BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Globalleşen Türkiye

Globalleşen Türkiye

Türk girişimciler dünyanın dörtbir yanına hızla yayılıyor. Bir ilki gerçekleştiren Berksoy kardeşler, Tayvan’da cirosu 250 milyon dolar olan fabrika açarak Avrupa ve ABD’ye satış yapıyor.



Türk girişimciler dünyanın dörtbir yanına hızla yayılıyor. Bir ilki gerçekleştiren Berksoy kardeşler, Tayvan’da cirosu 250 milyon dolar olan fabrika açarak Avrupa ve ABD’ye satış yapıyor. İrlanda’nın tek karo seramik üreticisi olan Eczacıbaşı, şimdi bu ülkeye mağaza zinciri kuruyor. Beko ise, Rusya’ya yaptığı ihracatını artırıyor. Türk genci Tayland’da mücevher fabrikası açtı BANGKOK- Globalleşen dünyada Türk gençleri de yerlerini alıyorlar. Artık, dünyanın pek çok yerinde Türk gençlerinin kurduğu şirket ve fabrikalarla karşılaşmak mümkün. Bir Uzakdoğu ülkesi olan Tayland’ın başkenti Bangkok’ta 50 işçi çalıştıran mücevher fabrikasının sahipleri 23 ve 25 yaşlarındaki iki Türk kardeş. Tayland’a, 4 yıl önce 19 yaşında mücevher eğitimi için gelen ve burada ABD’li şirketlere tercümanlık da yapan Eren Berksoy, bu şirketlerden aldığı komisyon ücreti ile kendi mücevher fabrikasını kurduğunu ve ağabeyini de yanına aldığını söylüyor. Berksoy, ilk önce ABD’de mücevher işçiliği konusunda eğitim gördüğünü, 2,5 yıllık okulu 1 yılda bitirdiğini anlatıyor. Daha sonra Tayland’a bu konuda kurs görmek için geldiğini, bir yandan da ABD’li firmalara tercümanlık yaptığını belirten Eren Berksoy, bir ABD’li firmanın 1,5 milyon dolarlık mücevher alımına aracı olmasının her şeyi değiştirdiğine işaret ediyor. Bu aracılığı karşılığında 150 bin dolar komisyon alan Eren’in, Tayland’da işadamlığına geçişi de böyle başlıyor. 250 milyon dolarlık mücevher Berksoy sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu parayı hemen değerlendirerek fabrikamı kurdum. Daha sonra da ağabeyim Emre’yi ABD’den buraya çağırdım. 5 işçi ile başladığımız işi, şimdi 50 işçiyle yapıyoruz. Fason çalışanlarla birlikte işçi sayımız 150’ye çıkıyor” Berksoy, fabrikasında yılda 200-250 milyon dolarlık mücevher işlediğini kaydederek, şirketinin sermayesinin de 10 milyon doların üzerinde olduğunu belirtiyor. Tayland’da kardeşinin başladığı mücevher işine babasının önce karşı çıktığını ve kendisine de “Ben seni ABD’ye okuyasın diye gönderdim” dediğini anlatan Berksoy şunları söyledi: “Babam, turizmci Ergun Berksoy. Beni de ABD’ye turizm alanında yüksek tahsil yapmam için göndermişti. Bu nedenle, Tayland’da bu işe atılmama önce karşı çıktı. Ama sonradan işlerimizi büyüttüğümüzde gurur duymaya başladı. Önceleri bozulan ilişkilerimiz daha sonra düzeldi” Hedefimiz Türkiye pazarı Şirket olarak bugüne kadar dünyanın değişik ülkelerindeki 17 mücevher fuarına katılarak ürünlerini sergilediklerini vurgulayan Berksoy, daha çok, Uzakdoğu, Ortadoğu ve Avrupa ülkeleri ile ABD’ye satış yaptıklarını da ifade ediyor. Berksoy, Türkiye’ye de mücevher satmak istediklerini, yeni hedefleri arasında Dubai, ABD ve İtalya’da ofisler kurarak işleri genişletmenin de bulunduğunu sözlerine ekliyor.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 109330
    % -0.31
  • 3.867
    % -0.62
  • 4.5554
    % -0.6
  • 5.158
    % -1.19
  • 156.209
    % -0.25
 
 
 
 
 
KAPAT