BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > “Sağlık”lı İletişim...

“Sağlık”lı İletişim...

Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Reklam Sempozyumu’nun konusu “Tüketici ile Sağlık’lı iletişim” olarak belirlendi.



Bu yıl üçüncüsü düzenlenen Reklam Sempozyumu’nun konusu “Tüketici ile Sağlık’lı iletişim” olarak belirlendi. 22 Kasım 2012 tarihinde, Haliç Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen 3. Reklam Sempozyumu, Gümrük ve Ticaret Bakanlığı himayelerinde Reklam Kurulu, Reklamverenler Derneği, Reklamcılar Derneği ve Reklam Özdenetim Kurulu organizasyonuyla ortak gerçekleşti. Campaign Türkiye’nin de iletişim sponsorluğunu üstlendiği 3. Reklam Sempozyumu’nda kitle iletişim araçlarıyla tüketicilere iletilen mesajlar ve bunlara yönelik düzenlemeler yer aldı. İlaç ve Sağlık Hizmetleri, Kozmetik ve Temizlik ile Gıda sektörlerindeki markaların sunduğu sağlık iddiaları, uygulamalar, problemler ve çözüm yolları kamu, özel sektör ve sivil toplum kuruluşlarının katılımlarıyla, tüm yönleriyle ele alınarak konulara açıklık getirildi. IAB Europe Başkanı Alain Heureux ve Avrupa Komisyonu DG Sanco Beslenme, Gıda Bileşimi ve Bilgi Birikimi Başkanı Basil Mathioudakis’in de konuşmacı olarak katıldığı sempozyumun açılış konuşmalarını Ahmet Pura Relamverenler Derneği Başkanı, Aytül Özkan Reklamcılar Derneği Başkanı, Ramazan Ersoy Reklam Kurulu Başkanı, Prof. Dr. Davut Dursun RTÜK Başkanı ile Gümrük ve Ticaret Bakanımız Hayati Yazıcı yaptılar. Aynı güne canlı yayını ile denk gelen ve iletişim ve reklam sektörünün 60 programdır nabzını tutan “Reklamarkası”; 2011’de TGRT/HABER’de çıktığı yola 2012’de yeni yayın dönemiyle yeni adresi Bloomberg HT’de devam ediyor. 22 Kasım Perşembe günü “Reklamarkası” Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı’ya canlı bağlanıp;?bakanımızın?ağzından tüm sektöre?anında?özet bilgiyi aktarmıştı. “Gıda ürünlerinde sağlık beyanları içeren yanıltıcı reklamların artışı dikkat çekiyor. 2010’da Reklam Kurulu, 43 gıda reklamına yaptırım uyguladı. 2011’de yüzde 100 artışla 87’ye ulaştı. 2012 Ekim ayına geldiğimizde, yüzde 100’ün üzerinde bir artış daha göstererek 178’e çıktı” dedi. Reklam Kurulu’nun son beş yıl içinde, sağlık alanında 1.797, gıda alanında 1.444, kozmetik ürünleri alanında 587 başvuruyu incelediğini söyleyen Yazıcı, “Sağlık sektöründeki 981, gıda sektöründeki 420, kozmetik sektöründeki 211 reklam için durdurma kararı verildi. Biz reklamcılık sektörünü, ekonomiyi harekete geçiren önemli güçlerden biri olarak görüyoruz. Ancak tüketici sağlığını ve güvenliğini tehdit eden reklamlara karşı kesin bir tavrın da sahibiyiz” diye konuşup şöyle devam etti: “İnternet mecrasındaki reklamlara bakıldığında piyasa, kozmetik veya gıda takviyesi kapsamına giren ürünlerle dolu. Bu tür ürünler reklam ve tanıtımlarda, neredeyse bütün estetik ve sağlık problemlerini çözdüğünü iddia ediyor. Böyle bir şey kesinlikle yok.” Aynı gün canlı yayınına devam eden “Reklamarkası” 60. programına özel olarak reklamlara sesleriyle renk ve kişilik katan dublaj sanatçılarından Cahit Şaher, Gülen Karaman ve Itrı Koşar’ı konuk etti. Sosyal medyada en çok beğeni alan programda Nazım Hikmet şiiriyle Cahit Şaher, Muhteşem Yüzyıl’ın Valide Sultanının daimi sesi olan Gülen Karaman ile 1001 ses rengiyle Itrı Koşar performanslarıyla harikaydı. Sonbaharın bu son gününden tüm okurlarımıza hayırlı ‘Kış’lar dilerim.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104123
    % 0.12
  • 3.4906
    % -0.5
  • 4.1771
    % -0.29
  • 4.7234
    % -0.71
  • 145.551
    % 0.08
 
 
 
 
 
KAPAT