BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Şimdi reklâmlar

Şimdi reklâmlar

Reklâm kahramanları sıradan tipler değil. Ajanslar ince eleyip sık dokuyor, hedef kitleyi iki dirhemlik yerinden vuruyorlar



Yine mi reklâm.... Bu kadar da olur mu canım.... Daha şimdi girmişti ama... Bunlar bitmez oğlum sen yat, ben sana anlatırım -Ama anneee! * * * Reklâmlar süratli kurgularıyla öncelikle çocukları cezbediyor. Zapping aleti güya sizin elinizde ama minikler bırakırsa... Türk sinemasının lastik gibi uzayan iç bayıltıcı sahneleri nerdeee, reklamlar nerde. Hem hareket, hem sürat, üstelik Türk işi? İsteğiniz yerli yapım değil miydi, öyleyse buyrun reklâmlara. Hareketliler, müzikliler, öğreticiler derken, absürdler girdi hayatımıza. Büyük kahraman Kara Murat’ın bol kanlı ve göz yaşlı filmleri gerilerde kaldı... Onun için varsa yoksa Tuğçe ve... Ve içtiği gazoz! Leyla Mecnun klasiğinin post modern versiyonu Tuğçe’nin “Pilavüstü kuru” yerine “Portakallı ördek” istemesi dikkat çekici, eh bu finale artık bir gazoz yakışır ve öyle de oluyor... Kara Murat, mitolojik kahramanları andırıyor. Gök gözlü ve kızıl saçlı ama adı “Kara”. Kızıl saçlı bir kara Murat dikkat çekiyor mu? Çekiyor. Maksat da zaten o. Artık bırakın Tuğçe’nin kıyafeti de uzay çağını andırsın. Kokoreççi! Cyber teknolojinin son ürünlerinin reklâmı bozuk bir Türkçe ile konuşan kokoreççiye düşüyor. Ama bu şuurlu bir seçim. İnsanlara “O bile becerdikten sonra, sen haydi haydi...” mesajı veriliyor. İnderineti, inter Ramo’ya benzetiyormuş ne gam. Varoş ağzıyla teknoloji devrimi... Tandır ekmeği ile Mc Donalds köftesi dürümlemek gibi bir şey... (nassı reklâm ama) Ekranınızın camına dokunan telafuzu yamalı hademe, ileri bir teknolojiyle donatılan bankanın hizmetlerini kusursuz tanıtıyor... “Tık tık tık eyigünner...” Hani o dilimize dolanan cümle. Bir bakıyorsunuz kenar mahalle kadını abartılı makyajı ve cırtlak sesiyle yırtınıyor. Ne ses, ne de görüntü rastgele değil. Reklamı veren hitap ettiği kitleyi iyi biliyor. Delikanlı Desidero Bir traş bıçağı reklamını yapan Ali Desidero “bizde sakal sert” türünden sözlerle delikanlı imajı çiziyor ve amacına ulaşıyor. Tanıttığı ürün ciddi bir patlama yapıyor. Dünyaya mal olmuş ürünler reklâmın evrensel boyutuyla her dil ve kültürü kapsayan kampanyaları tercih etmesine rağmen, ülkemiz ürünleri Türkiye ile ilgisi olmayan bir kültürle tanıtılmaya çalışılıyor. Tipler yabancı, mimikler yabancı, konuşmalar yabancı... “Yerli malı, yerli malı, herkes onu kullanmalı” İyi ama reklamlar niye Amerikan’a hitap ediyor? Alo alo burası neresi? Reklam dünyasının senaristleri ve yönetmenlerini gidip görmenize gerek yok. Bunlar elbette “okumuş çocuklar” ve ne yaptıklarını iyi biliyorlar. Bu bir strateji savaşı. Her garipliğin ve tezatın mantığı var. Televizyonla yatıp televizyonla kalkanlar reklâmlardan şikayet etmesinler... Vaktinizi yekpare ekran karşısında geçirdiğinize göre bu anların kıymetini bilin. Film başlayıncaya kadar çoluk çocuğunuzun yüzüne bakın ve iki satır olsun lafın belini kırın. Daa ne istiyonuzzz.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 86072
    % 1.74
  • 6.0742
    % -0.37
  • 6.8075
    % -0.15
  • 7.7293
    % 0.17
  • 251.383
    % -0.09
 
 
 
 
 
Kapat
KAPAT