BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > ‘Tüketiciyi de ezdirmeyiz angarya da yüklemeyiz’

‘Tüketiciyi de ezdirmeyiz angarya da yüklemeyiz’

Tüketici şikayetlerinin yarısının bankacılık sektörüne ait olduğunu belirten Gümrük Bakanı Hayati Yazıcı, “Yapacağımız düzenlemelerle tüketiciyi ezdirmeyeceğiz, hiç kimseye de angarya yük yüklemeyeceğiz” dedi



> Tülay Dur Gümrük ve Ticaret Bakanı Hayati Yazıcı, Tüketici Kanunuyla bankaların faiz dışı gelirlerine ilişkin, 31 kalemin tamamen kalkacağı yönünde bir beklenti oluştuğunu belirterek, “Bu algı yanlış. Biz burada kriterlerimizi ortaya koyuyoruz. Tüketiciyi kimseye ezdirmeyeceğiz, hiç kimseye de angarya yük yüklemeyeceğiz” dedi. “Finans Sektöründe Tüketici Hukuku ve Uygulama Alanları Sempozyumu”nun ardından konuyla ilgili soruları cevaplandıran Yazıcı, Hakem Heyetlerine yılın ilk 8 ayında yapılan 224 bin 889 başvurunun 122 bin 12’sinin yani yüzde 54.2’sinin bankacılık sektörüne ait olduğunu belirterek, şikayetlerin yarısından fazlasının krediler ve kredi kartları gibi bankacılık uygulamalarıyla ilgili olduğunu anlattı. Bakanlığa tüketici şikayetlerinin değerlendirilmesi sonucunda tüketicinin yeterince bilgilendirilmediği, bilgisi ve onayı dışında bir çok işlemin tesis edildiğinin görüldüğüne değinen Yazıcı, şunları kaydetti: “Bunlara örnek olarak, ödeme kabiliyeti veya gelir düzeyi yetersiz olan kişilere kredi kartı verilmesi, tüketicinin talebi olmadan avans kredi hesabı açılması, tüketicinin kredi kartı üyelik ücretini istemesi durumunda hesabının kapatılması, tüketicinin reklam ve ilanlarda sadece faiz oranlarına yer verilmek suretiyle eksik bilgilendirilmesi, bankaların kredi kullanımında zorunlu olmadığı halde hayat sigortası ve işsizlik sigortası yapması, kredisini erken kapatana gerekli faiz indirimin yapılmaması, mevduat hesabını işleten tüketiciden ‘hesap işletim ücreti’ gibi örnekler sayılabilir.” Hiç kimseden bedelsiz hizmet sunmasını beklemediklerini dile getiren Yazıcı, “Bankaların faiz dışı 31 kalem adı altında elde ettikleri gelirler var. Diyoruz ki bunlar açık ve şeffaf olsun. Tüketici ne ödediğini, ne kadar ödeyeceğini, karşılaşacağı riskin ne olduğunu bilecek durumda olsun. Bunları konuşuyoruz. 31 kalemin tamamen kalkacağı yönünde bir beklenti, algı oluşuyor, bu yanlış. Hiç kimseye bedelsiz bir hizmet sunumu beklentisi içerisinde olamayız. Aksi takdirde angarya olur, angarya yasak. Ama aldığı ücret hakka, kurallara uygun olması, müşterinin bilmesi lazım. Düzenlemeleri de bu çerçevede yapıyoruz” diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 104123
    % 0.12
  • 3.4906
    % -0.5
  • 4.1771
    % -0.29
  • 4.7234
    % -0.71
  • 145.551
    % 0.08
 
 
 
 
 
KAPAT