BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Türk tatları sınırlarımızı aştı

Türk tatları sınırlarımızı aştı

Yıllardır seve seve tükettiğimiz gıda ürünleri dünyanın dört bir tarafına ihraç ediliyor. Özellikle Anadolu’daki firmalar yerel tatları sevdirmek için büyük gayret sarf ediyor. Bu ürünler yabancı yatırımcıların da ilgisini çekiyor.



ÖZEL HABER Mustafa SEZER - İSTANBUL Geleneksel Türk tatları yatırımcının yeni gözdesi oldu. Şalgam suyundan simide, köfteden baklavaya kadar bir çok ürün ihracata katkı yaparken bir çok ülkeden de franchise teklifleri alıyor.Özellikle son yıllarda Anadolu’daki şirketler yerel tatları dünyaya açmak ve bu tadı sevdirmek için yoğun gayret sarfediyor. Bu çalışmaların sonucunda ilk başta yurt dışında yaşayan gurbetçilere yönelik yapılan ihracat artık Avrupa ve dünya ülkelerine yapılıyor. Bunun en iyi örneklerinden biri ise simit... Yabancılara Türk simidini sevdiren Simit Sarayı 2020 yılına kadar dünyanın mağaza sayısı en fazla zinciri olmayı hedefliyor. Yıllık 5 milyar ciro elde etmeyi planlayan firma Kuzey ve Güney Amerika, Orta Doğu, Çin, Hindistan, Pakistan’da üretim tesisi ve yeni şube açma hazırlığında. Bunun yanı sıra Burak Atay ve Bora Pekşen’in 2008’de kurduğu ve Türkiye’de hızla büyüyen Yemekhane, New York’ta açtığı Simit&Smith markası ile ABD pazarına giriş yaptı. Simidin yanı sıra yurt dışına açılan ürünlerin arasında ünlü Maraş Dondurması ile Güllüoğlu da bulunuyor. Güllüoğlu, baklavasını başta ABD olmak üzere Avrupa, Orta Doğu, Uzak Doğu ve Afrika ülkelerine ihraç ederken, yöresel tatlar arasında yer alan şalgam suyu, Türk turşusu ve Zile Pekmezi modern tesislerden geçerek Avrupa ülkelerinin sofralarını süslüyor. Yine Anadolu firmaları arasında yer alan Erzincanlı Tuncay Gıda, bölgeye has, kayısı, şeftali, elma, yabani kızılcık ve kuşburnunu püre haline getirerek ihracat yapıyor. Gaziantep merkezli Deniz Tarım da üretimini gerçekleştirdiği salamura, konserve el yapımı dolmaları bir çok ülkeye tattırıyor. Türk tatlarının yurt dışına yayılmasıyla birlikte yabancı yatırımcı da bu ürünlere daha fazla ilgi gösteriyor. Tekirdağ’ın yerel tatlarını önce Türkiye ardından dünyaya ulaştırmayı hedefleyen Özcanlar Köfte’ye yurt dışından franchise teklifleri yağıyor. Hintli bir girişimci Özcanlar Köfte’yi ülkesine taşımak isterken, Alman yatırımcıların da ilgisini çekmiş durumda. Sampi ise başta Hollanda, Belçika ve Fransa olmak üzere Avrupa’da beş yıl içinde 100 şubeye ulaşarak gıda alanında tüm dünyanın tanıdığı ve bildiği bir marka olmayı istiyor. Geçtiğimiz sene Kuzey Irak’ın Erbil şehrinde şube açan Baydöner hedefine Avrupa ve Orta Doğu ülkelerini koyarken, Safranbolu Lokumcusu Avrupa ve Amerika’da büyümeyi planlıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 106862
    % -0.05
  • 3.5255
    % -0.35
  • 4.1259
    % -0.63
  • 4.5333
    % -0.35
  • 144.338
    % -0.12
 
 
 
 
 
KAPAT