BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Karadeniz İpek Oto Yolu

Karadeniz İpek Oto Yolu

Türkiye, ticaret hamlesine Afrika'dan sonra 'kuzey'i de ekledi. Bu amaçla, Karadeniz'in çevresindeki 12 ülkeyi birbirine bağlayan otoban inşa edilecek. 7 bin 700 km'lik otobanla ülkeler arasında ticaret hacmi ikiye katlanacak. İlk başta karşı çıkan Ermenistan bile projenin cazibesine kapılıp "Ben de varım" dedi.



KIYISI OLMAYAN DA VAR Otoban Türkiye, Gürcistan, Rusya, Ukrayna, Moldova, Romanya ve Bulgaristan'ı karadan birbirine bağlayacak. Karadeniz'e kıyısı olmayan Yunanistan, Arnavutluk, Sırbistan, Ermenistan ve Azerbaycan da kendi hatlarını inşa edecek. > Hayrettin Turan / ÖZEL HABER ------- Türkiye, Avrupa ile başladığı ticari hamlesine Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın son gezisi ile birlikte Afrika’yı da ekledi. Hükümet şimdi de Karadeniz Ekonomik İşbirliği Örgütü’ne (KEİÖ) üye 12 ülke ile tarihî bir ortaklığa imza atmayı planlıyor. Bu ülkelerle yaptığı işbirliğini son 10 yılda en üst seviyeye çıkaran Ankara, otoban projesini devreye sokma kararı aldı. Karadeniz Otoyolu Projesi’ne şimdiye kadar 12 ülke imza koyarken, 7 bin 700 km’yi bulacak olan otoban Türkiye, Gürcistan, Rusya, Ukrayna, Moldova, Romanya, Bulgaristan gibi ülkeleri karadan birbirine bağlayacak. Buna paralel olarak Karadeniz’e kıyısı bulunmayan Yunanistan, Arnavutluk, Sırbistan, Ermenistan ve Azerbaycan gibi ülkeler de kendi hatlarını inşa ederek projeye dahil olacak. Bu otobanı kullanacak olan TIR sürücülerinden vize istenmeyecek. Ticaret ve taşımacılığın yanısıra proje; Türkiye’nin özellikle Karadeniz turizm ekonomisine de doping etkisi yapacak. Son şekli 23 Ocak’ta İstanbul’da yapılacak toplantıda verilecek projeyle ilgili şaşırtıcı adım ise, Ermenistan’dan geldi. Projeye ilk başta karşı çıkan Ermenistan son KEİÖ toplantısında “Ben de varım” dedi. Konuyla ilgili geniş bir haber yayınlayan Amerikan The Christian Science Monitor gazetesi ise, Karadeniz Ekonomik İşbirliği’nin meyvelerini vermeye başladığını yazdı. Türkiye’nin gözünü kuzeydeki Karadeniz’e çevirdiğine işaret eden gazete “Türkiye için bu dev inşaat projesi dış politikasının da yeniden şekillenmesine büyük yardımı olacak. Rusya’dan sonra Türkiye, bölgenin en büyük ihracatçısı durumunda. Projeyle bölgedeki iç çatışmalara da son verilebilir” diye yazdı. Otoban projesinin ardından Karadeniz denizyolu gündeme gelecek. Bu iki projenin birbirini tamamlanması hedefleniyor. Öte yandan, halen yapımı süren bir diğer proje Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu... Bu projeyle de İstanbul’dan Çin’e kesintisiz gidilecek.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT