BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Hata yapma hakkı tanınmalı

Hata yapma hakkı tanınmalı

Şirketlerin en büyük hatasının çalışanlara hata yapma hakkı tanımamak olduğunu söyleyen İzmirli, “Amerika’da hatalarda öğrenmek önemlidir” dedi.



TGRT Haber Dairesi Başkanı Mehmet Soysal’ın hazırlayıp sunduğu “Başbaşa” Programına, “İş Dünyamız Danışmanlık ve Eğitim Merkezi” Başkanı Doç. Dr. Resul İzmirli konuk oldu. Soysal- Değişim anlayışında yönetimi değiştirmemiz gerekiyor mu? İzmirli- Değişimi yönetebilmek için şirketlerin en öncelikle ele almaları gereken şey şirketlerin vizyonlarını belirlemeleridir. Bizim şirketimiz bugün nerededir? Bundan 5 sene sonra nerede olacaktır? O yüzden vizyonunuzu belirlemeniz gerekir. Soysal- Başarılı olabilmek için ne yapmak lazım? İzmirli- Bu departmanlar arasındaki iletişimi güçlendirerek her departmanın birbirinden haberdar olduğu, işin başından sonuna kadar takip edildiği bir anlayışı getirmeniz gerekiyor. Her bölümün birbirinden haberdar olması gerekiyor. Soysal- Yönetici her zaman doğruyu yapacak diye bir kaide var mı? İzmirli- Yöneticinin her zaman doğruyu yapması diye bir şey kesinlikle yok. Şirketlerin en büyük hatası çalışanlarına hata yapma imkanı tanımamasıdır. Amerika’da hatalarda öğrenmek önemlidir. Ömür boyu hata yapmak değil tabii. Amerika’da hata yaparak öğrenmenin doğru olduğu düşünülüyor. Soysal- Müşteri kraldır. Önce keşfedilmiş bir olay ama bu bize yeni yeni yerleşiyor. Bu konuda neler söyleyeceksiniz? İzmirli- Bakın Gottlieb Daimler adında bir şahıs bir araba yapıyor ve bu araba bütün dünyaya satılmaya çalışılıyor. Firma bir gün duyuyor ki Avusturya’daki satıcısı, araçların satışını durdurmuş. Satışı gerçekleştirmek için de kızının isminin bu arabalara verilmesi şartını ortaya koyuyor. Kızının adı da Mercedes. Bu örnekte müşteriye verilen önemin ne derece kuvvetli olduğunu görüyorsunuz.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT