BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Anadolu'nun çılgın rüyaları gün sayıyor

Anadolu'nun çılgın rüyaları gün sayıyor

Sultan 2. Abdülhamid zamanında taslağı hazırlanan 14.7 kilometrelik Ovit Tüneli'nden yeni başlananlara kadar birçok dev proje hayata geçecek. Projeler yolları kısaltacak, ticareti büyütecek



> Oğuzhan ŞAHİN - ANKARA Bugün ilk gününü yaşadığımız 2013 yılı, Anadolu için dev projelerin kurdelesinin kesileceği bir yıl olacak... Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, çoğunluğu 2013'te olmak üzere Türkiye'nin kaderini değiştirecek projelerin büyük çoğunluğu ulaşımla ilgili... Hızlı trenden, uçak inmeyen illere yeni uçuşlara, illeri birbirine yaklaştıran yol ve tünellere kadar birçok projede sona yaklaşıldı. Bunlardan birisi, Ovit Tüneli... Başbakan Erdoğan'ın sık sık fotoğraflarını isteyerek gelişimini izlediği Ovit Tüneli'nin geçmişi 132 yıl öncesine dayanıyor. Sultan 2. Abdülhamid döneminde taslağı hazırlanan projede ilk adım 1930'larda atıldıysa da Başbakan Erdoğan’ın attığı son temele kadar ilerleme sağlanamadı. Ovit Tüneli'ni "Bütün Karadeniz'i, Kuzey Kafkasya'yı Doğu ve Güneydoğu'ya, oradan da Orta Asya ile İran'a bağlayacak önemli bir ulaşım güzergahının en kritik geçişi" diye anlatan Erdoğan, 800 milyon liralık projenin 2015'te bitirilmesini istedi. Tarihi tünel projelerinden biri de Ilgaz Tüneli. Kastamonu-Çankırı arasında Cumhuriyet yıllarından bu yana gündemde olan 4 bin 700 metrelik tünel, 2014 yılınta bitirilecek ve 275 milyon liraya mal olacak. Proje ekonomiye yılda 38 milyon TL katkı yapacak. Karadeniz'i Doğu ve Güneydoğu Anadolu Bölgesi'ne bağlayacak olan Kop Dağı Tüneli de Başbakan'ın odaklandığı projelerden biri. Erzurum-Bayburt hattında yapılacak 5 kilometrelik tünel, 260 milyon liraya mal olacak ve 3 yıl içinde kendisini amorti edecek. 2015’te bitecek proje tamamlandığında Erzurum-Bayburt arası 1 saate inecek. Karadeniz'i Kafkaslar'a bağlayacak olan sahil yolu bağlantılı Cankurtaran Tüneli de 5 bin 250 metre uzunluğunda. Tünel 2013 sonunda tamamlanacak. Püren Tüneli de Akdeniz'i İç Anadolu'ya bağlayacak. Tünellerin gidiş-geliş uzunluğu 10 kilometreyi bulacak. Kahramanmaraş-Göksun arasındaki mesafeyi 25 kilometre kısaltması, 2014'te de tamamlanması bekleniyor. Malatya'da yapımı devam eden ve kenti Akdeniz'e bağlayıp Anadolu'yu rahatlatacak olan Erkenek Tüneli de, önemli güzergahlardan biri olacak. Bin 850 metrelik çift tüplü Erkenek Tüneli projesi, 35 milyon lira harcama ile 2014 sonunda tamamlanacak. >> Denizdeki havaalanının yüzde 20'si tamamlandı Türkiye'de denize kurulacak ilk havalimanı olma özelliği taşıyan Ordu-Giresun Havalimanı inşaat dolgu sahasına şimdiye kadar 6 milyon ton taş dökülerek alt yapının yüzde 20'si tamamlandı. 30 milyon ton civarında taş dökülmesi planlanan havaalanının alt yapısının tamamlanmasından itibaren üst yapı çalışmaları başlayacak. Ordu Vali Yardımcısı Yemen Bayrak, havalimanı inşaatının bu yıl hızlanacağını, "İnşaat çalışmaları sırasında başlangıçta yaşanan zorluklar bittiği için ilgili firmanın çalışmaları hızlanacaktır. Mevcut taş ocaklarına yenileri eklenebilir. Vatandaşlarımız havalimanının bir an önce tamamlanmasını bekliyor" diye konuştu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT