BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Çocuktan al parayı

Çocuktan al parayı

Giyim kuşamdan tutun gıdaya kadar birçok kalemde çocuğun ebeveyne etkisi yüzde 90 seviyelerine yükseldi. Bunu fırsat bilen şirketler ise, çocuğu cezbedecek kampanyalara başladı.



Şirketler, alışveriş merkezleri ve fast food’çular gerek çocuklara yönelik hazırladıkları ürünlerle gerekse onların ailelerinin üzerendeki etkilerini düşünerek inanılmaz kampayalarla tüketim çılgınlığını körüklüyor. Türkiye gibi genç nüfusa sahip ülkelerde çocuk pazarı önemli bir olay oluşturuyor. Ülkemizde 0-4 yaş arası grup nüfusun yüzde 9.9’unu (6 milyon 473 bin kişi), 5-9 yaş arası grup nüfusun yüzde 9.8’ini (6 miyon 415 bin kişi), 10-12 yaş grubu nüfusun yüzde 5.9’unu (3 milyon 900 bin kişi), 12-14 yaş arası çocuklar ise nüfusun yüzde 5’ini (2 milyon 570 bin kişi) oluşturuyor. Araştırmalar öyle diyor! ACNielsen Zet’in Türkiye’ye yönelik yaptığı araştırma sonuçlarına göre ailelerin çocuklarıyla birlikte yaptığı alışverişlerde harcamaları artıyor. Alışverişlere genellikle çocuklarıyla birlikte çıktıkları belirtilen ailelerin oranının yüzde 48 düzeyinde olduğu bildiriliyor. Araştırmaya göre harcamada en etkili olan yüzde 90 ile 6-8 yaş grubu. 9-11 yaş israfçılar Düşük yaş gruplarında harcama artışı etkisi daha yüksekken, harcama miktarı etkileri daha düşük oluyor. 6-8 yaş grubunda olanların anne ve babaları harcamaların yüzde 50 oranında arttığını belirtirken, en yüksek harcamayı 9-11 yaş grubundaki çocuklar yaptırıyor. Araştırma sonuçlarına göre bu yaş grubunun harcamalarındaki artışa etkisi yüzde 72. Pokemon fırtınası Çocuklara yönelik pazarlama çalışmalarında görselliğin öneminin farkına varan firmalar ve alışveriş merkezleri ambalajlar, promosyon malzemeleri ve reklamlarını bu doğrultuda hazırlıyor. Burger King ve McDonald’s oyuncaklı çocuk menüleri sunarak çocuklu aileleri ve çocukları hedef alarak satışları artırmayı amaçlıyor. Pokemon, X-Men en sevilen ürünler olarak kampanyalarda yer alıyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT