BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Perakendeci e-ticarete daha çok yatırım yapmalı

Perakendeci e-ticarete daha çok yatırım yapmalı

Perakende Günleri’nin açılış konuşmasını yapan National Retail Federation’un (NRF) Başkanı ve CEO’su Matthew Shay, elektronik ticaretteki artış oranlarına dikkat çekerek, sektörün bu alana yatırım yapmasının kaçınılmaz olduğunu söyledi.



> Uğur KÜÇÜK / EKONOMİ SERVİSİ Soysal Danışmanlık’ın Kurucusu Suat Soysal’ın moderatörlüğünü yaptığı Perakende Günleri’nin 12’ncisi, dünya devlerinin katılımıyla başladı. Lütfi Kırdar Kongre Merkezi’nde yerli ve yabancı 25 konuşmacının katıldığı 16 farklı oturumla bugün de devam edecek Perakende Günleri’nin ilk gününde National Retail Federation (NFR) Başkanı ve CEO’su Matthew Shay’ın konuşması büyük ilgi gördü. Türkiye’ye ilk defa gelen ve dünyada 3.5 milyon üyesi ile sektörün en büyük kuruluşu olan NFR’yi temsil eden Shay, elektronik ticarette artış oranlarının büyüklüğüne dikkat çekti. Geçen yıl ABD’de 200 milyar dolarlık on-line satış harcaması gerçekleştirildiğini hatırlatan Shay, “Elektronik ticaret, geleneksel perakendeye alternatif değil. Günümüzde hepsinde birden başarılı olmak ve her yerde bulunmak zorundasın. Her yerde olmak zorundasın” dedi. Dünya perakende sektörü büyüklüğünün 11.4 trilyon dolara ulaştığını belirten Shay, “Perakende demek istihdam ve hız demektir. Gelişmeyi de beraberinde getirir. Perakende, ülkelerin ve şehirlerin kalbi olmaya devam edecektir” diye konuştu. Perakende sektörünün 42 milyon kişiyi istihdam ettiğine de işaret eden Matthew Shay, yılbaşı dönemindeki alışveriş fırsatlarına dikkat çekerek, 586 milyar dolarlık ciro beklediklerini söyledi. Sektör temsilcilerinin katılımı ile gerçekleştirilen oylama ise, beklentileri şekillendirdi. Sektöre yön verenlerin yüzde 44’ü 2013’ün 2012’den daha iyi geçeceğine inandığını, 2015’te ise on-line kanalların sektördeki satışların yüzde 33’ünü oluşturmasını beklediğini ifade etti. >>> 1 TL’lik simitle 150 milyon TL’yi buldu şimdi Lufthansa’da simit satacak Mağaza sayısı 204’de, yıllık cirosu 150 milyon TL’ye ulaşan Simit Sarayı, Sun Express Havayolları’ndan sonra şimdi de Lufthansa’da simit satmaya hazırlanıyor. Perakende Günleri’nin konuşmacılarından biri olan Simit Sarayı Yönetim Kurulu Başkanı Yardımcısı Abdullah Kavukcu, “Bize simitçi denmesinden gurur duyuyorum. Bir ilki başlattık, yeni bir sektör kurduk. Uçakta simit satmaya Sun Express’te başladık. Yakında Lufthansa ile de anlaşacağız” dedi. 1 liralık simitte 50 kuruşun kendilerine kaldığını, cirolarının yüzde 20’sini simitten kazandıklarını söyleyen Kavukcu, “60 farklı ürün çeşidimiz var. Bu yılki ciromuz 150 milyon lirayı aştı” diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104090
    % 0.09
  • 3.4946
    % -0.39
  • 4.1807
    % -0.21
  • 4.7364
    % -0.43
  • 145.643
    % 0.14
 
 
 
 
 
KAPAT