BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Otomotivde Avrupa bitti Türkiye kurtarıcı oldu

Otomotivde Avrupa bitti Türkiye kurtarıcı oldu

Avrupa’da otomotiv pazarı ekonomik kriz sebebiyle yüzde 9’a yakın daralma yaşarken, Türkiye, Fiat ve Renault’nun bölgede en büyük üçüncü pazarı haline geldi



Ekonomik krizle pençeleşen Avrupa’da otomotiv pazarı geçtiğimiz yıl yüzde 8.4 daralırken, Türkiye otomobil devlerinin gözde ülkesi haline geldi. Tofaş CEO’su Kamil Başaran, Türkiye’nin, geçen yıl Fiat’ın Brezilya ve İtalya’dan sonra en büyük üçüncü pazarı olduğunu dile getirirken, Renault Mais Genel Müdürü İbrahim Aybar da, “Türkiye, Renault’nun Avrupa satışlarında 3. sırada” ifadelerini kullandı. Yıllık değerlendirme toplantısında konuşan Kamil Başaran, “Türkiye, Avrupa’da İtalya’dan sonra Fiat markasının en çok tercih edildiği ikinci ülke konumunda. Dünyada satılan her 100 Fiat markalı aracın 6’sı Türkiye’de müşterileriyle buluştu. Türkiye ise Fiat’ın Avrupa’daki toplam satışlarının yüzde 17.6’sını tek başına gerçekleştirdi. Böylece Avrupa’da satılan her 5 Fiat markalı aracın 1’i Türkiye’de müşterileriyle buluştu” dedi. Başaran, Avrupa’nın kan kaybettiği bir ortam içinde buraya ihraç için hem rekabetçi olunması hem de AB’nin talep ettiği regülasyonlar ile beraber güncel teknolojik bir aracın verilebilmesi gerektiğini dile getirerek, “Yeni model çalışmalarımızda sadece iç değil, dış pazarlara da dönük vaziyette davranıyoruz” diye konuştu. İbrahim Aybar da, “Fransa ve Almanya’dan sonra en çok Renault satışı yapılan ülke Türkiye oldu. Dacia’da da 4’üncülüğe çıktık” diye konuştu. Türkiye’de otomobil ve hafif ticari araç toplam?pazarı?ocak ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 20.23 artarak 35 bin 523 adet olarak gerçekleşti. 3 DEĞİŞİK MOTOR Baştan aşağı yenilenen Yeni Renault Symbol, önümüzdeki günlerde 27 bin 990 TL’den başlayan fiyatlarla, iki farklı donanım seviyesi ile satışa sunulacak. İki benzinli biri dizel 3 değişik motor seçeneğinin bulunduğu Yeni Symbol, 510 litrelik bagaj hacmiyle de aile otomobili özelliğini pekiştiriyor. 90 HP, 900 CC’LİK turbo motorla geldi Renault’nun yenilenen modeli Symbol, 13 Şubat’ta 27 bin 990 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Yeni modelde, 90 HP gücündeki 0.9 cc’lik benzinli turbo motor dikkat çekiyor. 135 NM torka sahip olan motor 100 kilometrede 5.2 litre karma yakıt tüketimi sunuyor. Ayrıca yeni ECO Mode özelliği sayesinde yüzde 10’na varan yakıt tasarrufu sağlanıyor. Araçta ayrıca 1.2 16V 75 HP benzinli motorun yanısıra dizel olarak da, Renault’nun yıllardır başarıyla kullandığı 1.5 dCi 75 HP’lik motor seçenekleri bulunuyor. Hız Ayar ve Sınırlayıcı, Arka Park Sensörü gibi özelliklerin de bulunduğu Yeni Symbol’ün bütün versiyonlarında, ABS, AFU, ESP, ASR, sürücü ve yolcu hava yastıkları, ISOFIX çocuk koltuğu sabitleyici, emniyet kemeri ikazı gibi donanımlar standart olarak sunuluyor. B VE C SEGMENTLERİNDE İKİ YENİ ARAÇ HAZIRLANIYOR Tofaş’tan yeni binek otomobiller geliyor Tofaş CEO’su Kamil Başaran, temmuz ayında iki yeni aracın Türkiye’de üretimi konusunda açıklama yapacaklarını söyledi. Tofaş Üst Yöneticisi (CEO) Kamil Başaran, hem iç hem dış pazarlarda daha etkili olmak için binek araç sınıfında bir kaç yeni model için kolları sıvadıklarını söyledi. Değerlendirme toplantısında açıklamalarda bulunan Kamil Başaran, gelecek projelerden birisinin fikri ve sınai mülkiyet hakları Tofaş’a ait olan ve başarısını uluslararası pazarlarda ispatlamış olan Doblo ve Minicargo projelerinin güncellenmesi olduğunu dile getirdi. Başaran, her iki proje de pazardaki müşterilerin talepleri doğrultusunda şekillendğini ifade etti. Başaran, 2015 yılında AB regülasyonları kapsamında Euro 6 uygulamasına geçileceğinden ve pazardaki rekabet avantajlarını da sürdürmek amacıyla bu iki modeli güncelleyeceklerini belirterek, “Binek otomobilde de projelerimizin nihai onay süreçlerinin yakında tamamlanmasını bekliyoruz. Her iki aracın da B ile C segmenti arasında bir konumlaması var. Onay verilebilmesi için de teknik ve ticari fizibilite çalışmalarının tamamlanması gerekiyor. O netlik safhasına geldiğimizde detayları paylaşacağız. Bu konu temmuz ayında açıklığa kavuşur” diye konuştu. SSANGYONG’TAN YENİ KAMPANYA Rexton’da ödeme baharda başlıyor Şahsuvaroğlu, SsangYong’un amiral gemisi Rexton W için ‘Şimdi al baharda öde’ kampanyası başlattı. Aracı şimdi alanlar ödemelere 3 ay sonra başlayacak. 7 kişilik oturma düzenine sahip olan Rexton W, direksiyondan da kontrol edilebilen otomatik vites, 2 bin cc 155 PS’lik motoruyla dikkat çekiyor. Premium bir SUV olan üçüncü nesil Rexton W, ESP, ARP, HDC gibi sistemleri standart olarak bünyesinde bulunduruyor. BİR DEPOYLA 1428 KM 301, Türkiye yol testinde 100 km’de 3.5 litre tüketti Dizel motorlarının verimliliğini ve yakıt ekonomisini Türkiye yol şartlarında ispat etmek için Demir Bükey Akademi ile yola çıkan Peugeot Türkiye, 100 km’de ortalama 3.5 litre motorin tüketti. Yolculukta Peugeot’nun manuel vitesli 1.6lt HDi 301 modeli kullanıldı. Ortalama 3.5 litrelik tüketim değeri ile Sinop Burnu’ndan Anamur Burnu’na1164 kilometre geride bırakıldı. Test pilotları testi süresinde zorlu hava şartlarıyla da karşılaştı. Öncelikle hava sıcaklığı test boyunca eksi 7 ile artı 14 derece arasında değişim gösterdi. Bu aynı zamanda test parkurunda zeminin de sürekli olarak değişim göstermesi anlamına geliyordu. Kar, buz, ıslak ve kuru zemin şartları ile yol boyunca karşılaşıldı. Şehir merkezi, ilçeler, bazı köy yolları gibi yerlerde yaklaşık olarak 200’ün üzerinde trafik ışıklarında durulup kalkış yapıldı. Test boyunca ulaşılan ortalama hız 74 km/s olarak tespit edildi. 40.75 lt yakıt tüketimi ile sonuçlanan test ile 50 lt’lik yakıt deposu olan 301’in bir depo yakıtla 1428 km’yi geride bırakabileceği ortaya çıktı. Rota boyunca Türkiye’nin en zorlu 4 dağı da geride bırakıldı. Ilgaz Dağları, Toroslar, Geyik Dağları ve Taşeli Platosu test sürecinde geride bırakılan dağlar oldu. Dağ inişleri ekonomik tüketim için önemli bir artı sağlarken, zorlu dağ rampaları ise tüketimin yükselmesi konusunda çok önemli bir etken olarak hesaplandı. Opel Cascada ile iddialı geliyor Opel’in ünlü modelleri Kadett ve Rekord’un üstü açık modellerinden esinlenerek üretilen Cascada Cabrio, Cenevre Otomobil Fuarı’nda görücüye çıkacak. Cascada, zarif silueti ve modern kumaş tavanı ile klasik convertible otomobillerin eskimez geleneğiyle bağlar kuruyor. Ayrıca, Opel bu araçla 70 yıllık tarihinde ilk defa orta büyüklükte convertible geliştirip kendi tesislerinde üretecek. İddialı Cascada ile Opel, Kapitan ve Rekord gibi 50’ler ve 60’ların dört koltuklu kumaş tavanlı convertible modellerinin eski ve kısmen üst sınıf geleneğine yeni, canlandırıcı bir biçimde ve çağdaş teknolojileriyle bağlar kuruyor. Opel değerlerine sadık bu yeni model, bütün diğer orta büyüklükte convertible otomobillerden daha cazip bir fiyatla pazara sunulacak. Citroen’in yıldızı; Technospace Yaklaşık 14 yıldır Xsara, C4, C4 Grand ve C3 modellerinin Picasso serileriyle başarılı bir satış grafiği yakalayan Citroen, söz konusu dönem boyunca 3 milyonluk satış adedine ulaştı. Citroen şimdi de aynı başarıyı, bu yılın ikinci yarısından itibaren piyasaya sunacağı yeni MPV’si Technospace ile devam ettirmeyi planlıyor. İlk olarak Cenevre Otomobil Fuarı’nda sergilenecek olan Technospace, Citroen’in yenilikçi teknoloji trendinin en son dışavurumunu temsil ediyor. 4.43 m. uzunluk ve 1.83 m. yüksekliğe sahip olan araçta, yüksek çözünürlüklü 12 inch büyüklüğünde yeni full touch panaromik ekrana bulunuyor. Technospace’in 537 litrelik bagaj hacmi ise sınıfında rekor olarak kabul ediliyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 108953
    % 0.33
  • 3.482
    % -0.35
  • 4.1105
    % 0.01
  • 4.4532
    % -0.62
  • 144.153
    % -0.16
 
 
 
 
 
KAPAT