BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türk aile şirketleri satışta 1 numara oldu

Türk aile şirketleri satışta 1 numara oldu

“Küresel Aile Şirketleri Araştırması”na göre Türk aile şirketleri küresel krize rağmen satışlarını artırırken, önümüzdeki 5 yıl içerisinde agresif şekilde büyümeyi hedefliyor.



Küresel krize rağmen başarılı bir yönetim sergileyen Türk aile şirketleri, artan satışları ve agresif büyüme planlarıyla geleceğe umutla bakıyor. PwC’nin dünya çapında 30’dan fazla ülkeden 1952 aile şirketi yöneticisi ile gerçekleştirdiği, Türkiye’den de 99 aile şirketinin yer aldığı “2012 Küresel Aile Şirketleri Araştırması” sonuçlarına göre Türkiye’deki aile şirketlerinin yüzde 12’si önümüzdeki beş yıl içerisinde hızlı ve agresif bir biçimde büyümeyi planlıyor. Katılımcıların yüzde 81’i geçen yıl içerisinde satışlarında büyüme yaşadığını beyan ederken (bu oran küresel bazda yüzde 65 ), yeni teknolojiye ihtiyaç duyan Türk şirketleri sayısı da yüzde 61 ile küresel düzeye (yüzde 37) kıyasla daha yüksek görülüyor. Aile şirketleri, geleceğe ilişkin duydukları güvene rağmen yüzde 81’i yetenekli personelin elde tutulması konusunda endişe taşıyor (küresel oran yüzde 66). Şirketleri en çok zorlayan ilk üç unsur ise piyasa şartları (yüzde 37), hükümet politikaları (yüzde 34) ve dış pazarlardaki zorluklar (yüzde 28). Dış pazarlardaki zorluklar 2010 yılına göre ciddi oranda düşüş gösterirken bu da Türk aile şirketlerinin dış piyasalara açılma konusunda kendilerine dana fazla güvendiğini gösteriyor. Türk katılımcıların en çok korkutan konulardan biri de şirketin geleceği. Yüzde 41’i işlerin sonraki kuşağa devredilmesinin sorunlara yol açacağı konusunda endişelere sahipken, aile şirketlerinin yüzde 30’u aile içi anlaşmazlık ihtimalini doğal bir sonuç olarak görüyor (bu oran küresel bazda yüzde 9). Toplumda aile şirketlerine bakış açısının da sorgulandığı araştırmaya göre Türk katılımcıların neredeyse tamamı (yüzde 94’ü) aile şirketlerinin kötü zamanlarda bile mağdur etmemek için ellerinden geleni yaptığına inanıyor. Katılımcıların yüzde 73’ü de kültürün ve değerlerin aile şirketleri için büyük önem taşıdığına inanıyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT