BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Lider artık hizmetkâr!

Lider artık hizmetkâr!

Yürekli Danışmanlığın dünya kalitesi standartında gerçekleştirdiği liderlik konferansında birbirinden ünlü konuşmacılar liderlikte yeni anlayışı tartıştılar... İş dünyasından 700’ün üzerinde katılımcı kişi başı 1250 $ + KDV ödeyerek liderlik 2000 Konferansına katıldı. Liderliğin tanımının yeniden yapıldığı konferanstan aldığımız notları sizlerle paylaşıyoruz.



Çağımızın yeni zenginliği: Entelektüel sermaye İşinizi, mesleğinizi, şirketinizin bilançosunu, kurum stratejinizi ve hatta pazar kurallarını yeniden düşünmeye hazır olun. Bülent Eczacıbaşı: Çalışanlar iyi bir ücret, anlamlı bir amaç ve sağlam bir vizyonla en üst düzeyde enerjilerini yaptıkları işe aktaracaklardır. İyi bir vizyonla, değişik yönlere savrulan enerjiler biraraya getirilebilir ve ortaya olağanüstü işler çıkartılabilir. Cem Boyner: Başarılı lider zirveyi hedef gösterir ve rüyalar, vizyon ve gerçek arasındaki köprüyü çok canlı ve sağlam tutar. Biz YDH’da bunu yapamadık. Şunu gördüm ki, lider böyle bir yola çıkarken, yanındaki insanların elini bırakmamalı. Esat Edin: Her liderde biraz çatlaklık vardır... Liderlik berraklık, birlik ve yoğunluk üçlüsüdür. Liderin statü, popülerlik, dokunulmazlık arayışı ve benzeri şeyleri düşünmemesi gerekir. Gerard Houllier: Lider mükemmeliyetçidir ve çoğunun es geçtiği detaylar üzerinde durur. Etrafında pozitif enerji yayan yöneticiler bulundurur. Yanlış bir işle ilgili yapanı değil, yapılan hareketi suçlar. Michael Maynard: Yöneticiler! Astlarınızın yaptıklarını görünür kılın; kendilerini çok daha iyi hissederler. Liderlik ilişkilerden ibarettir. Biz yaşlandığımız için oyun oynamayı bırakmıyoruz; oyun oynamayı bıraktığımız için yaşlanıyoruz. Dr. Barbara Machoff: Bugün işte ne yapacağım değil, bugün işten sonra ne yapacağım da kendimi yenilemiş olarak işe başlayacağım sorusunu cevaplamak önemli. Baltaş-Eksen Danışmanlık kuruluşunun organizasyonunda ülkemize gelen Entelektüel Sermaye kitabının yazarı Thomas Stewart’ı iş dünyasından 400’ün üzerinde katılımcı, kişi başı 400 $ + KDV ödeyerek büyük bir dikkatle dinledi. Konferanstan aldığımız notları sizlerle paylaşıyoruz: Zenginliği oluşturan varlıkların çoğu da maddi değil, bilgi varlıklarıdır. Hiç şüphesiz, bir ilaç üreticisinin hâlâ fabrikalara ihtiyacı var, ama başarılı üreticiyi başarısızdan ayıran yeni ilaçlar ve formüller geliştiren laboratuarlar ve müşteri ilişkileridir. Eskiden şirketler sahip oldukları maddi varlıklara bakılarak değerlendirilirdi. Demir-çelik fabrikasına sahip olan bir şirket çelik şirketi olarak tanımlanırdı. Bu artık geçerli değil. Bugün, şirketlerin en değerli hammaddesi bilgidir; en fazla katma değeri bilgi süreçleri sağlar; bilgi en önemli çıktıdır. O halde, bilgiyi yönetmeyen bir şirket, işini pek ciddiye almıyor demektir. Stewart’a göre entelektüel sermayenin üç bileşeni vardır: * İnsan Sermayesi: Bilgiyi kullanarak değer oluşturan ve bu değeri müşterilere sunmak ve aktarmak için çalışan bireylerin bilgi ve becerilerinden oluşur. * Yapısal Sermaye: Yapısal sermaye daha elle tutulur bir biçim alan bilgi varlıklarıdır; yani, entellektüel sermaye varlıkları (patentler ve telif hakları), yöntem bilgisi, formüller, veri tabanları, belgeler, yazılımlar, bilgi şebekeleri; bunlar, çalışanlar işyerinden ayrıldığında işyerinde kalan bilgi varlıklarıdır. * Müşteri Sermayesi (ilişkisel sermaye): Bu da, alıcı ve satıcıların paylaştığı ilişkilerin değeridir; başka deyişle, tedarikçilerin sizin hakkınızda bildikleri, müşterilerin sizinle ilgili bilgileri ve sizin onlar hakkında bildikleriniz. 9. Kalite Kongresi Bu hafta; TÜSİAD Yönetim Kurulu Üyesi ve Alcatel Yönetim Kurulu Başkanı Lütfi Yenel ve Kalite Derneği (KalDer) Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Yılmaz Argüden, haftanın konukları olarak 9. Ulusal Kalite Kongresi ile ilgili görüşlerini İş Dünyamız Programında açıklayacak. Bugün saat 12:05 - 13:00 arasında TGRT FM’ de... AJANDA ¬ 21 Kasım, Performans Yönetimi, KOSGEB, 0 (216) 313 10 91 ¬ 21 Kasım, Müşteri, İDEM, 0 (212) 454 35 35 ¬ 21-22 Kasım, Duygusal Zekâ, Arthur Andersen, 0 (212) 232 12 10 ¬ 23 Kasım, Satış, İDEM, 0 (212) 454 35 35 ¬ 23-25 Kasım, İnsan Kaynaklarında Bütünsel Yaklaşım, Ekser, 0 (212) 290 31 85 ¬ 23-25 Kasım, İstatistiksel Proses Kontrol, KalDer, 0 (216) 411 00 34 İş Dünyamız Sayfası; İDEM Ltd. Şti Medya Hizmetleri tarafından hazırlanmaktadır. Teklif ve katkılarınız için: Türkiye İş Dünyamız Sayfası, 29 Ekim Cad. No: 23 34530 Yenibosna / İstanbul Tel: (212) 454 35 35 Fax: (212) 454 38 24 e -mail: bilgi@idem.com.tr Ne demişler? “Liderin birinci görevi gerçeği tanımlamaktır. Son görevi teşekkür etmektir. İkisinin arasında lider bir hizmetkârdır.” Max De Pree
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.8592
    % -0.82
  • 4.5417
    % -0.9
  • 5.1428
    % -0.02
  • 155.771
    % -0.08
 
 
 
 
 
KAPAT