Benzin-dizel makası daraldı, oto 'GAZ'landı

Benzin-dizel makası daraldı, oto 'GAZ'landı

Ekonomi Haberleri

Motorin fiyatlarının benzine yaklaşması vatandaşı LPG'ye yöneltti.

Benzin ve motorin arasındaki fiyat makasının daralması, LPG'li otomobillerin sayısını her geçen gün artırıyor. 2013 Haziran sonu verilerine göre, LPG'li otomobillerin sayısı 4 milyona yaklaşırken, benzinli 3 milyon, dizel ise 2.2 milyon civarında bulunuyor. LPG'li aracın alım fiyatının dizelden daha ucuz, servis masraflarının daha düşük olması ve dönüşüm kitlerinin problemsiz hale gelmesi de bu trendin artmasında önemli rol oynuyor. Otogaz Dönüşümcüleri Derneği (ODER) Yönetim Kurulu Başkanı Asım Şafak, Türkiye'de bir dönem uygun fiyatlı dizel araçların piyasaya sürülmesinin büyük talep oluşturduğunu, aradan geçen bir iki yıl içinde bu araçların servis maliyeti ve diğer giderleri dikkate alan tüketicilerin süratle LPG'ye yöneldiğini vurguladı. Şafak, Türkiye LPG piyasasının yaklaşık yüzde 75'ini otogaz faaliyetlerinin oluşturduğunu ifade ederek, "Türkiye otogaz pazarı Avrupa'nın en büyük, dünyanın Güney Kore'den sonra ikinci büyük pazarını oluşturuyor" dedi. Şafak, "Daha on yıl öncesine kadar yalnızca karbürütörlü araçlara LPG montajı yapılabiliyorken bugün bütün enjeksiyonlu araçlara ve motor seçeneklerine LPG montajı yapılabiliyor. Bu alanda teknoloji büyük bir hızla ilerliyor. Motora da hiç bir şekilde zarar vermiyor" diye konuştu.

Dönüşüm kiti 10 bin km'de amorti ediliyor
Son zamlarla birlikte, motorinin litresi 4.60, benzinin 4.96, LPG'nin ise 2.78 lira civarında bulunuyor. 50 litrelik yakıt tankına sahip olan aracın deposu benzinle 248 TL, motorinle 230, LPG'yle de 139 liraya doluyor. 1.6 cc'lik yeni model benzinli bir araç, karma parkurda ortalama 30 kuruş civrında tüketirken, motorinde 20 kuruş, LPG'de ise 22 kuruş civarında tüketiyor. Bu araç 20 bin kilometre yolu benzinde 6 bin 200 liraya, LPG'de ise 4 bin liraya katediyor. LPG dönüşümün fiyatları ise 1.250 hatta daha ucuz fiyatlardan başlıyor. Kabaca bir hesapla, 10-15 bin km'de LPG dönüşümüne harcanan para amorti ediliyor.



AVANTAJLARI: Ucuz ve servis masrafı düşük
- LPG benzine göre daha ucuz
- Emisyonu düşük, daha çevreci
- Motoru daha temiz tutar
- Motor vuruntu direncini artırır
- Motor yağının ömrünü uzatır
- Servis masrafları daha düşük
- Motor daha sessiz çalışır
- Silindirde tam yanma sağlanır
- Yanma esnasında kurum oluşmaz


DEZAVANTAJLARI: Kapalı otoparklara girmeleri yasak
-LPG'li araçlar kapalı otoparklara giremez
-Yakıt tüpleri fazla yer kapladığı için bagaj hacmini küçültür.
- Emisyon problemleri yaşanabiliyor.
- LPG gaz sistemi ekstra tadilat ve montaj maliyeti getiriyor.
- Bazı modellerde motor performansı düşebiliyor.
- Depolama sırasında dökülme ve sızıntı riski bulunmaktadır.
- Isısı arttıkça basıncı da artar. Kritik bir sıcaklık ve basınçta tehlike oluşturabilir.




nbsp;Benzin-dizel makası daraldı, oto 'GAZ'landı

UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...