BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yılın ihalesinde devler kapışıyor

Yılın ihalesinde devler kapışıyor

Otoyol ve köprü ihalesinde sona gelindi. Bugün gerçekleştirilecek ihalede aralarında Koç Holding, Gözde Girişim ve Doğuş Holding'in de bulunduğu dev firmalar 25 yıllık işletme hakkı için yarışacak.



ANKARA AA Özelleştirme kapsamında ihaleye çıkarılan köprü ve otoyolların sahibi bugün belli oluyor. Dev firmaların yarışacağı ihalede kazanan taraf köprü ve yolların 25 yıllığına işletme hakkına sahip olacak. Köprü ve otoyol ihalesine 3 konsorsiyum katılıyor. Bunlar, “Nurol Holding AŞ - MV Holding AŞ - Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AŞ - Kalyon İnşaat Sanayi ve Ticaret AŞ - Fernas İnşaat AŞ Ortak Girişim Grubu”, “Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ Ortak Girişim Grubu” ve Autostrade Per I’Italia SPA - Doğuş Holding AŞ - Makyol İnşaat Sanayi Turizm ve Ticaret AŞ - Akfen Holding AŞ Ortak Girişim Grubu.’’ İhale, Karayolları Genel Müdürlüğü’nün sorumluluğunda olan, bağlantı yolları ile birlikte, “Edirne-İstanbul-Ankara Otoyolu”, “Pozantı-Tarsus-Mersin Otoyolu”, “Tarsus-Adana-Gaziantep Otoyolu”, “Toprakkale-İskenderun Otoyolu”, “Gaziantep-Şanlıurfa Otoyolu”, “İzmir-Çeşme Otoyolu”, “İzmir-Aydın Otoyolu”, “İzmir ve Ankara Çevre Otoyolu”, “Boğaziçi Köprüsü”, “Fatih Sultan Mehmet Köprüsü ve Çevre Otoyolu”, bunlar üzerindeki hizmet tesisleri, bakım ve işletme tesisleri, ücret toplama merkezleri ve diğer mal ve hizmet üretim birimleri ile varlıklarını da kapsıyor. Otoyollar ve köprülerin özelleştirilmesinin, gerek niteliği itibariyle, gerekse Türkiye’nin geçirmekte olduğu ekonomik yapılanma ve değişim süreci nedenleriyle büyük önem arz ettiğine dikkat çekiliyor. Söz konusu otoyollar ve köprülerin özelleştirilmesiyle; elde edilecek özelleştirme bedelinin yanı sıra, teknoloji transferi, verimlilik artışı, kaza oranlarında azalış, zaman ve yakıt tasarrufu, çevre kirliliğinin azaltılması gibi faydalar bekleniyor. >> Bakım ve onarım da kazanan firmaya ait Özelleştirme İdaresi Başkan Vekili Ahmet Aksu, amaçlarının yolları başıboş bırakmak olmadığını, yatırımların özel sektör eliyle yapılmasını kontrol edecek bir mekanizmayla özelleştirileceğini söyledi. Özelleştirmenin ardından köprü ve otoyolların bakım ve onarımı dahil bütün maliyetlerin de özel sektör tarafından sağlanacağını ifade eden Aksu, Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı ile Karayolları Genel Müdürlüğü’nün bu faaliyetleri denetleyeceğini söyledi.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106645
    % -0.17
  • 3.5207
    % 0.08
  • 4.1355
    % 0.11
  • 4.5318
    % -0.11
  • 147.239
    % 0.83
 
 
 
 
 
KAPAT