BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Direksiyona sınır

Direksiyona sınır

Karayolu taşımacılığı yapan sürücülerin kesintisiz olarak dört saatten fazla çalıştırılmasını yasaklayan Uluslararası Sözleşme, TBMM Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu’nda “trafik güvenliği ve çalışma hakları bakımından uygun ve yeterli olacağı” görüşüyle kabul edildi.



Karayolu taşımacılığı yapan sürücülerin kesintisiz olarak dört saatten fazla çalıştırılmasını yasaklayan Uluslararası Sözleşme, TBMM Sağlık, Aile, Çalışma ve Sosyal İşler Komisyonu’nda “trafik güvenliği ve çalışma hakları bakımından uygun ve yeterli olacağı” görüşüyle kabul edildi. Uluslararası Çalışma Örgütü’nün (ILO) 1979’da kabul ettiği 153 sayılı Karayolu Taşımacılığında Çalışma ve Dinlenme Sürelerine İlişkin Sözleşme, Dışişleri Komisyonu’nda da görüşüldükten sonra TBMM Genel Kurulunda ele alınacak. Sözleşme, taşımacılık yapan işletmelerin veya kendi adına yük ya da yolcu taşıyan işletmelerin araçlarında ücretli olarak çalışan sürücülerle karayolu taşımacılığını meslek edinmiş motorlu araç sahiplerini kapsıyor. Sözleşmede, sürücülerin, aracın yolda çalıştığı sürede araç kullanarak ya da araç yolcuları veya yüküyle ilgili yardımcı işler yaparak geçirdikleri süre “Çalışma süresi” olarak tanımlanıyor. Sözleşme uyarınca, yük ve yolcu taşımacılığı yapan bir sürücü kesintisiz olarak dört saatten fazla çalıştırılamayacak. Bu süre özel şartlarda en fazla bir saat artırılabilecek. Bir günde toplam çalışma süresi dokuz, haftada 48 saati geçemeyecek. Dinlenme süresinin, her dört saatlik çalışmadan ve günlük çalışmanın başlamasından itibaren 24 saatlik bir süre zarfında en az 10 saat olacağı da sözleşmede hükme bağlanıyor. ILO Sözleşmesinin bu hükümleri, yangın ya da kurtarma işlerinde kullanılan hasta ve yaralı taşıyıcısı araçlar, polis araçları, ulusal savunma hizmetinde kullanılan araçlar, kamu hizmetinde çalışan araçlar ve taksilerin sürücülerine uygulanmayacak.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT