BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Markaların korkulu rüyası: Taklitçiler

Markaların korkulu rüyası: Taklitçiler

Taklit edilen markalar, ‘dürüst tüccar’ı zor durumda bırakıyor. Taklitten yakınan firmalar, kayıtdışı ticaret üzerinden satışa sunulan taklit ürünlerin kendilerine ve tüketiciye zarar verdiğini belirterek, yaptırımların artırılmasını istiyor.



Türk insanının marka merakı ‘taklitçi piyasayla’ mücadelenin başarısını olumsuz etkiliyor. Ceza yasalarında, 4 yıl hapis ve 4 ile 36 milyar lira para cezası öngörülmesine rağmen, hemen hemen her ünlü markanın taklidi üretiliyor ve genellikle de kayıtdışı ticaret düzeninde tüketiciye sunuluyor. Marka yatırımı boşa gidiyor Yurtdışından ithal edilen ya da yurt içinde üretilen birçok ürünün markasına ayrıca yatırım yapılıyor. Dürüst tüccar markası için reklam, tanıtım, telif v.b. birçok ödeme yapıyor. Bunun yanında taklitçiler ise hem markaya yatırım yapmıyor hem de kalitesiz ve ucuza ürettikleri malları ünlü bir marka ismiyle satarak dürüst tüccara zarar veriyor. Mücadeleye devam Piyasada en çok taklit edilen markalar arasında bulunan Puma’nın Yönetim Kurulu Başkanı Cemal Bilgingüllüoğlu, herşeye rağmen mücadele devam ettiklerini belirterek, “Herhangi bir markayı Türkiye’ye getirmek için büyük bedeller ödüyoruz. O markaya başlıbaşına bir yatırım bütçesi ayırıyoruz. Bu yüzden de taklitçilerle mücadele için kendi ekibimizi kurduk. Gelen ihbarları değerlendirerek gerekli işlemleri takip ediyoruz” dedi. Bilgingüllüoğlu, cezaların daha da artırılması gerektiğini belirterek asıl sorumluluğun tüketiciye düştüğünü ifade etti. Helogramsız ürünlerin taklit ve kalitesiz ürünler olduğunu bildiren Bilgingüllüoğlu, bu tür ürünlerin tüketiciye faydadan çok zarar getirebileceğini kaydetti. Yerli de şikayetçi Karaköy Güllüoğlu Baklavaları Yönetim Kurulu Başkanı Nadir Güllüoğlu da taklitten şikayetçi. Beş kuşaktır baklavacı olduklarını belirten Güllüoğlu, “Bizi de çok taklit ediyorlar. Bizim piyasada edindiğimiz itibarı kullanmak için kendi soyisimlerini bile değiştirenlere rastlıyoruz. Halbuki taklit edeceklerine yeni markalar ortaya çıkarsalar daha iyi olur” şeklinde konuştu. Güllüoğlu, taklit edenlerin ‘kaliteli mal’ üretmedikleri için ayrıca ticari itibarlarına zarar verdiğini kaydetti ve tüketicinin daha bilinçli olması gerektiğini vurguladı.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT