BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Komşu tabak kırmayı bıraktı!

Komşu tabak kırmayı bıraktı!

Avrupa'yı sarsan ekonomik kriz ülkelerin alışkanlıklarını da değiştirdi. Krizi derinden hisseden ülkelerin başında Yunanistan geliyor. Komşuda, artık tavernalarda pahalı olduğu için tabak kırılmıyor. Bunun yerine karanfil dağıtıyorlar.



Yunanistan'da yaşanan kriz sebebiyle eğlence merkezlerinde tabak kırma geleneği, yerini karanfil atmaya bıraktı. Antalya'da çiçek üreticileri bu ülkeye 15 günde 4 milyon karanfil ihracatı yaptı. Geçen yıl tüm sezonda Yunanistan'a 8 milyon dal karanfil ihraç ederken, bu yıl 15 günde bunun yarısını ihrac ettiklerini belirten Orta Anadolu Süs Bitkileri ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Osman Bağdatlıoğlu, "Yaşanan krizle birlikte pazar bir anda kesilmişti. Tabak kırmanın ardından tavernalarda, karanfil sanatçıların üzerine atılmaya başladı. Şu an tavernalarda kullanılmak üzere milyonlarca karanfil isteniyor. Tavernalarda tabak yerine çiçek atılma kararının alınması bizim açımızdan sevindirici" dedi. İHA Komşu sirtakiyi Türkler eğlenceyi bıraktı Türkler krizde çocuklarının geleceğini teminat altına almak ve borçlarını kapatmak için eğlence harcamalarında kesintiye giderken, Yunanistan’da da tabak kırma geleneği terk ediliyor. Ekonomik kriz ülkelerin alışkanlıklarını değiştiriyor. Krizden kısmen de olsa etkilenen Türkiye’de halk tasarruf yönelirken, borç ödemek için sosyal aktivite, eğlence ve giysi harcamalarından vazgeçiyor. Krizi en derin hisseden ülkelerden Yunanistan’da ise tavernalarda artık tabak kırılmıyor. Sirtakiye düşkün olan komşu eğlenirken Türk karanfili dağıtyor. ING Grubu tarafından aralarında Türkiye’nin de bulunduğu 14 Avrupa ülkesinde yapılan Uluslararası Tasarruf Araştırmasında ülkelerin tasarruf eğilimleri ölçüldü. Araştırmada "Herhangi bir birikiminiz var mı?" sorusuna Avrupa'da her üç kişiden biri hayır cevabı verirken; Türkiye, Romanya'dan sonra, yüzde 39'luk oranla bu soruya olumsuz cevap verenlerin başında geldi. Buna karşın, 2012'de Türkiye, İngiltere ile birlikte, geçen yıla göre tasarruflarını en fazla artıran ülke oldu. Krizle birlikte tasarruflarının arttığını söyleyenlerin oranı 14 ülke ortalamasında yüzde 34 iken, bu oran Türkiye ve İngiltere'de yüzde 47 olarak gerçekleşti. Öte yandan araştırmaya katılanlar, 2012 yılında en çok eğlence masraflarında kısıntıya gittiklerini belirtti. Türkiye'de katılımcıların yüzde 63'ü eğlence harcamalarından feragat ederken, Avrupa ortalamasında bu oran yüzde 53 oldu. Avrupa genelinde eğlenceyi yüzde 56'lık oranla kıyafet ve kişisel bakım, yüzde 32'lik oranla telefon ve internet harcamaları, yüzde 21'lik oranla ulaşım giderleri ve yüzde 20'lik oranla aylık zorunlu giderler takip etti. Türkiye'de ise sıralama aynı iken ilk üç grubun payı çok daha yüksek gerçekleşti. Türkiye'de ankete katılanlar, en çok beklenmedik olaylara karşı hazırlıklı olmak ve çocukların geleceği için tasarruf ettiklerini belirtirken, borç ödemek için tasarruf ettiklerini söyleyenlerin oranı Avrupa'yı geçti. Fiyat artışları mali durumu bozuyor Türklerin % 40'ı, geçen üç aylık dönemde mali durumlarının mevcut ekonomik konjonktür çerçevesinde bozulduğunu belirtirken, bozulmaya gerekçe olarak artan fiyatları gösterdi. Geçen yıl katılımcıların yüzde 55'i artan fiyatları gerekçe olarak belirtirken bu yıl oran yüzde 67'e çıktı.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106825
    % -0.03
  • 3.5168
    % -0.27
  • 4.1281
    % 0.04
  • 4.5311
    % -0.04
  • 145.254
    % 0.12
 
 
 
 
 
KAPAT