BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kamyoncuya yakın takip

Kamyoncuya yakın takip

Meclis’e gelen Karayolları Taşıma Kanunu Tasarısı, özellikle şehirlerarası nakliyecilik yapanlara önemli düzenlemeler ve yaptırımlar getiriyor.



Karayolu taşımacılığının hukuki boşluklarını gidermek amacıyla hazırlanan Karayolları Taşıma Kanunu Tasarısı, 23 Kasım Perşembe günü Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu’nda ele alınacak. Tasarıya göre taşımacılar, altışar aylık süre ile yılda en az iki kez şoförlerinin ceza puan durumunu Emniyet Genel Müdürlüğü’nden öğrenecek, ceza puanı yüksek olan şoförlerle ilgili eğitim ve iç denetim yönünden gerekli tedbirleri alacaklar. Valiliklere ve belediyelere Özel otomobille, bunların römorklarıyla ve resmi otomobillerle yapılan taşımaları kapsamayan tasarıda, il sınırları içindeki taşımalar ile yüz kilometreye kadar olan şehirlerarası yollardaki taşımaların düzenlenmesi ilgili valiliklere, belediye sınırları içindeki şehiriçi taşımaların düzenlenmesi ise belediyelere bırakılabilecek. Taşımacılık, acentelik ve taşıma işleri komisyonculuğu ile nakliyat ambarı ve kargo işletmeciliği yapılabilmesi için, Ulaştırma Bakanlığı’ndan yetki belgesi alınması zorunlu olacak. İzin almak zorundalar Tehlikeli yük taşıyan taşıtlar ve bunların bağlı olduğu taşımacılar, yetki belgesinden ayrı olarak ilgili mercilerden ayrıca izin almakla yükümlü olacaklar. Taşımacılar, taşıma hizmetlerini yapmaktan, kabul edilebilir bir neden olmaksızın veya zorunlu haller dışında kaçınamayacaklar. Taşımacılar, altışar aylık sürelerle yılda en az iki kez şoförlerinin ceza puanı durumunu Emniyet Genel Müdürlüğü’nden öğrenmek ve ceza puanı yüksek olan şoförlerle ilgili eğitim ve iç denetim yönünden gerekli tedbirleri almak zorunda olacaklar. Düzenli yolcu ve eşya taşımaları, nakliyat ambarı ve kargo işletmeciliği ücret tarifeleri, yetki belgesi sahiplerince geçerlilik süresi de belirtilmek suretiyle hazırlanacak ve Ulaştırma Bakanlığı tarafından onaylandıktan sonra yürürlüğe girecek. Bakanlık, gerektiğinde taban ve tavan ücretleri belirleyebilecek. Yabancı plakalı taşıtlar, Türkiye sınırları dahilinde iki nokta arasında taşıma yapamayacaklar. 6 ay hapis cezası Yetki belgesi almadan taşıma faaliyetinde bulunanlar ve diğer taşımacıların faaliyetini engelleyenler, dört aydan altı aya kadar hapis cezasıyla cezalandırılacak. Belirtilen yükümlülüğü yerine getirmeyenlere, ayrıca 100 milyon liradan 500 milyon liraya kadar para cezası verilecek. Karayolu taşımacılığı hizmetlerinin teknik, ekonomik ve sosyal gelişmeler, kamu yararına ve milli güvenlik amaçlarına uygun olarak düzenlenmesi amacıyla “Karayolu Taşımacılığı Yüksek Kurulu” kurulacak. Yetki belgesi ve taşıt kartı almak için 20 milyon ile 2 milyar arasında ücret ödenmesi gerekecek. En ünlüsü Hasan Gökçe “Kamyoncu” deyince akla gelen ilk isim kuşkusuz meşhur Susurluk Kazası’nın baş aktörü olan şoför Hasan Gökçe... Susurluk olayında, hapis yatan tek sanık olarak tarihe geçen Hasan Gökçe, daha sonra beraat etti. Türkiye’nin gündemine oturan ve aylarca inmeyen Hasan Gökçe, şimdi yine aynı mesleğini sürdürüyor. Yine kamyoncu deyince akla gelen ilk isimlerden biri de sinema sanatçısı Ayhan Işık ve Kadir İnanır... Işık ve İnanır, sinemada en fazla kamyoncu rolünü üstlenen yıldızlar olarak biliniyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT