BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Vuslat

Vuslat

Arapçada, ulaşmak, varmak demektir. Bir şeyin bir şeye ulaşması, bir şeyle irtibat kurmak, sonra onda yoğunlaşmak anlamında ele alınabilir. Sevgiliye kavuşmayı da ifade eder. Tasavvufta; Hakk’a ermek, kemale ermek, olgunlaşmak, seyr-ü süluku tamamlamak anlamına gelir. Hayatı ne de güzel özetlemiş Mevlana: “Hamdım piştim yandım.”



Arapçada, ulaşmak, varmak demektir. Bir şeyin bir şeye ulaşması, bir şeyle irtibat kurmak, sonra onda yoğunlaşmak anlamında ele alınabilir. Sevgiliye kavuşmayı da ifade eder. Tasavvufta; Hakk’a ermek, kemale ermek, olgunlaşmak, seyr-ü süluku tamamlamak anlamına gelir. Hayatı ne de güzel özetlemiş Mevlana: “Hamdım piştim yandım.” Geçen haftanın en önemli tarihi hiç şüphesiz “12.12.12” oldu. Evlendirme daireleri, tanıtımlar, lansmanlar hatta hükümet bile “112” açılış gerçekleştirdi. Başbakan, bunların hepsinde bulunamayacağı için de etkinlikleri çağın trendi olan sanal ortamdan yaptı. Benim ise tarihi tamamen tesadüfe denk gelen “Pakpen Kültür Etkinlikleri”ne katılımım oldu. Bu yıl 739.’su gerçekleşen Hazreti Mevlana’nın Vuslat yıl dönümü ve Şeb-i Arus törenleri (7-17 Aralık 2012) tarihlerinde oldu. Eski adı İkonyum yani Konya’ya gittim. Bozkır’ın ve Selçuklu Devleti’nin ebedi başkenti Konya, inancın ve köklü tarihimizin izini sürebileceğimiz bir açık hava müzesini andırıyor. Şehrin kalbinde yükselen adı üzerindeki Alaeddin Tepesine kurulu Selçuklu Camii, Celaleddin Karatay Medresesi, Fahreddin Ata İnce Minareli Medrese, İplikçi Camii, Şerafettin Camii, Şems-i Tebrizi Camii ve Makamı, Selimiye Camii ile nihayetinde Mevlana Dergahı ile Türbesi. Tüm bu kültür gezisinin akşamı ise dünyanın dört bir yanından gelen ziyaretçiler ile bu felsefe ve hoşgörü anlayışıyla icra edilen Şeb-i Arus. Ülkelerin değeri markaları ile ölçülür derler ya aslında bizim öyle derin öyle ulvi manevi markalarımız var değer biçilemez. Üzülerek söylüyorum ama biz farkında mıyız bilmiyorum!.. Gelelim sektörünün lider ve örnek markası Pakpen’e; 2011’de İSO’nun Türkiye’nin 500 büyük sanayi kuruluşu sıralamasında 226. sırada yer aldı. 2015 hedefi ortalama %40 büyüyerek Türkiye’nin en büyük sanayi kuruluşları sıralamasında yerli sermayesiyle üst sıraları zorlamak. Konya sıralamasında 3. Sırada yer alan Pakpen Şirketler Grubu’na dahil 8 markasıyla; kapısından penceresine, bahçesinden borularına kadar bir yapının neredeyse tüm ihtiyaçlarını karşılayabiliyor. Konya’dan dünyaya açılan bir “pencere” oldu. Grup şirketleriyle Avrupa ve komşu ülkeler olmak üzere 50’ye yakın ülkeye ihracatı ile dikkat çekiyor. Eğitim ve insan kaynağı da önemli diyor, Konya Organize Sanayi Bölgesi’nde 2012-2013 eğitim öğretim yılında kapılarını öğrencilerine açan Mehmet Tuza Pakpen Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, yüzde 100 iş garantisiyle öğrenciler, kalifiye eleman açığını kapatacak olmasıyla da sanayiciler için büyük önem taşıyor. Türkiye’de marka yolculuğuna çıkmış çıkmaya niyetli tüm cesaretli firmaları destekliyoruz.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT