BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Makro, Uyum’la gözünü liderliğe dikti

Makro, Uyum’la gözünü liderliğe dikti

Makro Market ile Uyum arasında 5 yıl öncesine dayanan iş birliği atılan imzalarla noktalandı.



Bugüne kadar Nazar, Afra, Vipaş, Ofis-Evim ve Karadağ gibi satın almalarla dikkatleri üzerine çeken Makro Marketler zinciri, Uyum’la beş yıl öncesine dayanan iş birliğini satın alma anlaşmasıyla noktaladı. İstanbul perakende devlerinden Uyum’un yüzde 47.32 hissesini satın alan Makro, 2023’de Türkiye’nin en büyük perakende markası olmayı hedefliyor. Makro Market Yönetim Kurulu Başkanı Şeref Songör, Uyum ile başlayan dostluklarının 5 yıl öncesine dayandığını belirterek, “2007 yılında Makro Uyum Mağazacılık A.Ş.’yi kurarak iş birliği yoluna gitmiştik. Ancak bu girişimimizi, hedefler ve yönetim biçimi konularında ortak bir zeminde buluşamadığımızdan sonlandırmıştık. Geçen zaman zarfında hem Makro olarak hem de Uyum iyi gelişmeler kaydetti” dedi. Makro olarak 2013 yılında 1 milyar dolar ciro hedeflediklerini ifade eden Songör, 5 yıllık hedeflerinin içerisinde ise 4 milyar TL ciroya, 450 mağazaya, yılda 250 milyon müşteriye ve 15 bin kişiye istihdama ulaşmak olduğunu söyledi. Songör 2023’de Cumhuriyetimizin 100. Yılında Türkiye’nin en büyük perakende markası olmayı hedeflediklerini kaydetti.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 110248
    % 0.84
  • 3.8277
    % -0.93
  • 4.5278
    % -0.49
  • 5.1355
    % -0.16
  • 155.463
    % -0.28
 
 
 
 
 
KAPAT