BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > 26 yaşında geleceğin Bill Gates'lerini yetiştiriyor

26 yaşında geleceğin Bill Gates'lerini yetiştiriyor

26 yaşındaki Ali Kayahan açtığı akademide bir yandan yetenekli bilişimciler yetiştirirken diğer yandan da şirketlerin sosyal mecralarda dijital reyting ölçümünü yapıyor



Genç girişimci Ali Kayahan'ın kurduğu Expert Akademi, başta KOBİ'ler olmak üzere kurumsal firmaların nitelikli bilişim yöneticileri yetiştiriyor. 26 yaşında olmasına rağmen 14 yıldır bilişim sektörüyle haşır neşir olan Kayahan atölye ortamında üniversite düzeyinde eğitim veriyor. Küçüklükten beri bilişime meraklı olduğunu anlatan Kayahan, hem eğitim gördüğünü hem de sektörün önde gelen kurumlarına eğitim verdiğini söyledi. 3 yıl önce kurulan şirketlerinin özellikle banka ve sigorta kuruluşlarına yazılımlar yaptığını dile getiren Kayahan, "Sektörde nitelikli bilişim personeli eksikliğini ve bu elemanları yetiştirmek için gerekli eğitimin verilmediğini farkettim ve tecrübeli bir ekibin katılımıyla akademiyi kurmaya karar verdim. IT sektöründe nitelikli bilişim personeli yok, bunun eğitimini veren de yok. Böyle olunca büyük kurumların yanı sıra KOBİ'ler böyle bir eleman bulmakta zorlanıyor. Biz 2-3 aylık doldur boşalt tarzındaki eğitimlerin yerine 1-2 yıl süren eğitimler veriyoruz. Teorik anlatım bir yere kadar geliyor uygulama olmazsa bu başarıya ulaşmıyor" dedi. Üniversite düzeyinde eğitim verdiklerini ifade eden Kayahan, "Derslere doçentler geliyor. Uluslararası eğitim sertifikası bulunan eğitmenler geliyor. Süreyle sınırlı kalmıyoruz. Bize gelen kişi piyasanın aradığı insan olana kadar eğitim veriyoruz. Bu da iki yıla kadar sürebiliyor. Ayrıca tüm dünyada olduğu gibi atölye tarzı eğitim sistemini benimsedik. Biz kursiyerlere pratik eğitimi de veriyoruz. Onlar için gerekli olan piyasa tecrübesini birebir yaşatıyoruz. Şu anda 5'i uzaktan olmak üzere 14 kişilik bir kadroya sahibiz. Ayrıca bu kursu başarıyla tamamlamış olan kursiyerler büyük kuramlarda yüksek noktada bilişim uzmanı olarak işe başlıyor" diye konuştu. Kayahan kursiyerlere, bilişim hukuku, internet proje yöneticiliği gibi eğitimlerin de verildiğini bildirdi. Şirketlere sosyal mecrada not veriyor Kayahan şirketlerin sosyal mecralardaki reytinglerini de ölçümlediklerini belirterek, "Kurumların ve ürünlerin marka imajını internet ve sosyal mecra üzerinden ölçümleyerek özet bir rapor haline getiriyoruz. Markanın sosyal medyadaki durumu nedir. Bunu ortaya koyuyoruz. Hizmet verdiğimiz TV kanalları, dizileri var. Bu ölçümleri yüzde 86 oranında tutturuyoruz. Sosyal mecrada eleştirileri anında görüyorsunuz ve cevap veriyorsunuz. Bunun için ilk önce demografik hedef kitle belirleniyor ve markanın o kitle tarafından takip edilmesini sağlanıyor. Kısa dönemde markanın 50-100 bin takipçisi oluyor. Ve her türlü eleştirilerine cevap veriliyor. TV kanalarının yanı sıra sigorta ve bankacılık sektörünün yanı sıra bir çok sektördeki firma bu uygulamamızı kullanıyor. Aslında bu Türkiye'de bir ilk. Ölçümleme ve düzeltme fırsatı veren bu boyutta bir hizmet yok. Dünyada da çok fazla değil" dedi. YENİ ŞUBELER YOLDA Ortaklar Burak Atay ve Bora Pekşen, kısa zamanda ABD’nin birçok eyaletinde yeni şubeler açacaklarını söyledi. New York'taki simit mağazası ile Amerikalıları simitle tanıştıran Simit&Smith, Amerika'nın yanı sıra Kanada'da şubeler açacak Amerika'yı Türk simidi ile fethedecek Türk mutfağının geleneksel lezzeti simit Amerika yolculuğuna,"Yemekhane" ile başladı. İki ortak girişimci Burak Atay ve Bora Pekşen'in 2008'de kurduğu ve Türkiye'de hızla büyüdüğü Yemekhane, Simit& Smith markası ile ilk satış noktasını New York'ta açtı. Şirketin kurucularından Burak Atay, ABD'ye simit corner'ları açma hayalini ABD'de eğitim görürken kurduğunu belirtirken, "New York bizim için önemli bir adım. Önce Manhattan'da daha sonra Amerika'nın tüm büyük şehirlerine yayılmayı hedefliyoruz. Bize sıkça aynı lezzeti yakalayıp yakalayamayacağımız soruluyor. Üretimi de Türkiye'den çalışma izni alarak götürdüğümüz ustalar ile yerinde gerçekleştiriyoruz. Dolayısıyla tam anlamıyla bu lezzeti dünyaya taşımaya hazırız. New York ve New Jersey den sonra rotamızda Chicago, Los Angeles, Miami, Phidelphia, Washington D.C., Boston ve daha sonra Kanada'da Toronto ve Montreal var. 2013 yılı başında New York'ta şu anda inşaat halinde olan iki dükkânımız daha faaliyete geçiyor olacak" dedi. 350 MİLYON DÜĞME ÜRETTİ Form, ihracatta patlama yapacak Dünyanın en büyük düğme üreticileri arasında yer alan Form Düğme büyümesini 2013'te de sürdürecek. 2011 yılında 300 milyon olan düğme üretim rakamlarının 2012 yılı sonunda 350 milyona ulaştığını dile getiren Form Düğme kurucu ortaklarından Mustafa Oktay, Avrupa’daki krize bağlı olarak 2013'te iç piyasada durgunluk yaşanabileceğini, ancak ihracatta büyük bir patlama olacağını tahmin ettiklerini söyledi. Oktay, yıl sonu hedeflerinin ise yüzde 15 büyüme olduğunu açıkladı. KULE SİSTEMİNİ UYGULAYACAK Atek Makina otoparka giriyor Atek Makina, araç servis liftleri alanında dünyaca ünlü Alman Nussbaum markası ile distribütörlük anlaşması imzaladı. Atek Makina, anlaşma kapsamında Nussbaum'un Kule Otopark Sistemleri'ni de Türkiye'ye sunacak. Dünyanın en güçlü markalarının başında gelen Nussbaum'un standartları, kalitesi ve ürünleri, Avrupa, Amerika ve Uzak Doğu kökenli uluslararası otomotiv markalarınca, yetkili servis kurulumlarında kabul görüyor. GÖRÜŞMELER SÜRÜYOR Marketle başladı turizme 300 milyon dolar ayırdı Rize'nin Pazar ilçesinde bir sahil kasabasında 70 yıl önce, küçük bir bakkal dükkanıyla temelleri atılan Er Şirketler Grubu, turizmde 300 milyon dolarlık yatırıma hazırlanıyor. Cumhuriyet döneminin ilk kuşak müteşebbislerinden Şükrü Ergenç'in 1940'lı yıllarda Rize'nin Pazar ilçesinde kurduğu bakkaliye, 1960'larda İstanbul'da açılan marketlerle ticaret hayatını büyüttü. Türkiye'de özel sektörün gelişmeye başlamasıyla 1970'lerde madencilik, 1990'larda ise deniz işletmeciliği alanına giren Er Grup, turizme girme kararı aldı. Er Grup Yönetim Kurulu Başkanı Ayhan Ergenç, Er Grup olarak, başka küresel ticari faaliyete yönelerek 90'lı yıllarda denizcilik sektörüne yatırım kararı aldıklarını belirterek "Kömür taşıyoruz, gemi alalım dedik ve gemi taşımacılığına başladık. Er Grup imzasını global ölçekli yeni bir yatırım sahasına yönlendirmek niyeti içindeyiz. Grubumuzun yeni yatırım alanı turizm. Çoktandır kafamızda, hazırlandık. 2013 itibariyle bu alandaki yatırımlarımıza başlayacağız. Önemli görüşmeler yapıyoruz, 200- 300 milyon dolar arasında bir yatırım öngörüyoruz" dedi. BİN KİŞİYİ İSTİHDAM EDECEK Mercedes'in direksiyonu Çerkezköy'de üretilecek Hattat Holding'in lokomotif şirketleri arasında yer alan HEMA Endüstri, dünya otomotiv devleri ile yaptığı üretim anlaşmalarına bir yenisini daha ekledi. Mercedes-Benz'in Almanya Düsseldorf'taki Thysen Krupp tarafından işletilen direksiyon fabrikasını satın alan HEMA Endüstri, Mercedes'in hidrolik direksiyonlarını üretecek. Düsseldorf'taki makine ve teknolojiyi Türkiye'ye getirerek Çerkezköy'de yeni bir direksiyon üretim merkezi kuracak olan HEMA Endüstri, 6 ay içinde fabrikayı tamamlamayı hedefliyor. 70 milyon euroya mal olması beklenen fabrikanın 2013 yılında üretime başlayacağı ve bin kişiye de ek istihdam sağlayacağı belirtildi. Fabrikanın HEMA Endüstri'ye geçmesiyle birlikte hidrolik direksiyon sistemi üretim kapasitesinin 50 binden 150 bine yükseltileceği ifade edilirken, firma Çerkezköy'e yapacağı bu yatırımla dünyanın en büyük üçüncü ticari araç direksiyon üreticisi olacak. Yapılan anlaşma gereği Mercedes'e yapılacak direksiyon ihracatından sağlanacak gelirin 2015 sonunda 50 milyon euro düzeyinde olması beklenirken, yatırımın bölgenin ekonomik ve ticari kalkınmasına da büyük katkı sağlaması bekleniyor.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT