BAŞA DÖN

Türkiye Gazetesi

Anasayfa > Haber > İHA Orta Asya’da

İHA Orta Asya’da

Doğru ve hızlı haberciliğin simgesi İhlas Haber Ajansı (İHA) Avrupa, Ortadoğu ve Balkanlar’dan sonra, Orta Asya’da da atağa geçti. İHA Genel Müdürü Hasan Erkut Saylan, Kazakistan, Kırgızistan ve Özbekistan televizyonları ile abonelik ve karşılıklı lojistik destek anlaşmaları imzaladı.



Türkiye’de haber anlayışına yeni bir soluk getiren İhlas Haber Ajansı (İHA), Avrupa, Ortadoğu ve Balkanlar’da gerçekleştirdiği atılımların ardından Ortaasya Türk Cumhuriyetleri’nde de habere susayan halkın bilgi kaynağı olacak Kurulduğu 1993 yılından itibaren doğru ve hızlı haberciliğin simgesi haline gelen İhlas Haber Ajansı (İHA) Avrupa, Ortadoğu ve Balkanlar’da gerçekleştirdiği atılımlardan sonra Ortaasya Türk Cumhuriyetleri’nde de atağa geçti. Ortaasya Türk Cumhuriyetleri’ne resmi bir ziyaret gerçekleştiren İHA Genel Müdürü Hasan Erkut Saylan ve Genel Müdür Yardımcısı Ömer Faruk Çağlar, Kazakistan, Kırgızistan ve Özbekistan televizyonları ile İHA aboneliği ve karşılıklı lojistik destek anlaşmaları imzaladı. Gezinin ilk durağı olan Özbekistan’da, devlet televizyonu ile prensip anlaşmasına varan İhlas Haber Ajansı Genel Müdürü Hasan Erkut Saylan ile Genel Müdür Yardımcısı Ömer Faruk Çağlar, daha sonra Kazakistan’a geçerek devlet televizyonu ve özel televizyonlarla ikili görüşmelerde bulundular. İhlas Haber Ajansı’nın gücü ve faaliyetleri hakkında Kazak yetkililere bilgi veren Saylan ve Çağlar, İHA’nın Ortaasya’da gerçekleştirmeyi planladığı projeler hakkında açıklamalarda bulundular. Kazakistan’ın en büyük görüntülü yayın organı Habar Televizyonu Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vladimir Ahmedyaroğlu Rerih, İhlas Holding A.Ş.ve İHA’yı yakından tanıdıklarını ve çalışmalarının takdire şayan olduğunu söyleyerek, “Bizim Habar Televizyonu olarak imkanlarımız kısıtlı. Dış ülkelerden sadece Rusya Federasyonu, Beyaz Rusya ve Özbekistan’da muhabirlerimiz var. Türkiye’nin en büyük, dünyanın da sayılı haber kuruluşlarından biri olan İHA ile işbirliği yapmak bizim için son derece önemli” şeklinde konuştu. Görüşmeden sonra İhlas Haber Ajansı ile Kazakistan Habar Televizyonu arasında abonelik anlaşması imzalandı. Anlaşmayı İHA adına Genel Müdür Hasan Erkut Saylan, Habar Televizyonu adına ise Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Vladimir Ahmedyaroğlu Rerih imzaladı. İHA ve Habar Televizyonu arasındaki bu anlaşma Kazakistan’da büyük yankı uyandırdı. Televizyonlar, bu işbirliğini birinci haber olarak yayınladı. İngiliz yayın kuruluşu BBC de bu ortaklığı önemli bir gelişme olarak duyurdu. Gezinin üçüncü durağı olan Kırgızistan’da da devlet televizyonu ile başarılı görüşmeler yapan İHA Genel Müdürü Hasan Erkut Saylan ve Genel Müdür Yardımcısı Ömer Faruk Çağlar, Kırgız televizyonu ile de İHA aboneliği ve lojistik yardımlaşma konularında prensip anlaşmasına vardılar. Türkiye’nin dünyaya açılan penceresiyiz Sadece Türkiye’de değil, dünya ülkelerinde de objektif haberciliği ile tanınan İhlas Haber Ajansı, kulvarında başarının simgesi. İHA Genel