Outletlerde ciro düşüyor

Outletlerde ciro düşüyor

Ekonomi Haberleri

Türkiye'de outletlerin sayısı hızla artarken sezon ürünleriyle birlikte satış yapılması ciroyu düşürüyor.

Türkiye'de alışveriş merkezi yatırımcılarının pazarlama stratejisi haline gelen outletlerin sayısı hızla artıyor. Mağazalarda seri sonu ürünler yerine sezon ürünleri satan mağazalar ise artık bilinçli tüketicinin tepkisini çekiyor. Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD) Başkanı Hulusi Belgü, "Outlet, Türkiye'de dejenere olmuş vaziyette. Bu tamamen bir pazarlama malzemesi oldu. Bu işin iyi düzenlenmesi ve gözden geçirilmesi lazım" dedi. Roma'da, Paris'te birer outlet varken, Türkiye'de 35 outlet olduğunun altını çizen Belgü, "Biz de sezon ürünüyle beraber satış yapılıyor. O yüzden de beklenen indirimler görülmüyor. Yabancı yatırımcı Türkiye'ye geldiği zaman outlet kavramının içine girmiyor" diye konuştu. nbsp;HIZLI DÖNÜŞÜM YAŞANIYOR nbsp;
ABD ve Avrupa'da şehir merkezinin çok dışında, genellikle tek katlı olan ve süpermarketi bulunmayan outlet center'lara karşı, Türkiye'de çok farklı bir konsept geliştirildi. Buradaki outletlerde sezon sonu ürününün yanı sıra, sezon ürünü de satılıyor. Sineması, hipermarketi, güçlü yeme-içme merkezi bulunan outlet center'lar birkaç örnek dışında genellikle şehir merkezinde bulunuyor. Orka Group Genel Koordinatörü Osman Arar, artık tüketici için outletin çok da cazip olmadığını söyledi. Rekabet nedeniyle her yerde uygun fiyata ulaşmanın mümkün olduğunu belirten Arar, "Tüketiciler artık outlet mağazalara gitmek istemiyor. Bunlar ciro kaybı yaşıyor" dedi. nbsp;


UYARI: Küfür, hakaret, bir grup, ırk ya da kişiyi aşağılayan imalar içeren, inançlara saldıran yorumlar onaylanmamaktır. Türkçe imla kurallarına dikkat edilmeyen, büyük harflerle yazılan metinler dikkate alınmamaktadır.
Sonraki Haber Yükleniyor...