BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > Kısa ... Kısa ...

Kısa ... Kısa ...

Park Bravo Profilo’da ... Pioneer, DVD’de lider ... Ortaoyunu Mis Yoğurt’ta ... Borusan’dan ortaklık ... Superonline’dan erişim ... Isuzu’dan know-how ihracı ... Her keseye bir Algida ... Stok artınca Tofaş’ta tatil kararı alındı ... Renault’dan Meksika’da yatırım ... İthal otomobil satışı 11 ayda 300 bini geçti ...



Park Bravo Profilo’da Kısa bir süre önce hizmete giren ve yeni bölümleriyle hızla gelişen Profilo Alışveriş Merkezi, her geçen gün yeni markaları bünyesine katarak ziyaretçilerini alternatif mağazalarla buluşturuyor. Son olarak işkadınlarının tercihi olarak bilinen Park Bravo da, Profilo Alışveriş Mağazası’nda açılış yaptı. Park Bravo’nun yeni mağazasında sergilenen 2001 yılı koleksiyonunda yer alan klasik takımlar, gömlekler, bluzlar ve emprimeler göz kamaştırıyor. Pioneer, DVD’de lider Pioneer, ev sineması sistemlerinin en önemli parçası DVD’leriyle sinema salonlarının teknolojisini ve görüntüsünü evlere taşıyor. Pioneer DVD’ler, ev sineması amfileri ve alıcılardan oluşan yüksek kaliteli ürün yelpazesiyle büyük ilgi görüyor. DVD’lerden özellikle uzaktan kumandalı olanlar dikkat çekiyor. Ortaoyunu Mis Yoğurt’ta Nestle ile birleşmesinden sonra sektörde birçok yeniliklere damgasını vuran Mis Kaymaklı Yoğurtlar, Ramazan ayının vazgeçilmez eğlencesi olan Hacivat ve Karagöz’e yer veriyor. Mis Kaykamlı Yoğurt, ‘Ramazan Geldi Karagöz’üm Mis Kaymaklı Yiyelim’ sloganıyla Ramazan’a neşe katıyor. Borusan’dan ortaklık Borusan Teknolojik Yatırımlar Holding A.Ş, Pargem Proje Araştırma Geliştirme Merkezi Limited Şirketi ile Stratejik Ortaklık Prensip Anlaşması imzaladı. Borusan Yatırım ve Pazarlama A.Ş’den Borsa’ya gönderilen açıklamaya göre, anlaşma gereğince anonim şirket olarak faaliyet gösterecek Pargem’de Borusan Teknoloji’nin payı yüzde 60 olacak. Borusan Grubu, söz konusu ortaklık ile Pargem’e finansal ve yönetsel destek sağlayarak, katma değer oluşturmayı hedefliyor. Superonline’dan erişim Superonline, Uluslararası Erişim Hizmeti ile abonelerine yurtdışı seyahatlerinde dünyanın 150 ülkesinde 8 bin yerel erişim numarasından internete erişebilme hizmeti sunuyor. Sık sık yurtdışına seyehat edenler için düşünülen uluslararası erişim hizmeti uygulaması ile aboneler, e-postalarına ve internete düşük maliyetle erişebiliyorlar. Isuzu’dan know-how ihracı Anadolu Isuzu Genel Müdürü Kamil Eser, 2001 yılından itibaren Isuzu’nun bölgedeki diğer üretici ve distribütörlerine otobüs know-how’ı ihracına başlayacağını söyledi. Eser, Anadolu Isuzu’nun tamamen kendi tasarımıyla geliştirdiği Isuzu otobüslerinin dünyada tek üretici oludğunu ve bu tnedenle Isuzu otobüslerde know-how ihrac eder duruma geldiklerini bildirdi. Eser, “2001’den itibaren diğer Isuzu üreticilerine know-how ihracına başlayacağız” diye konuştu. Her keseye bir Algida Türkiye pazarında 11. yılını tamamlayan Algida, yeni bir uygulamaya öncülük ediyor. Her tüketicinin en çok ilgi duyduğu ürüne kendisine en uygun koşullarda ulaşmasını sağlamak olarak özetlenebilecek olan bu pazarlama stratejisi, ‘farklı özellikler’ taşıyan bölgelere ihtiyaçlarına özel ürünler sunma ilkesi üzerine kuruluyor. Stok artınca Tofaş’ta tatil kararı alındı Türkiye’nin en büyük otomobil üreticisi Tofaş, ekonomik krizin stokları artırması gerekçesiyle bayram öncesinde fabrikayı tatil etme kararı aldı. Tatil, işçilere henüz resmi olarak tebliğ edilmedi. Ancak, 26 Aralık arefe günü başlayan bayram ve yılbaşı tatili öncesinde işcilerin 10 gün, yarısı ücretli, yarısı ücretsiz izne çıkarılacağı öğrenildi. Sendika yetkilileri bu konudaki görüşmelerin sürdüğünü belirterek, 2001yılı satışlarının iyi gitmemesi halinde Ocak ayında da tatilin sözkonsu olabileceğini söyledi. Renault’dan Meksika’da yatırım Renault ile Nissan ittifakının ilk ortak projesi olarak Scenic modelinin Nissan’ın Meksika’daki Cuernevaca fabrikasında üretileceği bildirildi. Oyak Renault’dan yapılan yazılı açıklamada, Nissan’ın üretim kapasitesi ve pazarlama alanındaki hizmet desteğinin Renault’nun Meksika pazarına geri dönüş projesini daha süratli ve daha düşük maliyetle gerçekleştirmesini sağladığı kaydedildi. Ortakların Meksika’daki projenin tamamı için öngördüğü endüstriyel yatırım tutarı 400 milyon dolar . Scenic modelinin 2001’den itibaren başlangıçta yılda 6 bin adet üretilecek. İthal otomobil satışı 11 ayda 300 bini geçti Türkiye otomotiv pazarında Ocak-Kasım döneminde satılan toplam ithal otomobil ve ticari araç sayısı, yüzde 118.6 artışla 308 bin 490’a yükseldi. İthal Otomobilleri Türkiye Mümessilleri Derneği verilerine göre, 11 ayda 240 bin 991 otomobil ile 67 bin 499 ticari ithal araç satıldı. Geçen yılın aynı dönemine oranla otomobil satışları yüzde 120.3, ticari araç satışları 112.9 artış gösterdi. Ocak-Kasım döneminde otomobil ve ticari araç satış toplamı dikkate alındığında Volkswagen 57 bin 198 adet ile ilk sırayı aldı. Opel 51 bin 233 adetlik satış ile ikinci, Renault 41 bin 752 adet ile üçüncü oldu.
 
 
 
 
 
 
 
KAPAT