Müdürü Hasan Erkut Saylan, başta Reuters, APTN olmak üzere CNN, BBC, Fransız , İtalyan, Yunan, Japon, Rus, İran, Irak ve Azerbaycan televizyon kanallarının da yer aldığı çok sayıda dünyanın tanınmış yayın kuruluşlarının İHA’nın abonesi olduğunu belirterek, “Biz Türkiye’nin dünyaya açılan penceresiyiz” dedi. İHA; bu üç harf, ülkemizde ve dünyada haber ajansçılığı kulvarında başarının simgesi oldu adeta. Dünyada sınırların ortadan kaldırılmaya çalışıldığı günümüzde haber adına, habercilik adına çok güzel işler yapılıyor. İşte bu güzel işlerden birisi de İhlas Haber Ajansı’nın bir dünya ajansı olarak, sadece Türkiye’ye değil çeşitli dünya ülkelerine de objektif haberciliğini taşımasıdır. Halkın arasına karıştık ve İHA dedik, aldığımız cevaplar İHA adına değil, Türk Basını adına oldukça manidardı. En hızlı, en yaygın ve objektif olabilmeyi başaran bu ajansın nasıl oluyor da her olayda, muhabirleri anında olay yerine ulaşıyor diye düşündük . Bize bunun sırrını ancak Ajansı bu günlere taşıyan ekibin başı yani İHA Genel Müdürü Hasan Erkut Saylan ile konuşalım dedik. Soru: Bizlerin merak ettiği nasıl bu günlere gelindiği? Yani yaşlısından gencine, kadınından erkeğine herkes İhlas Haber Ajansını tanıyor ve objektif buluyor bunu nasıl beceriyorsunuz? H.S: Öncelikle fedakarlık yapılıyor. Çalışan arkadaşlarımız ve daha önce çalışmış arkadaşlarımızın özverileri bizleri bu günlere getirdi. İHA’da her birimde kendi konusunda son derece uzman ve yetkin arkadaşlarla çalışıyoruz. Daha sonra en büyük artımız; Ajans olma bilinci. Bu bilinç sizi öyle bir noktaya getiriyor ki isteseniz de istemeseniz de objektif ve güvenilir olmak durumunda kalıyorsunuz. Siz hiç abonesinin isteğine göre haber yapan ajans duydunuz mu? Cevabınız hayır olacaktır. Bizim kuruluş anından itibaren ilkelerimiz bellidir; güvenilir, objektif ve hızlı olmak. Ben ve benden önceki genel müdür arkadaşlarımız da bu ilkeler doğrultusunda canlarını dişlerine takarak ajansı çalışanlarımızla bugünlere getirdik. Soru: Bugünlere gelindi. Gelinen nokta şu anda hangi aşamada? H.S: Siz biraz önce belirttiniz yeni yıla yepyeni projelerle giriyor ajansımız. Ama mevcut durumun analizini, tespitini yerinde yapmazsanız geleceğe dair ayakları yere basan projeler üretemezsiniz. İşte bu bakış açısıyla biraz daha dikkatli özeleştiri yapmak durumundayız kısacası kendi iç işlerimizde de objektif olmalıyız. Mevcut durum hepinizce malum. Canlı yayın araçlarımız Dünyanın dört bir yanına dağılmış durumda çıkan olaylar nispetinde yerleri değiştirilebiliyor ancak kilit bölgelerde ( Ortadoğu, Amerika, Avrupa, Asya gibi) sabit bıraktığımız canlı yayın araçlarımız ve fly away denilen taşınabilir yayın ünitesi mevcut. Bu canlı yayın araçlarına yeni eklediğimiz sayılarla 2001 yılında dünyada ve Türkiye’de hemen hemen her yerde canlı yayın araçlarımız boy gösterecek. Böylece verdiğimiz hizmet ikiye katlanmış olacak. Gelinen noktada halen abonemiz olan ulusal kanallar, ulusal radyolar ve gazeteler bize yetmemeye başladı. Daha önceden mevcut olan yurt dışı abone sayımıza her geçen gün yeni ülkeler ekleniyor. Ha bu bizim için yeterli mi? Asla bizim hedefimiz hep daha ileriye gitmek. Soru: Yurt dışı aboneler dediniz. Abonelerinizle birlikte yurt dışında ortak çalışmalar yaptığınız hangi kuruluşlar var? H.S: Başta Reuters, APTN olmak üzere CNN, BBC, Fransız , İtalyan, Yunan, Japon, Rus, İran, Irak ve Azerbaycan televizyon kanallarının da yer aldığı çok sayıda dünyanın tanınmış yayın kuruluşları var. Biz Türkiye’nin dünyaya açılan penceresi olduğumuz gibi dünyanın da Türkiye’ye ulaşmasında köprü vazifesi yapıyoruz. Avrupa’dan Ortadoğu’ya, Ön Asya’dan Uzakdoğu’ya, Amerika’dan Avustralya’ya kadar çok sayıda medya kuruluşuna sunulan bir hizmet söz konusu. Yapılan işler bizim referansımız olmuş ve bu dünyaca ünlü yayın kuruluşlarıyla ortak çalışmamız artarak devam ediyor. Soru:Bahsettiğiniz isimler dünya medya devleri arasında. Peki bu basın kuruluşlarına verdiğiniz hizmet sadece Türkiye’den haberler ile sınırlı mı kalıyor? H.S: Hayır bizim Avrupa, Amerika, Ön Asya, Orta Doğu, Uzak Doğu ve Avustralya’da 40 büro ve günlük ortalama 400 haberimiz bizi onlarla çalışma ortamına sokuyor. Bakın bizim ajansımızda özellikle dış haberler servisinde en az iki dili çok iyi yazan ve konuşan elemanlarımız çalışıyor. Yurt içi haberlerde de bu işi amatör ruhla ama profesyonelce yapan bir ekip var. Yaşadığımız o üzücü deprem sonrası dünyanın gözü ve kulağı Türkiye’de idi. Haber kaynakları İHA oldu. Öcalan yakalandı ve yargılandı dünya yüzünü yine ülkemize çevirdi kaynakları İHA oldu. Seçimlerde tüm dünya yeni iktidarı İHA’nın objektif ve süratli yayınıyla bizimle aynı anda öğrendi. Kosova savaşı esnasında tüm dünya ve Türkiye, savaşı adım adım İHA ile takip etti. Alaaddin Çakıcının ilk görüntüleri İHA logoluydu. İran’da yaşanan öğrenci olaylarında o dünyanın medya devleri dediğiniz ajanslar görüntüleri bizden aldı. Mesela Paris’te concorde kazası, Yugoslavya’da devrim, Avusturya’da tren, Yunanistan’da tekne facialarında olaylara ilk ulaşan İHA oldu. Yine hatırlar mısınız bilmem Strasburg’da THY uçağına bölücü saldırı yapılmıştı dakika dakika İHA görüntüleriyle dünyaya ve Türkiye’ye aynı anda bu görüntüler ulaştı. Sıcak bir olaydan örnek vereyim size, geçtiğimiz günlerde yaşanan polis gösterisinde İstanbul’daki kanallar bile ilk görüntüleri İHA kanalıyla kullandılar. Yani bunlar bizler için referans teşkil etti. Soru: Bu hizmetler arasında Deprem felaketi en çok ses getiren çalışmalarınızdan biri oldu sanıyorum. H.S: Evet. Deprem felaketinde İHA tüm dünya’nın yayın organlarına çektiği deprem görüntülerini geçebilmek için, kendi çıkarlarına ters gelse de şifresini kaldırarak yayın yapmıştır. Tüm dünya’ya şifresiz yayınla depremin faciasını, tablonun kötülüğünü gözler önüne sermiştir. Bu görüntülerden sonra dünya’nın en ücra köşelerinden dahi yardımlar akmaya başladı. Ailesi deprem felaketinde zarar görmüş, hatta yakınlarını kaybetmiş İHA personeli kendi acısını içine gömerek, görev bilinciyle depremden yarım saat sonra o facianın görüntülerini tüm dünya’ya izlettirdiler. Bu fedakarca yayın, insanlık adına bence İhlas Haber Ajansının en büyük gururu ve referansı oldu. Soru: Yeni projeleriniz ve yeni anlaşmalarınızla 2001’e daha güçlü girdiğinizi belirtmiştiniz nedir bu projeler? H.S: Öncelikle yeni logomuzla yeni yıla merhaba diyoruz. Değişen dünya ve gelişen ajansımıza yakışacağını umduğumuz bir logo ile bundan böyle abonelerimize hizmet vereceğiz. Avrupa ve Ortadoğu’daki güçlü medya kuruluşları ile anlaşmalarımıza ilaveten 2001’e Orta Asya televizyonlarıyla gerçekleştirdiğimiz işbirliği ile giriyoruz. Kazakistan, Kırgızistan ve Özbekistan televizyonları ile İHA aboneliği ve karşılıklı lojistik destek anlaşmaları imzaladık. Bu anlaşma Türk Cumhuriyetlerinde öyle ses getirdi ki anlaşma imzaladığımız Kazakistan Khabar Tv ile yapılan anlaşmayı devlet başkanı Nazarbayev’in haberinden önce ve ilk haber olarak verdi. Devlet televizyonu da bu haberi müjdeli bir haber olarak yorumladı. Böylece halen bu bölgedeki en büyük haber kaynağı İHA bu anlaşmalarla çok daha güçlü hale geldi yeni yılda daha güçlü daha dinamik bir İHA olacak. Yeni yılda canlı yayın araçları filomuza yenileri eklenecek. Filomuz her geçen gün artan canlı yayın araçlarıyla bölgenin en güçlü haber ajansı yapıyor bizi. Yabancı abonelerimiz için günde 4 defa yayın yapıyoruz. Yayınlanan haberlere ait metinleri de abonelerimize çeşitli dillerde ulaştırıyoruz. Ayrıca yeni yılda dünya ajansı olma yolunda tescilli bir ajans olacağız. ISO 9001 belgesini alma aşamasına gelindi. Kısacası yeni bir yıla yeni başarılara merhaba diyecek bir konumda giriyoruz. Büyümenin ve başarının mutlaka zorlukları olacaktır bizler bu zorlukları başarı adına sırtlanmış durumdayız. Soruİhlas Haber Ajansı objektif, tarafsız ve hızlı yayıncılığın simgesi oldu diyorsunuz. Objektiflik ve tarafsızlık yaptığınız haberlerle kendini gösteriyor ya hızlı olmanızı neye bağlıyorsunuz? H.S: Hızlılık elemanlarımızın son derece amatör ruhla, profesyonelce çalışmalarından kaynaklanıyor. Ekiplerimiz sınırlı imkanlarını zorlayarak bir ekip ruhuyla İHA takımının içindeki yerlerinin haklarını veriyorlar. İnsan gücünün hızını gözardı etmeyelim. İHA personelinin haberi anında aboneye iletme çabası haricinde, rakip tanımayan çok güçlü bir teknik alt yapıya sahibiz. Mesela abonelerine haberi uydu aracılığıyla ulaştıran dünyada 3. Türkiye’de tek haber ajansıyız. Dört yıla yakın bir süreden beri haber iletiminde uydu kullanıyoruz. Biz abonelerimize anında haberi iletiyoruz ancak haberlerin kaynağından bize ulaştırılması hızımızı kesiyordu. Bunun için iki yıldan beri 11 noktada( İzmir’den Van’a ulaşan noktalar bunlar)kurduğumuz Link istasyonlarından görüntülü haberleri, anında merkeze geçebiliyoruz. Takdir edersiniz bu da İHA’nın haber toplamadaki hızını da rakipsiz hale getiriyor. 2001 yılı hedeflerimiz arasında bu linkleri 21’e çıkarmak var. Bu arada merkezdeki yayın sistemimizi en son teknolojik sistemlerle donatıyoruz. Kamera parkımıza da 33 adet en son model dijital ve betacam kameraları dahil ettik.
 
 
  • Piyasalar

    Fark %
  • 110389
    % 0.97
  • 3.8376
    % -0.68
  • 4.5307
    % -0.43
  • 5.1459
    % 0.04
  • 155.563
    % -0.21
 
 
 
 
 
KAPAT