deki 25. yılını yeni yatırımla kutluyor

Türkiye’deki 25. yılını yeni yatırımla kutluyor

Fairy adlı ürünü Türkiye’de çok tutunca üretmeye karar veren P&G, 25’inci yılını rekor hızla devreye giren yatırımla kutluyor



> Procter and Gamble’ın (P&G) Fairy üretim tesisleri, Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, P&G Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Kaplan, Kocaeli Valisi Ercan Topaca, Büyükşehir Belediye Başkanı İbrahim Karaosmanoğlu ve Fairy’nin reklam yüzü Berna Laçin’in katıldığı törenle açıldı. Dünyada 175 ülkede yıllık 4.6 milyar dolarlık ciroya sahip bulunan hızlı tüketim ürünleri üreticisi Procter&Gamble, Türkiye’deki 25’inci yılını 20 milyon dolar yatırımla kutluyor. Türkiye’de 2 yılda 10 milyon hane ve 40 milyon tüketiciye ulaşan Fairy bulaşık deterjanını Türkiye’de üretmeye karar veren şirket, dün Gebze Şekerpınar’daki fabrikanın yeni üretim bandını açtı. Şirketin üretim hattının açılış törenine katılan Ekonomi Bakanı Çağlayan, törende bulunmasının en önemli sebebinin, Türkiye’de 1 milyar dolarlık pazar payına sahip olan ve 25 yıldır faaliyette bulunan firmanın, binlerca çalışanı ve dolaylı olarak sağladığı 6 bin istihdam olduğunu söyledi. P&G’nin en sevdiği yanının 2 yıl öncesine kadar ithal ettiği ürünü Türkiye’de üreterek ithalatı sonlandırması olduğunu da ifade eden Çağlayan, yüksek katma değer sağlayan ürünleri üreten yatırımcıları gönülden tebrik ettiğini ifade etti. P&G Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat da Fairy hattının kendileri için pek çok ilki barındırdığını belirterek, “Şirket tarihindeki en hızlı üretime başlayan hat oldu. Paketleme hattının montajı dünyada rekor sürede, 15 saatten az zamanda tamamlandı. Üretim hattının birinci aşama kalite protedürünün tamamlanıp ürünlerin tüketiciye sevki, 24 saatte gerçekleşti. P&G’nin yurt dışındaki fabrikalarında fabrika kurulacağında Türkiye’ye eğitim almaya geliyorlar” dedi. >> Türkiye’nin ‘yerli’ politikası örnek P&G Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Saffet Karpat, Türkiye’nin pazar büyüklüğü ve gelişme kapasitesi sebebiyle Procter and Gamble için önemli bölgeler arasında yer aldığını belirterek, “1987’den beri Türkiye’ye yarım milyar doların üzerinde yatırım yapan Procter and Gamble, Türkiye’de genel merkezi toz deterjan, hazır çocuk bezi, hijyenik ped, çamaşır suyu ve likit deterjan üretim tesisleri ve dağıtım merkezi ile faaliyetlerini sürdürüyor” dedi. Yeni üretim tesisi ile ithalatın azaltılıp yerli üretimin teşvik edilmesine katkıda bulunmayı hedeflediklerini ifade eden Karpat, “Türkiye’nin uzun zamandır yürüttüğü yerli üretim politikaları için örnek model olma özelliği taşıyan Fairy üretim hattının, iç pazarın sıvı deterjan ihtiyacının tamamını karşılayacak şekilde, saatte 15 bin şişe üretim yapmaktadır” diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106862
    % -0.05
  • 3.5255
    % -0.35
  • 4.1259
    % -0.63
  • 4.5333
    % -0.35
  • 144.338
    % -0.12
 
 
 
 
 
KAPAT