BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Yaşı küçük sürücüye katmerli sigorta

Yaşı küçük sürücüye katmerli sigorta

Son dönemde artan hasar oranları, zorunlu sigortada tarifeleri zıplattı. Normalde 400 lira olan sigorta primi, trafik tecrübesi az 30 yaş altındaki sürücüler için 600 liraya kadar çıkıyor



Alt ve üst limitleri 2008 yılında serbest bırakılan zorunlu trafik sigortasında, şirketler sürücünün yaşı ve bulunduğu şehrin risk durumu gibi faktörlere bakarak tarife belirliyor. Normalde 400 liradan başlayan primler, İstanbul gibi riskli şehirlerde, trafik tecrübesi daha az ve 'delidolu' olan 30 yaş altındaki sürücüler için 600 liraya kadar çıkabiliyor. Özellikle son dönemde artan hasar oranlarına karşı şirketlerin limitleri maksimum oranda kullanmaya başladıklarını dile getiren Sigorta Marketim Yetkilisi Nuh Alibeyaz, şu anda otomobiller için 411-605 TL arasında olan primlerin 3 katına kadar çıkabildiğini söyledi. Primleri belirleyen ana etkenin araç sahibinin yaşı olduğuna dikkat çeken Alibeyaz, "Şirketler, 30-35 yaşın üstündeki sürücülere daha uygun tarifeler çıkarabiliyor. Bu yaşın altındakilere ise daha yüksek prim çıkıyor. Hasar oranı arttıkça bir dahaki yenilemede prim de yükseliyor. Yeni yılda özellikle İstanbul gibi riskli şehirlerde, 30 yaş altındaki sürücüler için 1.000 liralık prim fiyatlarını görebiliriz" diye konuştu. Trafik sigortalarında hasarsızlık indirimlerinin ilk yıl %10 daha sonraki yıllar için de %15 ve %20 şeklinde uygulandığını hatırlatan Alibeyaz, ancak hasar durumunda yenilemede artışların ise %20, 40 ve 60 şeklinde olduğunu ancak şirketlerin artırımı %300'lere kadar yapabildiğini söyledi. Yani hiç kaza yapmadan araç kullanan bir sürücü, sigorta şirketi için daha avantajlı olduğundan primi de düşük oluyor. Ancak sık sık kaza yapanlar riskli grupta olduğu için primleri de yüksek oluyor. Diğer yetkililerden aldığımız bilgilere göre, bir çok sigorta şirketi özellikle sürücüsü 30 yaşın altında İstanbul plakalı araçlara teminat vermekten kaçınıyor. Bazı şirketler, hasarlı poliçelere düşük komisyon vererek, acenteleri bu tür poliçeleri portföylerinden uzak tutmaya çalışıyor. Sigorta şirketleri; sigortalının yaşı, eğitim düzeyi, sürücü belgesine sahip olma süresi, cinsiyeti, aracın motor gücü ve bulunduğu şehir gibi kriterlere göre primleri belirliyor. Zorunlu sigortada bir önemli husus da çoğu kişinin bilmediği kaza sonrasında tedavi giderleri. Sigortalıların ödedikleri trafik priminin, tedavi masrafları ile ilgili kısmı Sosyal Güvenlik Kurumu'na devrediliyor. Yani sigortalıların, kaza durumlarında kamu veya özel hastanelerdeki tedavi giderleri SGK aracılığı ile ödeniyor. Nüfuslarını değiştirip ucuza getirenler var Kaza riskinin daha düşük olduğu şehirlerde zorunlu sigorta primleri de düşük oluyor. Anadolu'da küçük şehirlerde fiyatlar 100 ila 250 lira arasında değişiyor. Son dönemde, büyük şehirlerde yaşayanlar araçlarını buralarda tescil ettirip ucuz tarifeden yararlanmayı seçiyor. Hatta daha ileri gidip, düşük sigorta için nüfuslarını bile memleketlerine aldıranlara rastlanıyor. Aynı şekilde küçük şehirlerde kasko ücretleri de daha düşük oluyor. Bu da uzun vadede primler arasında ciddi fark oluşmasına sebep oluyor. Kasko ücretleri, orta sınıf bir binek otomobilde ortalama 850-900 TL'den başlıyor. Ancak sürücü çok kaza yapmışsa bu ücret 2 bin liraya yaklaşıyor. Hazine el koydu düzenleme yolda Sigorta şirketlerinin yüksek tarifeler uygulaması Hazine Müsteşarlığı'nı da harekete geçirdi. Yapılması planlanan yeni düzenleme ile sigorta şirketlerine, fiyatlarını ilan etme zorunluluğu getiriliyor. Mevcut sistemde, sigorta şirketlerinin zorunlu trafik sigorta bedellerini ilan etmelerine yönelik bir zorunluluk bulunmuyor. Yeni sistemde ise bütün sigorta şirketleri araçlara ve şehirlere göre belirledikleri fiyatları ilan edip, sürücülere fiyatları öğrenme sistemi kuracak. Bu sistem ile araç sahipleri araçları için en uygun fiyatı veren sigorta şirketini bulabilecek. DİZEL MOTORLARDA KULLANILACAK Audi, atık suyu yakıta çevirmeyi başardı Audi'nin ABD'de gerçekleştirdiği araştırma sonucunda, genetiği değiştirilmiş bakteriler, karbondioksit ve güneş enerjisinin de yardımıyla, atık suyu sentetik yakıta dönüştürmeyi başardı. e-dizel ve e-etanol olarak adlandırılan bu yakıtlar, birkaç yıl içinde TDI ve TFSI motorlu Audi'lerde kullanılabilecek. Genetiği değiştirilmiş bakteriler, çevre endüstriyel alanlardan toplanan atık veya tuzlu su ve karbondioksit ile besleniyor. Bir milimetrenin 3 binde biri boyutundaki bu bakteriler, güneş enerjisi ile fotosentez gerçekleştiriyor. Bakteriler, sürecin ardından, dışarıya sentetik etanol salgılıyor. Sudan hafif olduğu için yüzeyde toplanan bu yakıt da, hiçbir ek işlem gerekmeden toplanıyor ve enerji kaynağı olarak kullanılabiliyor. e-etanol olarak adlandırılan bu yakıt, sıfır karbon emisyonuna sahip olduğu için de çevreye herhangi bir zararı bulunmuyor. Yıllardır, buğday ve birçok mahsulden elde edilen bio yakıtlar, enerji kaynağı olarak kullanılabiliyordu. Ancak bu yakıtların elde edilmesi için tarım alanlarının kullanılması gerekiyor. Çin otomobiline yedek parça Türkiye'den Taşıt Araçları ve Yan Sanayicileri Derneği (TAYSAD), gözünü dünyanın en hızlı büyüyen pazarına dikti. 2013'te Çin'de ofis açacağını açıklayan TAYSAD, Çin Çalıştayı düzenleyerek ilk adımı attı. Çalıştayda konuşan Çin'in İstanbul Başkansolosluğu Ticaret Ateşesi Li Jiang, Türk otomotiv sektörünün kalitesini ispatladığını, ülkesinin otomotiv edstrisinin tedarik ihtiyacının Türkiye'den karşılamasını amaçladıklarını açıkladı. Li Jiang, bu yıl iki ülke arasında 10 milyar 640 milyon dolarlık işbirliği anlaşması yapıldığını, bunun 4 milyar 320 milyon dolarlık bölümünün hayata geçtiğini aktardı. İNGİLTERELİ TOPGEAR'DAN 4X4 Fiat Panda'ya Yılın SUV'u Ödülü Fiat'ın dünya çapında ulaştığı 6.5 milyon adedi aşkın satış rakamıyla sınıfında efsane modeli haline gelen Panda'nın 4X4 SUV modeli, ilk uluslararası ödülünü İngiltere'nin prestijli dergisi TopGear'dan aldı. Sınıfının tek "dört tekerlekten çekişli" modeli olan Yeni Fiat Panda 4X4,özel olarak geliştirilen düşük vites aralığına sahip 6 ileri manuel şanzımanının yanı sıra ELD (Elektronik Kilitli Diferansiyel) fonksiyonu ve ESC (Elektronik Denge Kontrolü) sistemi sayesinde zorlu arazi şartlarına sağladığı yüksek performansla öne çıkıyor. 31 OCAK'TAN İTİBAREN Sevimli Japon Daihatsu Türkiye'ye veda ediyor Japon küçük araç üreticisi Daihatsu, kârlılık sorunları ve Avrupa normlarına uygun araç geliştirme maliyetleri sebebiyle, aralarında Türkiye'nin de bulunduğu Avrupa pazarından çekiliyor. Firmanın daha önceleri de açıkladığı çekilme kararı 31 Ocak 2013 itibariyle uygulanacak. Toyota bünyesindeki Daihatsu'nun yedek parça ve servis hizmetleri ise devam edecek. Türkiye'de bir süredir sadece Terios modelinin satışı yapılmaktaydı. SSANGYONG YENİ YILDA İDDİALI Şahsuvaroğlu 2013'te yüzde 50 büyüyecek SsangYong'un 2007 yılından beri Türkiye distrübitörlüğünü yapan Şahsuvaroğlu, marka tesisleri için 250 milyon dolar yatırımda bulundu. Şirket 2013 yılında ise pazarda yüzde 50 büyümeyi hedefliyor. Türkiye'de, Rexton W, Korando, Korando Sports ve Rodius'la iddialı olduklarını açıklayan Şahsuvaroğlu Otomotiv Genel Müdür Yardımcısı Yunus Şahsuvaroğlu, “Satış ve yatırımlarımızla en az % 50 büyümeyi planlıyoruz" diye konuştu.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108146
    % 1.14
  • 3.6621
    % -0.26
  • 4.3316
    % 0.07
  • 4.8222
    % -0.68
  • 151.446
    % 0.01
 
 
 
 
 
KAPAT